Ahoj,
během zimy budu řešit nové tlumiče na GSA 2008 s ESA.
Máte někdo zkušenosti s tímto: http://www.wilber...tline=Wesa
ESA systém chci určitě zachovat...
Jak je to zpracovaný,jak následný servis apod.
Jezdím 50% sám s kufry a 50% kufry+ spolujezdec... off cíleně nevyhledávám ale když je... holt se jede...
Four wheels may gets you there, but two wheels will made the journey memorable.....
Tak pořídil někdo? Nějaká zkušenost? Zvažuji WESA 644 na GSA 2010, už si to podvozek v 70kkm asi zaslouží a chci zachovat ESA funkci
Upravil vztekloun dne 16.04.2019 14:28
Zdarec, už u mě pár lidí objednalo a chválí si to. Motorka se dost změní. Já mám sám 640 a 630 na své 1150GSA a super
Jsou kvalitně zpracovaný a je to nejlevnější řešení pro ESA na trhu. Dlouhodobě s tím problémy nejsou.
Zadní https://www.nomad...-r1200gsa/
Přední https://www.nomad...-r1200gsa/
cenu mám včetně prohození motorků, platí se navíc jen poštovný do Německa, cca 500Kč.
Dodání cca 3 týdny.
Upravil vojta dne 16.04.2019 15:26
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
jo jo, budu se muset domluvit se Servisákem aby mi je vyhodil ven, jen nevím zda se mu bude líbit, že by mu moto smrděla 3 týdny v servisu
Upravil vztekloun dne 16.04.2019 23:37
Nechci zakládat nové téma, tak to zkusím popsat tady.
Chci si v 70000 tkm nechat dát na motorku R1200gs 2010 Wesu od Wilbers. Mám jeden dotaz ohledně přepínání předpětí pružiny (symbol hor na displeji).
V návodu k použítí pro motorku je napsáno, že nastavení předpětí se musí dělat při nastartovaném motoru na stojící motorce = NE za jízdy.
Nikdy jsem moc nepochopil proč to tak je a strašně mi vadilo, že to nemůžu udělat za jízdy.
Tlumiči jako takovému to mechanicky vadit nebude, vypadá to jako nějaká ochranná funkce něčeho jiného, netuším čeho?
Má někdo vyzkoušené přepínání předpětí za jízdy? Ať už tak že třeba na semaforu to spustí a za jízdy to doběhne a nebo klidně spuštění za jízdy?
R1200GS 2010
Za jízdy to na ESA pro DOHC a starší nejde. Za jízdy lze přepínat pouze při nastavení helmiček "Comfort/Normal/Sport a následně u hor SOFT/NORMAL/HARD
Navíc se v návodu ještě píše, že má motorka při přepínání stát na hlavním stojanu. Jestli se dobře pamatuju, tak ten bazmek co stlačuje píst předpětí pružiny je plastový. Tak možná proto(aby se nepřetěžoval).
Jo a pokud jsem na místě pustil změnu předpětí (jedna helma, helma s kufrem, dvě helmy, malé hory, velké hory), a pak se rozjel, tak mi to po třetím pokusu spadlo do chyby a musel jsem na diagnostice nechat kalibrovat tlumič (tj., nechat ho najít koncové polohy)
Upravil geofre dne 11.12.2024 09:21
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Moc děkuji Geofre za přínosné informace.
Takže to vypadá, že problém s tím nastavením za jízdy mají ESA motory. Tím pádem pokud dám Wilbers tak jsem v úplně stejné situaci jak u originálu.
Nemáte někdo tušení jestli existuje na trhu tlumič pro ESA na 1200GS vzduch, který by uměl nastavení předpětí za jízdy?
R1200GS 2010
Mám Öhlins TTX EC (dnes už nekoupitelný nový), kompletní mechatronický systém a ani u něj nelze měnit předpětí za jízdy.
Ještě existuje Touratech Suspension Plug & Travel-ESA ale nevím, jak to u něj je se změnou výšky za jízdy.
stevebmw napsal:
Moc děkuji Geofre za přínosné informace.
Takže to vypadá, že problém s tím nastavením za jízdy mají ESA motory. Tím pádem pokud dám Wilbers tak jsem v úplně stejné situaci jak u originálu.
Nemáte někdo tušení jestli existuje na trhu tlumič pro ESA na 1200GS vzduch, který by uměl nastavení předpětí za jízdy?
To jakože za jízdy přibereš 30kg a potřebuješ pritvrdit pružinu ??
Víš co by tam muselo být za mechanizmus aby to zvladalo stlacovat pruzinu s jezdcem,spolujezdcem a kuframa ?????? A nejlíp si s tím hrát na každé křižovatce...
Bohumil přiložený následující obrázek:
[45.77Kb]
Upravil Bohumil dne 11.12.2024 14:02
Kupredu spatki ni krok...
ahjoj,
co si pamatuju tak u TT jsi za jizdy přepetí mohl nastavovat ,protože to není napojený na bmw infotejment (asi nejaka regule bezpečnosti) má to samostatnou krabičku kde si naklikáš co jak chceš ,předek a zadek zvlášt
Upravil DanielC dne 11.12.2024 14:05
Francis napsal:
Mám Öhlins TTX EC (dnes už nekoupitelný nový), kompletní mechatronický systém a ani u něj nelze měnit předpětí za jízdy.
Ještě existuje Touratech Suspension Plug & Travel-ESA ale nevím, jak to u něj je se změnou výšky za jízdy.
Ani u Touratech Tractive Plug and teavel sa to za jazdy nedá. Je jedno, aký tlmič a aká hydraulika predpatia tam je, ovláda to RJ motorky ZFE a tá to za jazdy proste nepustí ...
stevebmw napsal:
Moc děkuji Geofre za přínosné informace.
Takže to vypadá, že problém s tím nastavením za jízdy mají ESA motory. Tím pádem pokud dám Wilbers tak jsem v úplně stejné situaci jak u originálu.
Nemáte někdo tušení jestli existuje na trhu tlumič pro ESA na 1200GS vzduch, který by uměl nastavení předpětí za jízdy?
To jakože za jízdy přibereš 30kg a potřebuješ pritvrdit pružinu ??
Víš co by tam muselo být za mechanizmus aby to zvladalo stlacovat pruzinu s jezdcem,spolujezdcem a kuframa ?????? A nejlíp si s tím hrát na každé křižovatce...
DanielC napsal:
ahjoj,
co si pamatuju tak u TT jsi za jizdy přepetí mohl nastavovat ,protože to není napojený na bmw infotejment (asi nejaka regule bezpečnosti) má to samostatnou krabičku kde si naklikáš co jak chceš ,předek a zadek zvlášt
To jakože za jízdy přibereš 30kg a potřebuješ pritvrdit pružinu ??
Víš co by tam muselo být za mechanizmus aby to zvladalo stlacovat pruzinu s jezdcem,spolujezdcem a kuframa ?????? A nejlíp si s tím hrát na každé křižovatce...
možná jsem něco napsal špatně nebo nesrozumitelně, ale nevím na co narážíš?
Copak na změnu ESA režimu z "jedna helma" na režim "velké hory" potřebuješ břibrat 30kg?
DanielC napsal:
ahjoj,
co si pamatuju tak u TT jsi za jizdy přepetí mohl nastavovat ,protože to není napojený na bmw infotejment (asi nejaka regule bezpečnosti) má to samostatnou krabičku kde si naklikáš co jak chceš ,předek a zadek zvlášt
Áno, ale nie u TT Tractive Plug and Travel ...
Takže TT tlumiče které nemají ESA (vlastní ŘJ TT) umí přenastavit předpětí za jízdy a ty které jsou určené pro ESA tak to neumí.
Chápu správně?
Ty TT Plug and Travel jsem na webu TT našel, ale ty druhé ne. Poradí někdo obj. číslo?
Upravil stevebmw dne 11.12.2024 16:44
R1200GS 2010
TT Plug and Travel to neumí ,protože jsou napojeny na jendotku bmw
měl jsem tyto a ty to umí za jízdy předek a zadek zvlášť https://www.toura...-2004-2012
ještě mám jednu otázečku ohledně Wilbers WESA. Na stránce wilbers.de v konfigurátoru se nabízí volba snížení/zvýšení.
Pokud si objednám zvýšený +15mm bude to mít vliv na zdvih/vlastnosti tlumiče? Nebo je to jen zvýšení motorky pevným "podkladkem" pro ty co mají dlouhé nohy?
R1200GS 2010
zdvih se trochu zvedne, ale v jednotkách milimetrů - přesně Ti to nepovim,
takže spíše je to nadzvednutí motorky pro dlouhány.
pokud koketuješ s Wilbersem a máš zájem, ozvi se. Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM