Zdravím všechny,
Chci vyměnit ložiska na předním kole u 1100gs a chci se zeptat jestli někdo neporadíte kde koupit kvalitní ložiska a vše co k té výměně potřebuju nejlépe z jednoho shopu. Díky za typ a případně za radu co je k tomu vše za potřebí.
Bavíja sa dvě vlaštovky a jedna praví
téj druhéj: "Bude chcat." "Jak to
poznáš?" "Lidi na nás čumíja."
Ložiska a gufera kup podle rozměru, klidně třeba slovenské ZVL. Myslím, že potřebuješ tyto dvě: 6204 2RS a 5205 2RS a k nim odpovídající gufera. Jednořadé ložisko stojí cca 70 kč, to dvouřadé cca 140 kč a gufera tak 25,- za kus. A rozměr gufera náhonu na něm bude taky napsaný. Budou to mít v každé solidní prodejně ložisek, jsou to totiž úplně běžné průmyslové typy.
janrypal napsal:
Ložiska a gufera kup podle rozměru, klidně třeba slovenské ZVL. Myslím, že potřebuješ tyto dvě: 6204 2RS a 5205 2RS a k nim odpovídající gufera. Jednořadé ložisko stojí cca 70 kč, to dvouřadé cca 140 kč a gufera tak 25,- za kus. A rozměr gufera náhonu na něm bude taky napsaný. Budou to mít v každé solidní prodejně ložisek, jsou to totiž úplně běžné průmyslové typy.
Přesně.. Přední kolo jsem měnil taky, mám tam ZVL a cca 12tkm bez problému.. Dával jsem je předtím i na svoji Sůzu XF650 komplet do zadního kola a nebylo si na co stěžovat..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Na F800GS mě kompletní výměna, tzn. 5x ložisko a 4x gufero vyšla na necelých 500,- Kč. Veselé na tom bylo to, že v servisním manuálu jsou ložiska pod 3 různými kódy (přední kolo, zadní kolo a unašeč rozety a třeba to ložisko do unašeče podle kódu stálo na netu asi 8 stovek). Tak jsem si to opsal a donesl jsem to do prodejny, tam borec vytáhl tabulky, chvíli v nich listoval a pak mi donesl 5 úplně stejných ložisek.
Taky jsem s ním řešil různé značky a ceny a na to mi řekl, že v oboru dělá víc jak 20 let a za tu dobu přišel na to, že daleko důležitější než ložisko a je to gufero, protože když se dostane přes gufero bordel, tak ložisko za 70,- nebo za 700,- odejde za úplně stejnou dobu. Takže se mi opět potvrdilo, že když vezmu dva úplně stejné výrobky, jen na jednu krabičku namaluju obrázek motorky, tak to můžu prodat za čtyřnásobek ceny. A úplně nejlepší na tom je, že se za to nemusím stydět, protože lidi to stejně koupí.
Upravil janrypal dne 16.06.2017 10:38
Takové věci se také mění? Po 130tis km jsou v pohodě a snad ještě jednou tolik vydrží...
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Díky za rady. Snad to bude tím. Za jízdy při lehčím náklonu se mi jako rozbrněj řídítka a hučí to. Ze zadního kola mám taky pocit jako když to při náklonu hučí až skoro píská. Udělám ale nejdřív předek a když tak budu zase otravovat s radou ohledně zadního ložiska. Ještě jednou díky.
Bavíja sa dvě vlaštovky a jedna praví
téj druhéj: "Bude chcat." "Jak to
poznáš?" "Lidi na nás čumíja."
Huceni a brneni riditek od predniho kola bych videl jasne na pneumatiku... Ostatne u zadniho taky
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Sundej kolo a prstem zkus to ložisko protočit. Pokud chroustá, drhne, nebo se vnitřní kroužek hýbe do stran, nebo pokud má poškozené těsnění, tak ho vyměň, jinak bych to neřešil.
Tak jsou objednané nové gumy(Metz. next). Na přední mám viditelné hrbolky a zadní už je taky nic moc(anakee 2). Ložiska jsem prozkoušel a zdají se být ok. Tak snad to po přezutí bude v poho. Díky za rady.
Bavíja sa dvě vlaštovky a jedna praví
téj druhéj: "Bude chcat." "Jak to
poznáš?" "Lidi na nás čumíja."
Spíš než na ložisko v kole na odskakané pneu bych to typoval tlumiče.. Jinak pokud tam máš nějaké víc zubaté než Metz. nex. tak se běžně zhoupne zadní při ostřejší jízdě a vyšším tlaku.. Pokud tam byly už od koupi, tak nemá smysl nad tím moc filozofovat a rozhodně je vyměnit.. Pokud budou ty nové odskákané brzo (po pár tkm) kouknul bych spíš na tlumiče.. pokud to blbě zatáčí tak na ložisko v krku.. Ložisko na kole v háji předním nebo zadním je nepřehlédnutelné.. Taky bych určitě kontroloval jako první tlaky v pneu.. některé pneu rády ucházejí..
Přátelé, dneska jsem měnil ložiska, po nalisovani ložisek zůstala ta trubička mezi ložisky volná před demontáži byla natěsno. Je to tak v pořádku, nebo se mi tam stala nějaká chyba?
Dobrý den všem, chtěl bych se zeptat, zda rozměry ložisek předního kola na 1150 rs z roku 2003 jsou stejné jako ložiska na 1100 jak jsou popsány výše a případně kde je sehnat za rozumnou cenu. Nebo jestli by mi někdo poradil typové označení těchto ložisek. Jedno mám, ale to dvouřadové už je v takovém stavu, že nejde přečíst označení a to jednořadé má zase zvlášťní označení LU. Díky za rady.