nedávno jsem tu psal příspěvek ze mi špatně ukazuje tacho pri deceleraci, ale dnes jsem si toho vsiml zase....a neni to jen pri deceleraci ale spis po svižné jízdě v otáčkách. (tak jako minule)
opět podobný scénář, jel jsem chvili svižně v otáčkách (6-7tis)
a pak jsem zvolnil tempo na 3-4tis. Kdyz jsem projel kolem radaru, ukazoval kolem 54, na tachu jsem ale mel cca 30kmh. otacky byly kolem 2.5 az 3tis a zařazena 4. takže otáčkoměr sedí. jen ten tachometr obcas blbne... nenapada někoho prosim co by to mohlo být a kam se podívat, budu to muset vse projít :-(
Tak další poznatek z pozorování
když otočím klíčkem, rafička tachometru dojede na doraz a pak se vrati do výchozí polohy jenže ta výchozí poloha je cca o 10kmh pod tim jak je na tachometru nakresleno 0kmh. Tim padem mi to obecně ukazuje méně.
U radaru tonje zpravidla tech 5 az 10 kmh. tzn. na radaru 55 ale na tachometru je 45. Nemelo by to náhodou ukazovat spis více ? Tezko obhajim ze mi to špatné ukazuje když dostanu flastr ????
Casari napsal:
Tak další poznatek z pozorování
když otočím klíčkem, rafička tachometru dojede na doraz a pak se vrati do výchozí polohy jenže ta výchozí poloha je cca o 10kmh pod tim jak je na tachometru nakresleno 0kmh. Tim padem mi to obecně ukazuje méně.
Budíky rozeber, rafičku sundej a nasaď ve správné poloze. Nejlíp jde vypáčit dvěma čajovýma lžičkama, nezdá se to, ale musíš fakt zabrat.
Casari napsal:
Tak další poznatek z pozorování
když otočím klíčkem, rafička tachometru dojede na doraz a pak se vrati do výchozí polohy jenže ta výchozí poloha je cca o 10kmh pod tim jak je na tachometru nakresleno 0kmh. Tim padem mi to obecně ukazuje méně.
Budíky rozeber, rafičku sundej a nasaď ve správné poloze. Nejlíp jde vypáčit dvěma čajovýma lžičkama, nezdá se to, ale musíš fakt zabrat.
No mám pocit že problém může být i někde jinde...
krom toho že by potřebovala o kousek přesadit bude asi problém v nějakém, čidle...
Dnes jsem to opět pozoroval....
Do cca 5tis otáček to ukazuje normálně, ale jakmile jedu ve spektru 6-7 tis otáček tak se to vždy rozhodí, a tachometr pak začne ukazovat o 20KMH méně než je skutečná rychlost a to už je rozdíl!!
Po chcípnutí motoru a nastartování se to spraví a znova to začně dělat opět když vytočím mašinu do těch 6-7tis !! Aby toho ještě nebylo málo tak přibyl další problém, a to když otočím klíčkem (zapnu elektriku) tak ručička neobjehne celý tacháč ale sekne se na 20kmh a padne dolů... přidám video momentík
První, co bych zkusil prohodit si s někým budíky, jestli to bude makat. Potom po sezoně bych to rozebral - zjistit, jestli se servomotorek rychloměru bez rafičky točí korektně. Pokud ne, tak výměna budíků. Tipuji si že bude v háji.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak jsem se trošku poohlídl, a koukám že ten rám co drží budíky je lepený, a budíky jsou taky lepené ze zadu, takže to asi bylo celé urvané.... tedy je pravděpodobné že problém bude zde.... Kdybych aspon veděl co s tou mašinou bylo.... to me sere... a to si člověk řekne že když koupí stroj po prvním majiteli servisovaný v BMW tak bude vše cajk
Zatím opraveno nemám, našel jsem tu věc náhradní na Aliexpressu tak snad bude fungovat.
Tady máš link na ten náhradní díl. Snad to bude ok, hlavně si pohlídej abs na tom měl to stejné číslo... je jich mraky, tenhle zrovna stojí 4kila jinak to je u činana za par kaček
Když už je to tak je hezky rozdělaný a bude se měnit krokový motor tachometru, tak bych ještě vyměnil diody podsvícení za bílé a bude to zase o trochu hezčí,
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Dobrý nápad, ale bílá dost razí a ja bych to asi radeji nechal v originalnim stavu. Koukal jsem i na polepy budíku ale zadny me nezaujal tak jako origo
Tak mi došel ten krokáč od číňana, docela mě to sere ale čísla na motorku co měli na stránkách neodpovídají tomu co přišlo... I když rozteče jsou stejné. Po napájení, se ručička ani nehne tak fakt už nevím Nemá někdo tip kde sehnat správný krokový motorek.... vyzná se v těch motorkách vůbec někdo ?
V případě že se dílo nepodaří, víte někdo kde se dají koupit za rozumnou cenu origo celé budíky? Je mi jasné že to bude pálka. Jen at to není zbytečně moc velká pálka Případně co to obnáší? Výměna budíků asi bude muset byt provedena v ofiko servisu co ? Zítra tam zkusím zavolat
Ty jsi schopný mi sehnat nové budiky a nahrát to do mašiny tak at si to rozumí ? Na kolik bys to tak odhadl ? Ono mi asi nic jiného nezbyde :-/ Ještě mam jeden krokáč, vyzkouším ho a když nepofičí tak se asi vydam cestou výměny celých budíku v ofiko servisu.... to zas bude palka :-/
Casary< Tak přístrojovku si vyměníš sám to nebude snad problém a někde v okolí nebo tady na foru najdeš někoho kdo má diagnózu a umí to s tím případně překódovat. Jak vjedeš do autorizáku tak se nad tebou stáhnou temné mraky v podobě cca 4000kč/hodina (reálných) a do smrti smrťoucí veselej nebudeš.
kim napsal:
Casary< Tak přístrojovku si vyměníš sám to nebude snad problém a někde v okolí nebo tady na foru najdeš někoho kdo má diagnózu a umí to s tím případně překódovat. Jak vjedeš do autorizáku tak se nad tebou stáhnou temné mraky v podobě cca 4000kč/hodina (reálných) a do smrti smrťoucí veselej nebudeš.
Kime nešiř bludy. v autorizaku stoji hodina cca 2500kč
... servis a diagnostika BMW Motorrad