jencekgs napsal:
Kolega v praci stavi repliku 110r. Je hrozny punta a chce vse dobove presne.
Zatim v tom je za cca 800tkc. Kamarad co renovoval mustanga mi rikal ze pri milionu prestal pocitat. U Ecka si neumim ani tipnout kolik na kolik to prijde. Ale myslim, ze u tohoto auta kazda koruna stoji za to. Je to opravdu top auto v historii.
Michal21 napsal:
Jeste bych se rad vyjadril k te klempyrine. Kdysi jsem si myslel, ze se auto vyvaruje tak, ze se proste spatny misto vyrizne a da misto nej novy plech. To jo, ale tak na stodesitce eRku. Na autech tohoto typu se musi proste dil vyndat, kompletne opravit nebo nahradit a pak vratit zpet, pricemz se vse meri od specialniho ramu ci stolice. V pripade solidni prace se resi dokonce i to, jak daleko od sebe a kolik tam bylo bodu ci jaky druh svaru tam byl, proste original je jen jeden jak pravi reklama...
Postupem casu jsem zjistil, ze kdokoliv na tom ma pro me neco udelat a rekne ze ma cas hned, tak to nebude stat za nic. Aut se renovuje fakt dost (az me to prekvapilo) a u tech dobrych se proste musi cekat...
Máš pravdu, pokud má být renovace správná, tak ano, ono to má i souvislost s protikorozní ochranou atd. Na druhou stranu mne překvapilo, že je běžné i u hodně drahých aut, prodávaných na aukcích, renovovat z nových dílů, nikoliv dobových. Chápu to tam, kde je původní díl neopravitelný nebo prostě už neexistuje, ale to není vždy ten případ. Kdysi jsem viděl film, jak renovátoři obcházejí burzy, stodoly, staré garáže, pátrají po celém světě jako detektivové i po tom nejmenším detailu, těsnění, přístroji, páčce, které by bylo možno zrenovovat, popř. jsou ještě nové, ale v původním balení, aby auto bylo skutečně z původních dílů. Studovaly se barvy a technologie stříkání, aby lak přesně, včetně nedostatků, které tehdy měla nová auta, skutečně odpovídal dobovému originálu. Atd. atd. Mám pocit, že od tohhle extrému se už ustupuje a standardem se stává původní auto zrenovované i z nových dílů, vše musí ale přesně odpovídat původnímu originálu...
...no potes smetak. Chudak Jags.... ..podle fotek to v podstate vypada na stavbu "noveho" auta z vylisku... ... nekonecny respekt, sam jsem kdysi (skoro 20 let zpatky) delal Octavii Touring Sport z 66teho a to byla brnkacka - sehnal jsem 2 auta - jedno melo komplet zdravou kastli a druhe zase ram s podvozkem a motor..... pak 320 BMW zraloka .... taky nebyl rezavy durch a nejake ty motorky ani nepocitam - to byla uplna sranda (vcetne trivalcove Yamahy XS-750 2D) ve srovnani s timhle....
Upravil Bubak dne 26.02.2016 09:23
Bubak
R 1150 GS/2003 "Helmut"
(SYM Fiddle III 125) - po smrti
jencekgs napsal:
Kolega v praci stavi repliku 110r. Je hrozny punta a chce vse dobove presne.
Zatim v tom je za cca 800tkc. Kamarad co renovoval mustanga mi rikal ze pri milionu prestal pocitat. U Ecka si neumim ani tipnout kolik na kolik to prijde. Ale myslim, ze u tohoto auta kazda koruna stoji za to. Je to opravdu top auto v historii.
Chybicka, nechal jsem se unest, ted jsem to zjistoval a je to 120s Rallye.
Ma puvodni dokady od treninkoveho vozu Hubacka. Zatim to stavi 10let.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
Kolega v praci stavi repliku 110r. Je hrozny punta a chce vse dobove presne.
Zatim v tom je za cca 800tkc. Kamarad co renovoval mustanga mi rikal ze pri milionu prestal pocitat. U Ecka si neumim ani tipnout kolik na kolik to prijde. Ale myslim, ze u tohoto auta kazda koruna stoji za to. Je to opravdu top auto v historii.
Honzo je to byvalej treninkovy stroj (papirove). Jinak je to kastle stovky.
Ale co mi kolega popisoval, tak celkem peklo. Jen motor vysel na 250tkc. Lak chtel nedokonaly krupicovi, jako z te doby. Resi kazdy detail, takze to nedela na krasu, ale jako presnou kopii. Rikal, ze kdyby na zacatku vedel, co to obnasi, podruhe by do toho nesel. Ale ted ze uz to musi dodelat. Bohuzel zacal stavet barak, tak se to zase zpomalilo.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
Honzo je to byvalej treninkovy stroj (papirove). Jinak je to kastle stovky.
Ale co mi kolega popisoval, tak celkem peklo. Jen motor vysel na 250tkc. Lak chtel nedokonaly krupicovi, jako z te doby. Resi kazdy detail, takze to nedela na krasu, ale jako presnou kopii. Rikal, ze kdyby na zacatku vedel, co to obnasi, podruhe by do toho nesel. Ale ted ze uz to musi dodelat. Bohuzel zacal stavet barak, tak se to zase zpomalilo.
Opravdový blázen a modelář 1:1.
Krom peněz na tom bude tolik práce, že je skoro o strach s tím vyjet ven, aby se tomu něco nestalo a ocení to zase jen podobný blázen.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
jencekgs napsal:
Honzo je to byvalej treninkovy stroj (papirove). Jinak je to kastle stovky.
Ale co mi kolega popisoval, tak celkem peklo. Jen motor vysel na 250tkc. Lak chtel nedokonaly krupicovi, jako z te doby. Resi kazdy detail, takze to nedela na krasu, ale jako presnou kopii. Rikal, ze kdyby na zacatku vedel, co to obnasi, podruhe by do toho nesel. Ale ted ze uz to musi dodelat. Bohuzel zacal stavet barak, tak se to zase zpomalilo.
Opravdový blázen a modelář 1:1.
Krom peněz na tom bude tolik práce, že je skoro o strach s tím vyjet ven, aby se tomu něco nestalo a ocení to zase jen podobný blázen.
Bohužel, tuhle repliku ocení kdekdo, ale nikdo finančně, pokud by byla na prodej. Zatímco místní Jaguar je výborná investice a věřím, že každá koruna je už ve chvíli utracení kompenzována nárůstem hodnoty auta.
Tak jdeme na ram. S klepmpirem jsem se domluvil na podobe ramu pod auto. Trosku jsem ho vylepsil. Koukam po dvore a beru jekly 100x100 s tloustkou steny 6mm. Narezani na uhlove pile je prijemny relax cumeni do nikam. Velikost ramu jsem zvolil 4 krat 1 metr s pomocnymi prickami pro dodatene uchyty pod prevodovkou a zadni zachyty ramen napravy(tyto jsou sroubovaci). V predni a zadnin casti jsem take navaril 10mm desticky pro dalsi pridavne drzaky az bude auto rozsekany na kusy. Auto jsem prevezl do stare haly a ram soupnul pod nej (jak to asi tak bude vychazet). Opet v nejlepsim na dva mesice do sajuzu, tentokrat Niznyj Novgorod.
Jo v Rassiji je dobre. Po navratu zjistuji, nejen ze je cely leto v pr...., ale taky, ze za me ram nikdo nedodelal. Ram jeste hazim na portalovou frezku aby se srovnal povrch pro nasledne mereni na aute. Podle frezovani jsem se trefil s rovinnosti po svarovani do 1mm na tech 4 metrech. Tato skutecnost me velmi prekvapuje. Ram jeste potom jde na horizontku aby se v navarenych destickach udelaly zavity. Nakonec se ram vraci pod auto, kde podle vytvorene roviny na ramu dodelavam drzaky kasle. Jag je zas na nejakou chvili na kolech a dokonce jsem pri sestavovani myslel na to, ze na ramu pujde slozit auto skoro cely.
Michal21 přiložený následující obrázek:
Já tvé nadšení pro tuto práci chápu moc dobře.
Jsou to úžasná "uspokojení",když se něco takového povede dokončit.
Držím ti pěsti v tvé činnosti a těším se na výsledek i když tvé fotky a povídání z průběhu akce jsou SUPER.
Moc pěkný, jsem zvědavý na pokračování, a nejvíce na řešení lakování, protože lakováním těchto aut se moje firma zabývá.... a objednávám zákazníky též jako zmiňovaný klempíř na cca rok dopředu....E- Type jsem měl možnost dělat jednou, kde už zrestaurování začalo výborným zážitkem, protože jsem ho řídil od zákazníka z D až do k nám dílny.. sice ,,jen" V6 ale paráda..., ta dlouhá kapota ve výhledu, najednou po přesednutí z normálního auta zjištění že tohle se fakt musí řídit, průjezdy zatáčkou s pocitem Jamese Bonda a přitom strach to někde nerozstřelit...
Barva BRG je asi nejoblíbenější na Angl. vozy...minulý týden jsme jí dělali na Mini Coopera, a předloni jí zákazník vyžadoval na Fiatu 124 Cabrio
Těšim se na pokračování a přeji hodně úspěchů.. ( jo ještě si vzpomínám na jednu opravu XJ V12 kdy po nalakování a před předáním zákazníkovi jsem sledoval pána co mám přišel seřídit ty 4 karburátory...)
Upravil Vlasta dne 27.02.2016 07:17
Denni pridel Jaguari renovace se snizila mym navratem do prace, ale jedeme dal. "Hrabu se v bordelu". Rozebiram a vsechno fotim. Dostavam se k vyndani kabeloveho svazku z kasle. Je tu trochu vic dratu nez na motorce. Kdyz to konecne vydoluju prichazim na to, ze kupodivu i kabelovy svazek musim koupit novy. Uz si o tom nic nemyslim, proste to tak beru. Z celeho auta mi zbyva cca 20%. Pripravene srouby prochazi louhovanim v kyseline, detailnim zkoumanim a pak pripravuji pytel sroubu na pozinkovani. Samozrejme tech co nejsou funkcni (brzdy apod). Kdybych to mel davat uplne vsechny novy asi bych se nedoplatil. Postupne rozebiram kasli tak, ze uz z ni nic nejde sundat a pripravuji se (hlavne psychicky) na to, ze cely auto budu muset oskrabat a obrousit. A to hlavne velke plochy, ktere by se piskovanim zkroutily. Kapitola sama pro sebe je oskrabani tlumexu zespodu auta...
Taky se venuji predni naprave a to konkretne spodnim a hornim ramenum. Horni na vyhozeni a spodni po prozkoumani a vymene hlavni nosne hridele pouzitelne. "Jako letadlo", rikam si stale dokola a pripravuji dalsi nekonecny seznam nahradnich dilu k objednani...
Michal21 přiložený následující obrázek: