zdar,
je Vas tu kopa rozumných ludi, tak skusim spytat sa.
Je tu niekto, kto ma skusenosti s cerpanim / precerpavanim studeného stuhnuteho oleja?
Potrebujem precerpavat olej skladovany vonku, teda i v mrazoch, kedy sa z oleja uz stane "hmota" a doterajsie cerpadlo (urcene pre oleje a ropne latky) zlyhalo.
Za normal podmienok to zvladlo 40-50min/1kubik a ja bych potreboval v takomto case precerpat aj kubik ztuhnuteho oleja.
Ideal, ak by mi niekto najlepsie z os. skusenosti napisal, ano toto robim a mam take a take cerpadlo
https://static.on...s-1001.jpg
Upravil Hrabe_X dne 07.02.2018 08:30
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
čerpadlo čo ste mali bolo aké, zubové , lamelové alebo ?
Kde bolo umiestnené a aká bola jeho sacia výška?
Ako zlyhalo pôvodné čerpadlo?
To vyhrievanie nebola úplná blbosť ...
Ak sa to nedá riešiť zmenou umiestnenia nádrže, tak potom treba predimenzovať potrubia, hlavne sacie a ideál je ak čerpadlo by bolo v nádrži a s nulovou sacou výškou.
cerpadlo mam: LIVERANY, made in IT
Nerezové nízko-rýchlostné rotačné čerpadlá s gumovým obežným kolom obzvlášť použiteľné pre prepravu jemných, krehkých a viskóznych kvapalín, tiež s pevnými časticami v suspenzii.
vzdy bolo na urovni hladiny oleja, teda polozene na tom 1kubikovom IBC kontajnery v ktorom je olej
Nezlyhalo: ten chladom/mrazom stuhnuty olej cerpalo 1 kubik cez 4 hodiny, povodne pri normal / letných teplotách do 1 hod
Vyhrievanie: hmm velmi tazko realizovatelne, takmer nemozne.
Nadrz teda IBC kontajner pride na korbe auta do dvora a z auta musim precerpat do nadrze v sope, je Ti jasne ze s tou kubikovou nadrzou v aute neurobim nic - ziaden pohyb
su tam 3/4" koncovky/hadice
sacia vyska cerpadla je teda vzdy nejakých 100 cm, coz by malo byt absolutne OK
Chcem ist cestou, kupit vykonnejsie cerpadlo za rozumnu sumu (100 eur) investovat 500 a viac eur nem dobra cesta
Otazka je pozna / ma niekto cerpadlo ktore vysie uvedene problemy zvladne a stoji kolem 100 eur?
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Bohumil napsal:
Nojo, dyz chces usetrit za topeni tak si budes muset kupit poradny cerpadlo...
ved prave, to chcem, ale uz s istotou ze to "poriadne" uz bude ready to tuhá viskozita oleja
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Bohumil napsal:
Nojo, dyz chces usetrit za topeni tak si budes muset kupit poradny cerpadlo...
ved prave, to chcem, ale uz s istotou ze to "poriadne" uz bude ready to tuhá viskozita oleja
já to mám to samé, a přes zimu a stuhlý olej to řeším starou ruční pumpou K1 nebo K2.
není nad to, se při tom čerpání pořádně zahřát.. :-)
jináč v práci jsme měli čerpadlo na vyjetý olej i s vanou na výměnu oleje s BVPéček a to zvládlo i olej který se táhl jak med..
Čerpadlo poradiť neviem, no určite by sa mi tam viac páčilo lamelové.
Ale ak ten kontajner má spodný vypúšťací kohút určite by som skúsil napojiť čerpadlo naň. A to priemerom odpovedajúcim kohútu a na 3/4 redukovať až pri čerpadle. Letné parametre čerpania to nebudú, ale malo by sa to zlepšiť.
- vzhladom na absolutnu neznalost stavu vypustacich ventilov (ano IBC kontajnery ich maju) a dla viz stavu u niektorých mam aj silnu nedoveru uz z pohladu, NEMOZNO hybat / pracovat s týmito ventylmi. Iste chapes, ze pripadna "nehoda" = vygrca sa Ti kubik oleja z auta do dvora.
Ak by hore uvedene neplatilo, cerpadlo ani neriesim
- dik za Tip, ale ceske budejovice su fakt daleko
Riesim vyber new vykonneho cerpadla, ale stale plati: nie je nad os skusenosti
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk