Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
 
výměna manžety na kardanu
sokolik1313
#1 
Přidané 13.04.2009 21:21

Příspěvků: 88
Registrace: 05.05.08
potřeboval bych pracovní postup,jak sundat zadní část kardanu.Dík za radu
 
Drdodo
#2 
výměna manžety na kardanu
Přidané 14.04.2009 13:49

Příspěvků: 21
Registrace: 14.07.08
Jestli to dobře chápu, chceš vyměnit jen manžetu na kyvce.
Sundáš třmen, kolo (ABS senzor, pokud máš).
Povolíš šroub na spodní paralelní tyči (ale necháš ho zatím na místě).
Povolíš/odstřihneš sponku držící manžetu na kyvném rameni (ten větší průměr).
Manžetu odhrneš dozadu (převrátíš naruby).
Povolíš kontramatku na levé straně čepu kyvného ramene.
Vezmeš horkovzdušnou pistoli a pořádně prohřeješ pravý čep kyvného ramene (na teplotu cca 120 stupňů, pozor - nepřehřát!)
Povolíš pravý čep a téměř ho vyšroubuješ (cca 1,5cm závitu)
To stejný (nahřát, povolit) uděláš s levým čepem.
Vyndáš spodní šroub paralelní tyče, vyšroubuješ čepy a uvolněnou zadní část opatrně vysuneš dozadu.
A máš to. Zadní část (rozvodovku) nepokládej, měla by zůstat nejlépe v její přirozené poloze.
Teď už záleží, co chceš dělat dál - výměna manžety bude hračka.
Montáž je opačná, ale pozor - důležité: nutno pečlivě očistit vnitřní i vnější závity čepů od zbytků pojistné hmoty (Loctite).
Další důležitá věc: při nasazování zpátky musíš dodržet orientaci vlastního kardanu, to je, nesmíš ho pootočit v drážkování do jiné polohy, než byl původně (pokud si nejsi jistý, zkontroluj, že při nasazování budou obě vidličky - konce teleskopické tyče - stejně orientovaný proti sobě). Jinak nebude kloub stejnoběžný a převody/ložiska by si zkusily svý.
Takže v téhle poloze nasuneš drážkování zpátky do tyče kardanu, a našroubuješ čepy a spodní šroub. Mezi čepy necháš vůli, a nejdřív napevno dotáhneš pravý (fixní) čep. Tuším je předepsán moment 43nm, ale to bych ti kdyžtak ještě ověřil, nemám po ruce manuál. Správně tam patří Loctite 2701 na pojištění spoje, já ho tam dávám, doporučuju.
Teď důležité: Levý (plovoucí) čep dotáhneš momentem 7nm (opět ověřit) a opět s Loctite 2701. Tím zajistíš správné vymezení a předepnutí kuželíkových ložisek v kyvném čepu. Nakonec dotáhneš kontramatici, moment je stejný jako fixní část. Důsledně doporučuju dodržet těch 7nm a čistý závit (hladký chod), aby jsi si zbytečně nevydíral nebo nevytloukal kuželíková ložiska.
Zbytek už je rutina, opačný postup oproti demontáži.
Tož asi tak...
 
Tonda
#3 
výměna manžety na kardanu
Přidané 14.04.2009 14:23

Příspěvků: 5246
Registrace: 16.02.07
Tady do toho threadu jsem dal nafocenej postup - část z něj budeš potřebovat
http://www.bmwgs....post_21700
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
sokolik1313
#4 
výměna manžety na kardanu
Přidané 18.04.2009 01:01

Příspěvků: 88
Registrace: 05.05.08
perfektní.Díkec
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 75
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,719
Nejnovější člen: Dnepr

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 1.99 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI