Pojdme si zajaguarit...zacneme hned problemem se ktery si zatim nevim rady. Na kasli je vzadu pod spz stitek s cislem kasle. Jedna se o hlinikovy stitek, ktery se po letech reakce s kasli skoro rozpadl. Jenze stitek je vyrazen inverznimi raznicemi, tzn zevnitr ven a ja se s takovymi nikdy nesetkal. Znate to nekdo? Nevite kde to sehnat? Velikost cca 6-7mm.
Michal21 přiložený následující obrázek:
...alespoň to po přečtení tohoto tématu člověka přejde, se do něčeho takového pouštět...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Docela me zacalo bavit venovat se ruznym zlepsenim na E typu. Pojdme se podivat na velmi funkcni zalezitost v podobe specialnich hrideli prednich hornich ramen. V originalu se geometrie auta nastavuje podlozkami pod uchyty hridele primo u ramu. Jenze kdyz je tam nacpanej ten dvanactivalcovej blazinec tak se zatracene nejde dostat ke sroubum. Nekdo chytrej v Englandu vymyslel, ze kdyby se konce hridele udelaly excentricky k hlavnimu prumeru, mohla by se lehce ladit geometrie jen pootocenim klice. No jo, jenze ono se to na V12 nedela. Lze to koupit jen na prvni a druhou serii a to jeste v podobe s vybranim, coz se mi moc nelibi. Nebylo tedy nazbyt a dal jsem se do vyroby. Samozrejme nejdriv material. Specialni dobre obrobitelna nerez dovezena z Francie. Pote nasledoval 3D model, kde bylo zapotrebi zjistit jak moc je to vubec vyosene. Podle fotky jsem odhadl, ze prumery se v jednom bode kruznice skoro dotykaji a tak jsem zvolil vyoseni stredu o 3mm. Jezne jak se takovy excentr vubec na soustruhu toci? Nasledoval jsem rady starsich praktiku a navrhl specialni pripravek prave na tyto excentry. Takze soustruh a vyhrubovat, potom bruska na presny prumer. Na soustruhu pripravek, ktery pak jeste musi do frezky kvuli te excentricite. Po obrouseni hridele zpet na soustruh, kde se muselo vymyslet jak si material efektivne podeprit konikem kvuli delce. Vysoustruzit excentry, vyrezat male UNF zavity. Pak prisla docela sranda v podove velkeho zavitu, ktery je sice UNF ale ma atypicke stoupani ktere se pouzivalo v 60tych letech. Pak na frezce jeste udelat ctyrhrany na otaceni klicem. No a na zaver do brusky na decentni vylesteni...prace hrozne ale vite co, kdo si hraje nezlobi...
Michal21 přiložený následující obrázek:
V poslední době moje nejoblíbenější vlákno .Těším se na každej novej příspěvek. Nejvíc se mi líbí ten motor ,jak by řekl Bohoušek Puchmajer - ono dvanáct válců je dvanáct válců, takže kdyby jich chcíplo jedenáct tak ten jeden by měl co dělat aby hejbal s těma jedenácti mrtvejma
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ten novej rám, takhle v laku, šrouby svítěj jak drahokamy.....abych si pomalu šel vyměnit triko, jak jsem poslintanej. Hele Michale, pohni, jsem nedočkavej na každej díl víc, než v dětsví na další příběh Malého Boha, ABC a nebo Čtyřlístek.
Kdo to tejrání má vydržet
A co motor?
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Ahoj, zeptám se k tomu pískování - kdysi jsem nechával pískovat zasklívací lišty - systémové od Jansenu. Lišty jsou vyndavací a zastamdací. Po opískování a nalakování lišty zcela ztratily pružnost a na šroubech prostě nedržely. Tak mě tak napadá, co to udělá s tuhostí té karosy. Máš nějakou zkušenost?
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní kretén, který neví, že to nejde a udělá to..
Jen se zeptam, jak to bylo lakovany? Takhle se piskujou vsechny poctive renovonany auta. Hlavne jak jak jsem psal driv, celou kasli jsem precizne oskrabal aby se to muselo piskovat co nejmin...co ja zatim vim z motorek tak s tim nebyl zadny problem...
Upravil Michal21 dne 26.05.2016 20:34
Michal21 napsal:
Pojdme si zajaguarit...zacneme hned problemem se ktery si zatim nevim rady. Na kasli je vzadu pod spz stitek s cislem kasle. Jedna se o hlinikovy stitek, ktery se po letech reakce s kasli skoro rozpadl. Jenze stitek je vyrazen inverznimi raznicemi, tzn zevnitr ven a ja se s takovymi nikdy nesetkal. Znate to nekdo? Nevite kde to sehnat? Velikost cca 6-7mm.
Tohle jsme dělali na pivních sudech tzv. "embossed numbers". Lisovali jsme to lisem, ve kterém je razník a přes plech se to vymačkává do matrice (protikusu), která drží ostré hrany, konturu a tvar toho písma = výsledek je vystouplý text. I jsem tyhle a podobné razníky kdysi navrhoval a nechával vyrábět....
Ale takové blechy jsme do nerezového plechu nedělali, takže ti přímo nepomůžu ani v té firmě už nepracuju.
Jenom ti poradím, že musíš hledat někoho s touto nebo podobnou mašinkou:
http://makezine.c...apewriter/H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
mara napsal:
Negativní raznice se prodávají, ale jak to naťukat aby to vypadalo...
To myslím "vypadat" nikdy nebude, to se používá třeba na ražení do forem, aby po odlití bylo číslo správně....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /