Jedu si takhle v pátek z Ostravy na mojí nové, lehce ojeté XCh a v tom začne trochu pršet. A posléze i smrákat nebo co. Kouknu na hodinky a do setmění zbývá ještě dobrá hodina. Co to tedy je? Analyzuji situaci a hle: voda stříkající od předního kola nese ten sajrajt co touhle dobou leží všude na našich silnicích až na mou tlamu- totiž hledí, což je zážitek dosud nepoznaný (aní pérák, 634, SRX 400 nebo Cagiva W12, kerou jsem měl naposled, to neumí). A prosím, soudruzi od BMW vyrobí něco, co postrádá elementární funkci. Bazírujou na tom, mít na obou osách gumy jednoho výrobce. Jestli bude každá guma jiného typu, je jim jedno a že konstrukce vozidla homologovaného k provozu na veřejných komunikacích neumožní použití vozidla v dešti, na to se..ou úplně.
Vlastně nabízí řešení - dokoupit si slušivý nástavec blatníku, "evokující dynamický vzhled soutěžního motocyklu a přispívající ke zlepšení jeho funkce" , jak říká reklamní slogan, za nějakých usmolených 69 euráčů + poštovné.
Udělat motorku funkčí už od základů, by bylo z obchodního hlediska zjevně krátkozraké.
Omlovám se za hanlivá slova všem ortodoxním vyznavačům této značky, ale ta jízda za daných podmínek (zasajrajtovanej jak z crossu, postupná tma a světla protijedoucích aut filtrovaná přes zabahněné plexi, byla fakt na ho...o.
Jaké jsou vaše zkušenosti se stříkáním od předního kola? Jedná se jen problém u XCh? Ten inzerovaný nástavec předního blatníku opravdu pomůže?
Ten nástavec pomůže především na zachycení bláta co lítá od předního kola obloukem nahoru (ano - obvykle přímo do helmy). Ale tím že ten blatník bude delší, je tam riziko že ho poškodíš při nějakém pádu. Pochopitelně že homologace na silniční použití je jedna věc a komfort druhá - koupils poměrně výrazně offroadovou motorku, pokud jsi chtěl náhradu některé z těch, co jsi psal (pérákem počínaje...), tak by byla od BMW lepší volba asi cokoliv jiného s vyjímkou G450X a HP2. Konkrétně oba další modely z řady G650 mají blatník nad kolem (Xcountry a Xmoto) a nebo šlo zvolit i starší F650GS. Všechny dvouválce s vyjímkou HP2 zase už blatník mají. U G450X je situace naprosto stejná a je to naprosto stejné u všech ostřejších endur. Určitě se ozvou zde přítomní majitelé LC4 690, kteří budou tvrdit že na ně bahno od kola nelítá ale moc tomu nevěřím. Já mám na svém BMW taky jen krátký zobák a nemám blatník nad kolem a pochopitelně že to v bahně lítá ale hodně z toho bere vysoký překryt kokpitu. Pokud ten horní blatník nebo zobák nejde dejme tomu do 95% délky kola, tak to lítat bude a čím ostřejší gumu používáš, tím víc je to znát. Nemluvím o vodě, tu nikdo na téhle kategorii motorek neřeší - mluvím čistě o bahně. Pokud ti jde o vodu, podle mě nepomůže nic než namontovat nějak blatníček nad kolo. Ten nástavec asi část vody chytí ale především je to určené na zachycení bahna.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
stara F650GS ma taky takovy problem. Lidi, kteri nejezdi v bahne si muzou dokoupit blatnicek, ktery je hned nad plastem. Zatim jsem zaznamenal jenom to, ze to strika, ale nijak vyrazne to nezneprijemnuje jizdu.
Já měl pár let F650GS Dakar a v tomhle ohledu to bylo bezproblémů a to neměl ten blatník nad kolem ale už z výroby měl prodloužení zobáku. Bahno pochopitelně lítalo a bude lítat vždycky a čím je ta motorka víc do terénu - to znamená větší mezera mezi kolem a kokpitem a čím je tam ostřejší guma, tím víc to bude znát. Považuju to za vlastnost téhle kategorie a ne za vadu. Pokud to fakt je nesnesitelné, tak zkus prostě na blatník přidělat třeba 10cm nástavec z kartonu pomocí nějaké lepenky a zkus se projet. Jestli to bude bahno chytat, tak je jasné, že ti ten nástavec pomůže. Za deset minut to bude jasný. Jinak takové prodloužení měl třeba i 1150GS Adventure a obyčejná 1150GS ho neměla ale protože ta motorka měla spodní blatník, tak to nebylo tak výrazně potřeba. Totéž 1200GS.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Taky me to celkem stve, ale predni blatnik jsem uz rovnal min. 3x a kdyz si predstavim, ze by byl jeste o neco delsi , tak je uz davno zlomenej. Myslim, ze ten nastavec od TT ma na X-ku namontovany Advik. Rikal, ze to celkem dost pomohlo.
Naprosto souhlasím se vším co tu kluci uvedli. Prostě záleží na účelu, proč jsem si tu kterou motorku koupil, žádná nezvládá všechno na 100%. Dřív jsem jezdil jen na krosce, takže XChallenge mi byla o něco blíž, ale protože jsem chtěl jezdit i ve městě a taky na vejlety, zvolil jsem XCountry. Taky například kvůli sedlu. Sice mi ta volba přišla původně jako kompromis, ale nakonec jsem maximálně spokojenej . Je to univerzál a má pochopitelně svoje limity, ale nic co by mně zásadně vadilo(až na to, že wunderlich ne a ne dodat plexi...). Challenge je příjemný endurko, se kterým se dá jezdit i po silnici, ale rozhodně není cestovní...
Maiali nel Fango!
Dík všem za rychlou reakci a informace. Co se bude dít v bahně a s ostrýma gumama je mi jasné. Proč bych si ale měl na normální cesto s originálníma Saharama (se kterýma se stejně jinam nedá) při mírném poprchávání, a nijak strhující rychlosti 40 - 80km/h, měl připadat jako na motokrosové trati, když mnohem starší enduro jakým je Cagiva W12 to umí lépe, tomu pořád nerozumím. Stroje se dnes víc profilují buď jako terénní nebo cestovní a já nemám na to, držet si dvě motorky (péráka nepočítám - to je rodina), jednu do terénu a druhou na cesty. XCh jsem zvolil jako kompromis, protože univerzály jako byly kdysi XT nebo DR teď prakticky nikdo nedělá. Dnešní XT, DR a F-ka, pominu-li jejich stále větší odklon k asfaltu, jsou už v základu dost těžké. Takže XCh je myslím si dobrá volba. Jenom mne mrzí, že není hotová k použití, ale jen polotovat pro TT nebo Wunderlich - viz. vzduchový filtr v základu - papírový pro terénní motorku?!
P.S. Obojí, filtr i nástavec, jsem si už u TT objednal.
Kloss: no kdyby to výrobci dělali všechno perfektní už od začátku, nebyla by to taková legrace A nemusí jít o užitečné doplňky - vem si třeba takové H-D. Můžeš jít a koupit si naprosto hotovou motorku jiné značky a nebo H-D, ke kterému ti rovnou dají tříkilovou knihu doplňků, podle které můžeš vyměnit úplně všechno co na té motorce vidíš. Myslel bys že jsou majitelé těch jiných motorek spokojení, že nemusí nic měnit? Ne, oni to totiž CHTĚJÍ. V tom je ten vtip. Nadávají že se na tu jejich motorku nedělají stupátka když oni mají stupačky (a nebo naopak) a že není černá krytka čehosi když mají chromovanou (a naopak) atd. U aut je to to samý - koupil jsem si Nissan Pathfinder a po roce mě už fakt štve, že když bych chtěl třeba pořádný offroad nárazník, šucplechy nebo pevnou zahrádku na montáž střešního stanu, tak všechno se to dělá na jiná auta jen ne na to moje, kde prostě musím brát to co nabízí Nissan a nebo nic. A přitom ty věci jsou "strašně důležitý" a nedá se bez toho prakticky ani vyjet
Ony motorky "ready to race" oranžové barvy taky nejsou úplně hotové a dokonalé a sem tam něco prostě chybí. Ale ber to tak - je to život a už i v BMW to pochopili a když se navrhuje nová motorka, tak se léta dopředu domlouvají s partnerskými výrobci, kdo bude na to co dělat - my budeme mít v nabídce tenhle kryt a vy tenhle padák a tamti budou dělat tamto atd. Nic nenormálního. Kdysi dávno jsme u motorky měli dokonce i plnohodnotnou sadu nářadí, kompletní sadu na opravy pneu a úplně kdysi dávno při přebírání motorky ti prodejce uspořádal málem slavností raut. Dneska jseš rád, že dostaneš šroubovák a místo druhého klíčku kousek plastu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ufff, no jak to tak čtu, tak jsem celkem rád, že jsem si koupil, to co jsem si koupil, protože tu moji motorku považuji za jednu z posledních "univerzálů", nebo tedy motorek, se kterými se dá celkem dobře jezdit off a taky s nimi absolvovat nějaký ten silniční přesun...
Ale hlavně se mi nezdá, že by to mělo být úplně normální, aby motorka házela z předního kola přímo na plexi helmy, to si myslím, že asi je opravdu někde chyba... U ostrých moto to beru, ale u Xch? No nevím...
Za celý den v blátě při použití ostrých pneu a vysokého blatníku, kdy jsem jezdil opravdu docela hard marast, mi na plexi přistál jeden malý kousek bláta.
Takže sprchování hledí marastem, natož při použití cestovnějších pneu mi nepřijde normální...
Ale v jednom si dovolím s Klossm zásadně nesouhlasit, s těmi pneu Metzeler Enduro 3 Sahara se rozhodně dá vyjet i mimo asfalt, ba naopak - za sucha se s nimi dá vyjet téměř všude, je to jen o jezdci, pneu dovolí opravdu hodně, do bláta to samozřejmě ale není...
A stěmi doplňky je to individuální, někdo rád šperkuje, někdo by rád koupil už "hotovou" motorku... každý jsme jiný...
Já jsem rád, že ta moje je v základu již dost dobrá a doplňky ji můžu už jen vyšperkovat...
Tak snad mne někdo nenařkne, že tu propaguji jinou značku...
Páč na cestování si nedovedu představit doma nic lepšího, než velké GS...
Upravil Geralt dne 15.12.2008 20:03
KTM 1190 Adventure R
shimanski: no já to čekal, kdy přijde odpověď z řad LC4
Ale v zásadě máš pravdu, vysoký blatník tam fakt funguje dobře. Má správnou délku a je v ideální výšce. Pochopitelně že kdyby se něco takového dalo na G650X, tak to bude fungovat taky ale ten vzhled každý asi nepobere. Prakticky - žádný problém, cena do tisícovky bych to odhadl (podle zdroje blatníku):
Ovšem udělat ne blatník ale zobák tak, aby to fungovalo a nevypadalo to takhle, to se hned tak nepovede a jak jsme psali - je to asi víc věc vzhledu než praktičnosti (u BMW) a není to poprvé. Proč dělají nízké kryty rukojetí? Proč má vždycky plexi o několik cm nižší výšku než by bylo ideální, proč... atd *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
To TomasTT: K problému s doplňky na Nissan Pathfinder - mně by to taky štvalo a význam doplňků ať již estetických nebo funkce vylepšující obecně chápu . Ale kdybys musel mít na silnici vedle stěračů zapnutý i permanentní ostřikovač, ačkoliv bys byl široko daleko sám, to by ti připadalo divné ....ne?
To Schimanski: Jo, jo takhle nějak to bude. I já jsem si loni na EV (jo bylo sucho) zajezdil na 07 bez ztráty kytičky a dal prakticky všechno co ostatní ve skupině. Ale když jsem cestou zpátky z Chorvatska hledal po setmění noclech kdesi v Maďarsku v kukuřičných polích (.....ano vím - chyba) a bylo (jaká náhoda) právě po deštích, pak jsem si připadal na těch 07, jako když se jdeš v polobotkách procházet po kluzišti. Nebo když se (samozřejmě nechtíc a prakticky proti své vůli -páč tě tam schválně navedli ti druzí nehodní chlapci ) vydáš na nějaký ten travnatý severní svah, na kterém v hezkém letním dni, ještě v jedenáct dopoledne leží rosa, že by se dala chlastat, to se pak nějaký ten špuntík (alespoň z 09) hodí . Alespoň já mám takový lepší pocit sucha a bezpečí.
Mňo, tak kdybych si koupil hotovou motku, co mi na ní nic nechybí, nemohu "vylepšovat", kupovat, nadávat, shánět, shánět informace, předělávat, upravovat, znovu předělávat, kecat o tom předělávaní, to bych byl docela naštvaný, protože by to byla nuda a o tu radost z" vylepšování " bych přišel. . Mě to baví a to že velmi.
Ne, ne......takhle je to dobré, alespoň máme co dělat a o čem diskutovat.
Upravil W dne 15.12.2008 21:17