Ahoj ve spolek, hlásím se jako nový majitel 1150. Někoho tu tak trochu znám, někoho trochu a někoho vůbec.
Chtěl bych se zeptat na pár věcí okolo plexi. Měřím 195 cm a nějak moc na mě fouká, mám hlavu jak ve mlejnici. Plexi je samo originál. Zajímalo by mě jak vy ostatní vyšší a jestli se to dá vyřešit třeba plexikem z Adv.? Nebo pouze přimontováním toho malýho "spojlereku" na horní hranu?
Dík za odpovědi a jestli se to tady někde probíralo (a to si myslím, že určitě) tak se omlouvám, ale nenašel jsem to.
Když jedu, tak jedu.
Tolik neměřím, ale i menší postavy si často vymění malé plexi za to, co je na Advenčru + dodají např. tento spojler od TT: http://www.tourat...ts_id=3538.
Další možností je tobinator: http://www.stopth...eting.com/.
Milos přiložený následující obrázek:
Gratuluju k 1150, já mám Adventure s tobinátorem a řekl bych že je to v poho a měřím 200cm. Sice mám plexi na nejvyšší možné poloze, ale to pohodlíííííí.
Ahoj. Ja merim jenom 186cm, ale turbulence mi mlatily hlavou poradne. Cim vic jsem plexi stavel dopredu tim hur. Tak jsem ho na radu Cyrila sklopil uplne s sobe a najednou... klid. Fouka to na me, to jo, ale laminarne a s hlavou mi to vubec netrepe. Pozdeji jsem koupil nejake vetsi plexi od Wunderlicha, ale nejake velke zlepseni (ve smyslu bezvetri) jsem nezaznamenal. Nedovedu si predstavit, jak veliky by muselo byt plexi na 1150, aby za nim bylo stejny bezvetri jako na Africe s turistickym plexi.
Milos napsal:
U tobinátoru ale nevím, jaká je jeho účinnost a jestli při tvé výšce by s nízkým plexi pomohl. Nepoužívá ho zde někdo?
Mám taky, zejména po ránu, oněch 195 cm. Zatím s Tobinátorem naprostá spokojenost u 1150GSA (pozor je to jink upevněné než ud 1150GS). Používám jej v poloze maximálního erektivního nastavení plexi. Jen je potřeba trochu počítat s tím, že odpor větru pak trochu hází s kokpitem. Když se ale občas dotáhnou šrouby a požije se Loctite, tak se to dá zvládnout.
mam 195cm a plexi mam uplne v spodnej polohe, fuka mi na prilbu ale je to bez turbulencii
premyslam ze tam dosrobujem deflektor od mra co sa pouziva u suzuki na stromoch, ktory mozem mat za dost dobru cenu
len ma odradza to ze kamarat to nasroboval na svoji GS1150 adventuru a je s tym velmi spokojny lenze vytvara to vacsiu paku a plexi mu zacalalo praskat dole pri sroboch ako je uchytene tak neviem
Tobinátor mám a jsem naprosto spokojen. Měřím 178cm, mám ho na 1150 Adventure se sníženým sedlem a zvýšenými řídítky (to všechno má vliv) a POZOR, i v nejnižší poloze byl moc vysoký, takže jsem do předních úchytů udělal ještě jeden otvor. Na vyšší postavy, vyšší sedla, nižší plexi atd. bude vyhovovat ve standardním provedení. Tobinátor je strašně široce nastavitelný (výška, sklon i předozadní vzdálenost) a rozhodně si každý najde ideální polohu, já jsem si s tím hrál dlouho, měnil to po milimetrech, a výsledek je skvělý. Vřele doporučuju i přes vyšší cenu, je to ale vyrobeno precizně a z výborného materiálu. Při dost vysoké poloze plexi je prý možné, že upadnou nějaké úchyty palubky, někdy o tom myslím psal Tomáš TT, ale já s tím drandím v terénu o sto péro a plexi se ani nehne.
Jen taková malá zkušenost z Trucktrialové trati v Mohelnici: byl jsem rád, že plexi na advenčru je vysoké tak, jak je. Kdyby ještě delší, tak jsem občas v extrémních podmínkách mlátil přilbou do toho plexi.
Ivan napsal:
To může být pravda, jenže 99,9% času stráveného na motorce mi optimálně vysoké plexi pomáhá, abych k němu 0,1% času možná (já ne) měl výhrady..
Osobně jsem tak dlouho laboroval s naklanenim plexi, az jsem dospel po 40t km do zakladni tovarni polohy, kdy se mi to zda optimalni... cesta k poznani je nekdy dlouha, slozita a plna turbulenci
BMW R1150GS MY02
No, takže po nějaký době zkoušek, jsem asi přišel na to na co masak - dá to uplně dolů a turbulence, ne že by jako uplně zmizely, ale je to daleko daleko lepší....
Když jedu, tak jedu.
Ale kdepak.....ani přilbu ani motorku furt arai a šikmooký křídlo Nějak se mi ty válce nedaří natočit a roztáhnout do strany.....
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis