Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Volná diskuze
 
Sportovnější krasavci
TomasTT
#1 
Přidané 22.12.2008 10:39
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Při hledání fotky PD v Hechlingenu jsem narazil na tuhle fotku J. Lewise na posledním (továrním) dakarském speciálu asi tak z roku 2001 možná 2002.
Není to nádhera?

www.dhpmoto.com/Reports/JL-Training/Nov01-Feb02/JL-racing.jpg
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
vevis
#2 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 10:42
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Bez komentare!thumbs upthumbs upthumbs up
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
TomasTT
#3 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 10:42
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
www.dhpmoto.com/Reports/JL-Training/Nov01-Feb02/JL-master-2.JPG
*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
sadilek
#4 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 11:48
Avatar člena


Příspěvků: 1093
Registrace: 13.12.07
Tak to je paráda.Kde kruci všechny ty motorky skončily.Doufám,že se zase někdy dočkáme nadvlády vrtulí v dálkových rallye.pray
 
www.jezdime.eu
zmijon
#5 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 11:51
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
1981
www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/Dez_neu/BMW/1981-auri_bmw.gif
1984
www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/Dez_neu/BMW/1984_bmw.gif
1985
www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/Dez_neu/BMW/HPN-BMW-paris-dakar86-von-l.gif
1999
www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/Dez_neu/BMW/R-900-RR.gif
2001
www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/Dez_neu/R900RR_seitl.gif
Upravil zmijon dne 22.12.2008 11:54
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
JohnyT
#6 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 12:20
Avatar člena


Příspěvků: 890
Registrace: 14.05.07
nadhera
JohnyT přiložený následující obrázek:


[213.52Kb]
BMW R1150GS MY02
 
JohnyT
#7 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 12:21
Avatar člena


Příspěvků: 890
Registrace: 14.05.07
2
JohnyT přiložený následující obrázek:


[222.68Kb]
BMW R1150GS MY02
 
JohnyT
#8 
Sportovnější krasavci
Přidané 22.12.2008 12:22
Avatar člena


Příspěvků: 890
Registrace: 14.05.07
3
JohnyT přiložený následující obrázek:


[193.49Kb]
BMW R1150GS MY02
 
TomasTT
#9 
Sportovnější krasavci
Přidané 23.12.2008 15:41
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Jen pro upřesnění:

DAKAR
Modely s boxerem se dělaly do roku 2000 v mnoha provedeních obvykle ve spolupráci s HPN.
První vítězství BMW na dakaru dovezl v roce 1981 Hubert Auriol (dnes ředitel a organizátor závodu Heroes Legend do Dakaru). Po špatném roce 1982 přišlo vítězství (opět Auriol) v roce 83, pak třetí místo Gastona Rahiera (mrňavý jezdec na obří motorce co je spíš známý jako tovární jezdec Suzuki) a v tom roce se představuje nová koncepce dakarského GS speciálu ve spolupráci s HPN. 1985 další první místo - a zase Rahier a po tragickém roce 1986 přišla poslední účast oficiálního týmu v roce 87. Pak v roce 96 byl na startu první stroj na bázi F650 (David Castera - dnes známý jezdec) jel v Marathon (bez supportu) kategori na prakticky sériovém stroji ale díky úpravám během závodu musel přejít do kategorie experimental. Ale dojel na 11. místě a v experimentalech jako první.
BMW se na Dakar vrátilo oficiálně v roce 1998 a to s továrním týmem vedeným konstruktérem Richardem Schalberem, který postavil dakarský speciál F650 tak, jak ho znáte třeba z repliky Touratech nebo z fotek. První modely byly černobílé s červeno-modrou šachovnicí na zadní nádrži, pozdější se poznají podle modré i v předu. Tým neměl moc úspěch - Jean Brucy dojel jen asi na 35 místě a Mayerová, Orioli a Gallardo vypadli.
Změna přichází v roce 1999 na rallye Granada-Dakar kdy se jelo opět na schlaberově jednoválcovém speciálu F650RR. Ten se vizuálně nezměnil nikdy ale inovovaný model byl postavený celý z kvalitnějších komponentů a pozná se podle odlišných barev. Nový model má 700 kubíků a výkon oficiálně 75 koní (ale měřením jednoho dostupného kusu v Německu zjistili výkon na hranici 100 koní), vidle měly zdvih 30cm a zadní tlumič to samé. Design byl podobný jako dřív ale nový model se pozná nejspíš podle barev. 21. ročník vyhrál Richard Sainct o pět minut před Thierry Magnaldim (KTM LC4 660) a Alfim Coxem ale další z týmu BMW dojeli do první dvacítky.
Boxery si fabrika prosadila po masivním úspěchu roku 1999 (R. Schalber vyhrával kam přijel, Gallardo dojížděl do první desítky, Andrea Mayerová se obvykle umístila nejlíp mezi ženami, Jean brucy dojížděl v první dvacítce...) i když manažer týmu R. Schalber byl proti tomu. Jenže továrna chtěla propagovat boxery...
Takže dakarský "GS" se dělal ve dvou zásadně odlišných verzích. Model z roku 2000 poznáte nejsnáze podle překrytu kokpitu který by jako z oka vypadl LC4 - tedy dvě kulatá světla. Tým nasadil šest pilotů. Sainct, Gallardo, Brucy a Andrea Mayerová jeli na osvědčených F650RR a američan Jimmy Lewis (m.j. letošní "poradce" amerického týmu na amatérské soutěži na F800GS v Tunisu) jel spolu s angličanem Johnem Deaconem na R900GS-RR. Motorku stavěli zase v HPN a měla 90 koní oficiálně, motor 900 kubíků, 300 mm zdvihy tlumení vpředu i vzadu (vzadu byl tlumič PDS bez přepákování jako je na G450X) a suchá váha byla 190kg. Pro zajímavost - na tehdejší etapy se jelo se 40l benzínu ve dvou nádržích a pod sedlem byla povinná 3l nádrž na vodu. Tento rok by se dal označit jako nejlepší v historii BMW racing teamu na dakaru vůbec - Sainct vyhrál, Gallardo byl druhý, J. Lewis třetí (asi hodinové zpoždění na Saincta), Brucy čtvrtý, Andrea Mayerová dojela (53). Na fotkách poznáte Saicte podle čísla 01, Gallardo 05, Brucy 19, Mayerová 17, Lewis 08.
Následující rok 2001 byl z pohledu investic do týmu pro BMW nejdražší - postavili "modrý" tým BMW Gauloises s modifikovaným R900RR, které poznáte podle nepříliš hezkého překrytu kokpitu od HPN s výrazným zobákem s spojeným světlometem. V týmu byl Juan "Nani" Roma, Jimmi Lewis, John Deacon a Cyril Despres na R900RR a Andrea Mayerová na F650RR. Kromě toho jel i tým Touratech s jezdcem Didierem Py s F650GS Rally (TT tovární model na bázi kitu BMW R. Schalbera ale na starém motoru). Na těch fotkách má Roma číslo 02, Lewis 04, Deacon 06, Despres 11 (na fotkách je málokdy) a Andrea č 21. Deacon dojel 6, Lewis 7, Despres 13 a Mayerová 30.
V roce 2002 už tým BMW oficiálně účast odvolal, poprvé jel tým Touratech s kevlarovo-karbonovými (žlutými) F650Rallye se vstřikováním (poprvé stříkačka na Dakaru) kdy dva z pěti jezdců dojeli do cíle (tu jednu motorku co vypadla jsme měli před pár lety na výstavě) a víceméně to je tak nějak všechno....
Tovární účast na Dakaru nejde udělat pod dejme tomu půl milionu EUR ale spíš 750 tis. a šance že by se BMW nebo TT vrátilo s oficiálním týmem je podle mě skoro nulová.

*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
TomasTT
#10 
Sportovnější krasavci
Přidané 23.12.2008 15:45
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Ještě pár fotek jako kvíz k textu - poznáte kdo je kdo?
www.usautoparts.net/bmw/racing/images/4291_1024.jpg
www.usautoparts.net/bmw/racing/images/4287_1024.jpg
www.usautoparts.net/bmw/racing/images/4293_1024.jpg
www.usautoparts.net/bmw/racing/images/2267_1024.jpg


*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Volná diskuze :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 100
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,728
Nejnovější člen: danbrabec

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.27 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI