Zdar.
Protože jsme postaveni před skutčnost, že letos si budeme tahat koně sami, potřebuji koupit vhodné auto.
Požadavky:
Musí utáhnout 2,5 tuny.
Musí stát do 400t to je absolutní strop, raději méně :-)
Musí, mělo by být typu malé dodávky.- Hyundai H1, Ford Tranzit Custom....
SUV mají malý prostor, velké dodávky už jsou moc
Mělo by se s tím dát jezdit do práce
....babo raď
Vlastně jsem zatím našel jen to Hyundai
Tranzity jsou drahé, Toyota, citroen, peugeot ,,Proace" má jen 2l a stejně jsou dražší, Tranzity nové jsou nespolehlivé a dráhé a staré jsou..staré, Vito hnije..
napadá někoho něco? Původně jsem chtěl Fiat Scudo, ale je to také jen 2L, ale to by bylo akorát.
Děkuji za rady, případně tipy.
Mám Customa L1H2 - super na nakládání motorek bez předklánění, r.v. 2014 z Česka, najeto 70 tkm, moc hezkej. Není odpočtový a má tažné. K vidění v Brně.
Co se tak dívám, tak...
Ve třídě velkých MPV kralují vozy značky Volkswagen. V případě Multivanu a jeho 2500 kg lze sice namítnout, že se jedná o osobní verzi dodávky, ale Sharan schopný utáhnout až 2400 kg je čistokrevným MPV. Jeho dvojče SEAT Alhambra si poradí se stejně těžkým přívěsem. Zástupcům německého koncernu VW je s 2300 kg v patách Hyundai H-1 a s 2250 kg nový Ford Tourneo Custom. Rovné dvě tuny lze zapřáhnout za Citroën Jumpy, Fordy Galaxy a S-Max, Mercedes-Benz Viano nebo Renault Grand Espace. Nejslabší výkon podává v této kategorii s 1600 kg Lancia Voyager.
...2,5 tuny neumí prakticky nikdo.
Upravil Miguel dne 24.02.2019 18:08
pod trvalým dohledem
Co Toyota Hilux? Motory 2,5-3.0D a tažné, co jsem se díval, se dělá na 2,8 - 3tuny.
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Dík za rady, asi jsem se rozhodl pro Tranzit Custom 2,2. Asi to nebude úplně největší silák, ale mělo by to stačit. A snad i dobrý kup.
Ještě jednou děkuji.
Na tahání vleku je nejideálnější 4x4... Předokolka není dobrá. Kluci tahali krávy/telata na hory a už odmítají a volají, ať jedu s Ramem, jak se hýbou při přechodu z kopce/do kopce tak to prostě hrabe a jsou s tím problémy...
Navíc kdo tahá živá zvířata, je pořád někde na nezpevněné cestě, vykládka nakládka...
Raději bych volil 4x4 s nějakou hmotností...
Dřív jsem vlek a karavan tahal s Caravellou 4Motion 2,5, měla 2,3 tuny prázdná a šlo to dobře. Než jsem tedy poznal tu pravou americkou horečku a zpět už nikdy víc...
Dnes je Caravella/Multivan max 2.0 litru a to je na hraně...
Budeš to mít težké, a to doslova.
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Kdybych měl tahat takhle těžkej vlek a ještě občas na pastviny a zároveň jezdit třeba do práce, tak jdu jednoznačně do 4x4:
podle sympatií dle libosti z pick-upů Hilux, L200, Navara, Ranger, D-max...
Nebo třeba klasika Land Cruiser, Grand Cherokee, Discovery, Pathfinder, Patrol, Pajero....
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Brácha za tímhle účelem kupoval Peugot 4007. Stejnej motor jako Mitsubishi a Citroen, diesel . Jsou to prakticky totožný auta. Má ho cca rok a spokojenost. Předtím tahal Nisanem Terano.
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
:-)))) hošani představujete si to moc jako divoký západ. Z 99,% je všude asfalt. Ten Tranzit Custom má tažné na 2450kg. Vozík max 2. A vejde se tam i spící Waltr s juniorem.
Už jsem to rozlouskl,
Děkuji všem za tipy, vím že na tahaní by byl nejlepší Hilux atd, ale jsou i jiné obory co to musí zvládnout.