Prumery tohodle otvoru nema vubec cenu resit, zmereny samozrejme jsou, ale je to nic nerikajici vzhledem k tomu, ze jsou zde bronzova futra v predepsanych tolerancich, takze jak si udelate vnejsi prumer je jen na vas.
Pojdme ale na polohu der:
Muj PRAVY: X=160,050; Y=50,221
Muj LEVY : X=160,188; Y=50,043
Vzhledem k tomu, ze pravy karter je celkove vice namahany vlivem vystupu na sekundarni prevod, lze predpokladat, ze osove umisteni po Y volili tenkrat v Jawe 50mm (vezmu-li v uvahu, ze to tenkrat nekreslili zadny blbci). Rozdil Polohy loziska hlavni hridele a stred osy předlohove hridele mi v ose X vychazi na 14,36mm (zde pominu mikrony). Jednoduchym pocitanim s pomoci goniometrickych funkci mi vychazi, ze osova vzdalenost hlavni a predlohove hridele je 52,046mm. Opet si rikam, ze to vypada dobre a tento fakt se mi posleze potvrzuje, kdyz na originalnim vykresu od prevodovky nachazim kolonku "osova vzdalenost=52mm". Ja vim, mohl jsem se tam podivat hned, ale nekdo to prece musi prekontrolovat ne?
Michal21 přiložený následující obrázek:
Tak evidentně tě to baví, to je dobře. Z toho by se dal udělat i příklad pro geometrii středních škol. (konečně by se studenti nemohli vymlouvat, že to v praxi nikdy nepoužijí)
Upravil Spitfire dne 14.08.2017 17:22
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Obcas se podari sehnat poklad...Fungl nova vacka jeste ze skladovych zasob Jawy...Zacinam mit pocit, ze by z toho mohla bejt i pouzitelna motorka...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Michal21 napsal:
Obcas se podari sehnat poklad...Fungl nova vacka jeste ze skladovych zasob Jawy...Zacinam mit pocit, ze by z toho mohla bejt i pouzitelna motorka...
Tak to by mě nenapadlo, že to ještě někde existuje a Jawě už vůbec ne.
A vůbec, jak si to tak čtu, kolikrát mám pocit, že píšeš jiným jazykem, než kterému rozumím
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Kdyz uz mam ty unasece rozety, tak muzu konecne doklepnout kola...vlastni chybou jsem musel vymyslet upravu k nytum na unasecich v nabach. Nezjistil jsem si jaky tam ma byt prumer nytu a s pocitem, ze to urcite byla osmicka jsem naby po zavareni vyvrtal...jenze ona je tam sestka...takze vlozky, teda spis mikrovlozky a hezky za tepla zalisovat do naby. Zvetsila se tak zaroven plocha prenosu sily z rozety...jeste jsem si s tim trochu pohral a kazdou vlozku s nytem vylapoval, takze je tam vule tak 0,01mm...mam radost...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Posledni dobou si pripadam ze porad nekam nosim neco z motoru OHC. Clovek by neveril, kolik toho v takovem motoru je, dokud nedostane skvelej napad to po jednom sehnat...pohral jsem si se svorniky valce a hlavy...horni jsou nerezove koupene, spodni nektere vyrobene, nektere origo. Nerikejte mi, ze kdyz kazde soucastce motorky date stoprocentni peci, tak to nebude fungovat...hezky den preji...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Nedalo mi to a vyuzil jsem faktu, ze jsem sehnal novou vacku. Na internetu lze najit vykres vackove hridele. Je zde rozkreslena cela hridel. Problem je v tom, ze vykres tvaru vacek se nedochoval, tudiz dnes je mozne vychazet pri vyrobe vacky jen z brusne matrice. To je sice hezky, ale moderni stroje vyuzivaji tzv elektronicke prevodovky pro odjizdeni suportu pri brouseni tvaru a tam je vam matrice uplne na h....Potrebujete proste 3D model a ten neexistuje. Naskenoval jsem tedy tvar nove vacky a tento model vyrobil. Jako ono to asi ted k nicemu nebude, ale veci na OHC pekelne rychle ubyva...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Neodolal jsem a nektere dily, které podle mě nejdou normalně vyčistit jsem poslal na chemicke cisteni...vysledek neskutecny. Je toho vic, postupne to nafotim...
Michal21 přiložený následující obrázek: