Zdar. Řešil už někdo z vás ohnutou řadicí hřídel na F800GS (Selector shaft 23007706750)? Obě motorky jsme v tomto stavu už koupili. V jednom případě - ta levá, je to v normě, řazení funguje normálně. Ve druhém případě - ta pravá, už je to horší, při řazení 1st při stojící motorce už to téměř nejde, akorát mě to nakope do nohy, takže musím celkem dost popostrčit motorku dopředu, aby tam 1st spadnul. Druhá možnost je na to fest dupnout, (což očividně dělal předchozí majitel), což já ale dělat nechci.
Takže... má někdo nějaký zaručený recept na řešení tohoto problému? A teď nemám na mysli ani tu kovářskou práci (i když údajně funguje), která je k vidění na youtube, ani objednání nového dílu, který bude ze stejně měkkého materiálu a navíc za nehezkou cenu. A ještě mě napadá... je to tak měkké schválně, nebo to je vývojový omyl?
janrypal přiložený následující obrázek:
moje odpoved je asi zbytecna, ale mel jsem to same, nepatrne ohnute a rychlost bud vypadavala, nebo obcas nesla dat, Hlavne od 4 nahoru.
Vymenil jsem za novy dil a od te doby OK.
Motorku mam 5 let a jezdim hooodne offroad a drzi to (jen jednou vymena), takze bych bejt tebou dal original dil a nijak to nezpevnoval.Asi vedi proc je to mekke).
Kdyz to zpevnis, ohne se neco jineho co bude stejne v zaveru stat prachy.
Muj nazor
Upravil dufino dne 28.01.2016 16:04
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
zaklad je ohybaci RADICKA na kloubu s pruzinou!!!!!!
Ta pojme pri padu (sklopenim) energii kt jinak by sla prave do teto osy
Upravil dufino dne 28.01.2016 16:06
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Tak, tak. Dát sklápěcí řadičku a novou hřídelku. Kdyby byla z pevnějšího materiálu, tak by každý druhý pád na řadičku znamenal vylomení nálitku uvnitř v bloku motoru (tam, kde je hřídelka zasunutá). Už tak se to občas stane, když to dostane na řadičku větší ránu - a to je hřídelka fakt z "bláta".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kim: Jo, to je přesně to video, které jsem myslel. Akorát, že jak to tam žhaví tím hořákem a pak to nechá chladnout, tak to asi popustí ještě víc než to je a pak to bude úplné bahno...
Tonda: Myslíš, že ten měkký materiál má pobrat případný náraz do řadičky? Tak měkký zas podle mě není. Zkoušel jsem ho ohnout za studena, v podstatě jsem se na tom poskákal ve svěráku svými 74 kily a ani se to nepohlo. Nevím, jestli to takto funguje. Ohnuté je to podle mě od opakovaných rázů menších rázů, ne od jednoho velkého.
Ok, když bych to chtěl řešit konzumně a prostě koupil novou... nějaké tipy kde a za kolik, aby to byl výsledek světový a cena lidová?
servisak napsal:
U nás to tvo číslo 23007706750 stojí 1950kč. to bych vubec neřešil
Ok, to vypadá dobře. Zatím jsem stvořil megalomanský budovatelský plán na úrovni čínského vesmírného programu, jak to opravit za 2 stovky. Když plán selže a zničím to úplně, je možnost eventuálně přes tebe ten díl objednat?
Už jsme to u nás taky měnili, docela zajímavá závada a zároveň jsme montovali sklápěcí řadičku, já bych nic nevymýšlel a vyměnil a dal onu sklápěcí řadičku. Akorát co si vzpomínám, tak jsme se zrovna trefili do špatné doby a díl nebyl skladem ani v Německu, takže čekání cca 14dní
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy
Me totiz jde radit spatne 4 a 5 myslel jsem spatne serizena spojka ale ta je oki
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Pokud je ohnutá ta řadicí hřídel, tak bývá problém s řazením jedničky na stojící motorce, potom s podřazením z dvojky na jedničku (občas tam skočí neutrál) a někdy ze čtyřky na trojku. Vyzkoušeno na dvou strojích. Pokud je problém mezi čtyři a pět tak to nemusí být ono. Ale to není problém zkontrolovat. Je to otázka pár minut. V podstatě stačí odpojit spojkové lanko, sundat kryt spojky a ta hřídel se proste jen vytáhne a zase strčí zpátky.
JanRypal napsal:
Kim: Jo, to je přesně to video, které jsem myslel. Akorát, že jak to tam žhaví tím hořákem a pak to nechá chladnout, tak to asi popustí ještě víc než to je a pak to bude úplné bahno...
Tonda: Myslíš, že ten měkký materiál má pobrat případný náraz do řadičky? Tak měkký zas podle mě není. Zkoušel jsem ho ohnout za studena, v podstatě jsem se na tom poskákal ve svěráku svými 74 kily a ani se to nepohlo. Nevím, jestli to takto funguje. Ohnuté je to podle mě od opakovaných rázů menších rázů, ne od jednoho velkého.
Ok, když bych to chtěl řešit konzumně a prostě koupil novou... nějaké tipy kde a za kolik, aby to byl výsledek světový a cena lidová?
určítě je to od jednoho rázu velkého (nepředpokládám že na šajtru někdo normální dupe jak hov*do) a tím popuštěním to asi nebude tak moc rozdíl ono je to blato už z výroby (záměrně); ale nová je nová už kvůli přesnosti.
Upravil kim dne 28.01.2016 20:54
Tak ne, není to od jednoho velkého rázu nebo bouračky. Mám potvrzeno z třetí mašiny - najeto cca 40 tis, první majitel, motorka nikdy nebourala, dokonce ani nespadla ze stojanu nebo něco podobného... a má to taky. Zhruba stejně, jako ten lepší případ na mojí fotce...
JanRypal napsal:
Tak ne, není to od jednoho velkého rázu nebo bouračky. Mám potvrzeno z třetí mašiny - najeto cca 40 tis, první majitel, motorka nikdy nebourala, dokonce ani nespadla ze stojanu nebo něco podobného... a má to taky. Zhruba stejně, jako ten lepší případ na mojí fotce...
Tak v tom případě platí pravidlo B ,,když má někdo hnáty stavěný na Stalinca potom není divu že ohne šajtru na motorce" já-mám najeto 73 000km a nic ohnutého nemám (a nebudu zdaleka sám) Normálním používáním to neohneš.
Problém vyřešen, není vůbec nutné kupovat novou. Jde to ohnout zpátky, dokonce i za studena. Jen to chce pevný svěrák, pracky dělníka z pily a mozek chiropraktika...
janrypal přiložený následující obrázek:
Takze ted jsi usetril par korun a za 2 roky budes delat prevodovku z duvodu smeteneho radiciho bubinku nebo vydrenych radicich vidlicek.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Budu předpokládat, že pokud se to nestalo po 25 tis. km ježdění s ohnutou hřídelí, tak s rovnou se to taky nestane. Uvidím. A přinejhorším hned napíšu varování, ať to nikdo další nezkouší ;-)