Ahojky, v řijnu se mi z neznámých důvodů, zakouslo přední kolo cca v 80 km/km. Následoval kotrmelec a dva měsíce bez motorky. Výměna vidlice, světla, zrcátek, keysu na budíky, blatníku a surové srovnání horního kufru.
Po složení je všechno tam kde má, šlo to tam bez násilí. Po usazení brzdových třmenů a několikerém stisku páčky, aby se dotlačila kapalina kolo sice krásně brzdí, ale po uvolnění páčky se s ním dá jen těžko otočit. Provedena sborka a rozborka brzd znovu se stejným výsledkem. Mezitím provedena jízda, po asi 10-ti km se brzdění kola horší a vydává zvuky jako velmi hrubé pneumatiky.
Prosím pokud někdo máte s tímhle zkušenost, nebo nějakou radu co by se ještě s brzdami dalo udělat. Čepy třmene i zajišťovací tyčku jsem vyčistil a namazal vazelínou.
Jakou vazelinou? Silikonovou nebo obycejnou?
Jinak kotrmelec uz jsem videl na jednom videu, asi se dostal kamen pod blatnik a primackl brzdovou hadicku.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ještě se koukni jestli se ti vrací brzda. Na staré f650 mi to dělal ucpaný kanálek u pístku páčky brzdy. Brzdovka se nevracela zpět a zůstával tlak v soustavě. ;-)
Neexistuje špatné počasí!
Tak kolo se ti samovolně od brzd zablokuje jen z jediného důvodu a to, že je někde něco ucpanýho, nejčastěji hadice, zvláště pokud máš origo. gumové, nebo propouštěcí dírky v brzdové pumpě a tím jak zabrzdíš se kapalina ohřeje a nabyde a jelikož nemůže přes ucpaný místo do nádobky tak tlačí na pístky a ty ještě více přibrždují a ohřívá se kapalina......
800 má plovoucí třmeny, ale i tak destičky lehce drhnou, takže když kolem zatočíš je normální, že to udělá tak 3/4 až 1 otáčku podle síly zatočení. Chceš li mít jistotu projeď na motorce 2-3 km bez toho, aby jsi šahal na brzdu, pokud bude kotouč teplý je tam někde chyba.
Nedotýká se ti páčka krytu ruky?... stačí jenom lehce a v kombinaci s nastavenou páčkou bez vůle, se kapalina nevrací.
Upravil Mr GS dne 26.11.2018 15:10
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
S kolem takhle snadno otočit nejde, hadičky jsou opletene, jestli původní bohužel nevím, páčka je volná. Rozeberu to vedení, vyměním kapalinu a pokud to pujde, vyčistím i pumpu, nevím, jak moc to jde rozebrat :-)
Ahoj. Zkontroluj tu hadičku. Pokud je tam pancéřová,možná dostala ránu a je přiskřípnutá. Proto možná i ten kotrmelec. Pokud bude v pořádku ,tak odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,odvzdušňovat,.....
Tak jsem celé rozebral, vyčistil jen se mi nepovedlo vyšroubovat pojistný šroub na páčce. Zítra, zkusím sehnat. A pak se uvidí. Jak moc ztuha mají jít pístky a co je vlastně vrací, aby odbrzdily?
Obake přiložený následující obrázek:
Tak po sborce a rozborce brzd situace stále stejná, brzdiče prohlédnuty v servisu dírka pod nádobkou opravena, pístek ji téměř překrýval, hadičky pancéřové průchodné.
Tak midošla inspirace. Pravý kotouč se za jízdy hřeje, levý je studený. Odvezeno do servisu a potvrzeno zkroucení držáku brzdiče na pravé straně. Opraveno podložkami, leč nechám buď srovnat na frézce, nebo vyměním kluzák. Asi způsobeno během toho kotrmelce. Všem děkuji za rady, alespoň teď vím detailně jak vypadají a fungují brzdy.