Aktualne vlastnim Honda XR 400R, na ktere jsem ted byl Tatry, Lipno, ale poohlizim po nejakym cestaku. Jeste bych chtel zkusit Africu Twin 1000 (zatim me prijde moc velka, ale nejel jsem na ni) a Tenere 700.
Nejvic ale uvazuju o 850 - kterou jsem si hodnekrat vyzkousel na akcich od BMW a 800 GS, na ktere jsem jeste nejel. Teoreticky o 1150-1200 GS, ale ty me prijdou moc tezky, byt za jizdy se muzou "vodit lip" (zkousel jsem 1250 GS a vpoho, ale v plne polni...). Taky jsem zkousel 750 gs, ale tam mi vadi litaky. Ikdyz bych to snema asi prezil, jizdnim stylem by mi asi sedla, pac na nejaky extra offroad mam XRko a na GS planuju max polnacky/sotoliny.
Na 850 GS me odrazuje:
- cena
- je tezsi nez 800 GS
- prilis elektroniky (krasny displej je OK, ale...)
- poloha nadrze, nevim jak moc je to znat?
- cena udrzby (napr kdyz znicim to krasne LEDkove svetlo)
Na 800 GS:
- vyssi sedlo, mam 173 cm (na XRku teda taky nestojim obouma nohama, takze jsem zvyklej, ale vazi neco pres 100 kg )
- vibruje nejak virazne vic?
Do ceho byste sli a proc? Jak se lisi jednotlive roky vyroby 800 GS? Ctl jsem ze se vyhnout napr GS vyrobenym v 2008, ale celkove to neni pravidlo - zalezi na stavu...
Vyplati se priplatit si napr za gs 800 rv 2016?
Mam 173cm a f850gs v poho, ale nevidim zadny duvod prejit z r1200gs lc. Naopak uvazuji o ktm 790 nebo 790R. Pocitove neskutecne lehka masina krome pohybu na miste, tam to je klasicky cenduro. Cena/vykon F800gs nebo tenere pokud ti nevadi nizsi vykon a mene ficurek nebo do toho slapnout a vzit ktm. Doted jsem jezdil f650gs r1150gs r1200gs, ale stredni cenduro dnes u bmw nevidim.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Já být na tvém místě, tak bych se zaměřil na novou tenerku 700. V tomhle roce mě z tvého výběru zaujala nejvíce. Nejel jsem na ni, ale vyyzkouším si ji, protože podle testů zatím jezdí moc hezky:
unboxing: YouTube Video
První dojmy v off: YouTube Video
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Pokud na to máš tak bych šel do té Afriky -je víc verzí -snad nějaký adventure -to bude prý větší ale ty první verze nejsou veliký když jsem to viděl po prvé příjemě mě překvapilo že to na litrovou mašimu není vůbec mastodont -za mě Afrika v současnosti favorit a dle mého vkusu nejhezčí motorka. Co se týká 800GS -mám ročník 09 8roků -má nalítáno 108000km -jediná vážnější závada -stator alternátoru -oprava cca 3500,- jinak spotřebák a malichernosti (ale slušné zacházení a poctivá údržba) od údržby do údržby si neveme ani hlt oleje. U KTM (nechci hanit) ale kluk tady má myslím 625ku a je z toho dost nešťastej najel cca 30 000 a nasypal do toho už 50litrů a to není nějakej ras.oni ty kaťóry jsou vcelku ,,složitý" mašiny náročný na ůdržbu- tím neříkám špatný ale já bych do nich nešel(jen můj názor) .
Upravil kim dne 03.09.2019 19:35
Afriku bych bral akorat pokud chces jezdit nalozenej nebo ve dvou. Je tam vyhoda vetsiho motoru, ale oproti zbytku je o neco vetsi coz ma svoje plus i minus. Vaha je taky poznat. Prijde mi, ze nema moc dobre vyresene padaky. Zbytek vypada dobre, je to pohodovy pracant. Ktm se da sehnat Rko na pujceni ve Vrbovce, obyc verze asi jen Vlasim pujcovna. Afriku taky sezenes. Tenerka snad uz taky nekde. Neni nad to se projet.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
ladovina napsal:
Taky jsem zkousel 750 gs, ale tam mi vadi litaky. Ikdyz bych to snema asi prezil, jizdnim stylem by mi asi sedla, pac na nejaky extra offroad mam XRko a na GS planuju max polnacky/sotoliny.
LC ma podstatne lepsi aerodynamiku, lip sviti, brzdi, vepredu 19ka. Nizsi teziste, ochrana hraty valcem.
Pokud se srovnas s teleleverem, tak bych o 800 vubec neuvazoval.
Upravil hicks dne 04.09.2019 07:22
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Diky za tipy. Asi teda musim projet jeste Africu a Tenere popr ty KTM ale donich se me moc nechce, ikdyz to predni svetlo vypada luxusne.
Hicks: nekde jsem slysel ze ten LC ma jeste nejaky predni tlumice jine? S tim televerem si to myslel jako tak, ze 1200 s televerem je proste top? Tu si necham na asi na jindy...
Na ty tenere me trosku odradilo to sedlo (vim ze se da upgradnout ale to bude jeste vetsi koza!), to me prijde stejny nebo horsi co mam na XRku... A ta vyska... Ale zas se me libi jeji jednoduchost...
PS: jo a toho borce JednouStopou sleduji taky ma super videa ... Cekam az da update o rallye sedlu...
Upravil ladovina dne 04.09.2019 17:19
Měl jsem 800gs, máme 800gs i AT1000, jel jsem na T700 a kdybych si teď měl vybrat ke svému stylu ježdění, koupil bych za 250 novou tenerku a neřešil bych. BMW je předražený, afrika má lepší podvozek a motor než BMW ale je těžsí něž T700, T700 má o chlup lepší podvozek než AT slabší motor ale více komfortnější a je o dost lehčí. Ale je to motorka pro jednoho. Takže kdybych si fakt měl nyní vybrat tak, T700-AT1000-F800-F850 (je to čínská jebka) .
Jestli seš kousek od Brna tak se zastav, krom 850 předvedu vše.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
ladovina napsal:
Hicks: nekde jsem slysel ze ten LC ma jeste nejaky predni tlumice jine? S tim televerem si to myslel jako tak, ze 1200 s televerem je proste top? Tu si necham na asi na jindy...
rozdil v chovani motorky Telelever vs. USD widle je obrovsky... ja nemuzu rict, ze bych byl extremni fanda teleleveru... nicmene zvykl jsem si. Ponorovani pri brzdeni je minimalni, nicmene zase kryti mensich nerovnosti horsi.
IMHO tu ostatni nezminuji zasadni vec, ktera myslim pri Tvem pouziti muze hrat primarni roli -- alespon u mne by hrala. 12ka ma teziste vic vepredu.
Na silnici imho rozhodne top dulezita vyhoda... osmikilo jsem musel furt zalehavat a tlacit predek dolu.
Dal je na silnici vylozene neprijemna 90/90/21 vs. 120/70/17 u 12ky. Je to proste vratky, musis si furt davat pozor na naklon.
Ja si kupoval osmikilo kdyz vylezlo a nelituju toho... NICMENE... na silnici na LC v zadnym pripade nema.
ad. predrazeni -- no, mne zase vadi horsi dilenske zpracovani u novych Swatovych motorek
Upravil hicks dne 05.09.2019 07:27
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mal som F800 a nebola to zlá motorka. Odvezie kam chceš funguje všetko OK no porovnávať to z Afrikou 1000 sa nedá to je úplne iné kafe. Je oveľa lepší motor aj podvozok najazdil som na nej cca2000km a všetko bolo OK kým som sa nepreviezol na KTM 1090 R a to je úúúplne iné kafe čo sa týka výkonu a hlavne podvozku, ale nedá sa s tým jazdiť pomaly v nízkych otáčkach musíš ju stále točiť. A to nehovorím o 1290R to už je úplná raketa. No aj tak sa na tých moto musíš previezť ako ti každá sedí a vybrať si podľa toho čo ti najviac vyhovuje a nie čo ti radí niekto iný.
F800GS je nejlehčí dvouválcové enduro z jmenovaných, lehčí než 790 Adventure R. Pokud ti jde o terén, koupil bych 2016/2017 model. Výška sedla není až tak důležitá, když to jsi schopen jednou nohou ustát/vyrovnat. Mezi Afrikou a 800 GS je rozdíl 20 kilo. No a teď koukám, že T700 je na tom podobně. Ale F850GS je šíleně těžká mrcha s nenastavitelnou přední vidlicí za pěkný ranec peněz
pod trvalým dohledem
Hicks: To teziste vic vepredu nad tim jsem ani nepremyslel, resil jsem akorat nahore (850 gs) vs dole (800 gs).
A myslel jsem ze 800 GS z toho vyjde lip, ze na nadrzi sedis... Jak se ti to zvedalo? Zkusim si teda obe FL i puvodni. Nejakou extra pilu nejezdim, takze bych rekl, ze by me stacila i ta pred FL verze.
Otazka je, kolik ten 800gsmotor najede nez se zacne srat? Asi zalezi na udrzbe, ale pocitam cca 100 000? aktualne mam v merku 2008 GS, najeto 66000, kufry padaky za 155 000 ...
Hele nekonec jsem vymekl, koupim si asi 800 GS (facelift nebo ne) nejakou uz s padakama, par kuframa do 200 a bude...
Tu 850 GS bych bral do 300 (Jedna tam byla v Praze) ale plus padaky a kufry to je uz celkem dost - to bych se o tu motorku **** bal aby me nepadla, aby mi ji neukradli atd. Navic muj najezd asi nebude nic moc...
ladovina napsal:
Hicks: To teziste vic vepredu nad tim jsem ani nepremyslel,
...a to je pritom naprosto zakladni a zasadni charakteristika motorky...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ladovina napsal:
Sorry za lama dotazy, ale zajimalo by me to...
naprosto zasadne od prvnich par metru. Aby to poradne zatocilo (osmikilo), musis to obcas vepredu (pri)zalehnout. Plus samozrejme sledovat, abys mel vzadu spravne predpeti.
v kombinaci s podstatne uzsi gumou 90mm ca 110 vzduchac/120 mm LC je to na silnici uplne jine svezeni. Musis to pokladat opatrne, trochu jak skalpel.. protoze nic nic.. a pak to pada.
Najel jsem na tom 130 tisic km, tak myslim, muzu porovnavat.
Tim chci rict -- pokud s tim chcete jezdit onroad, neporizujte si osmikilo s 90/90/21 dopredu.
Kdyz jsem kdysi kupoval nove osmikilo v roce 2008.. tak to byla nova moto a fakt jsem si ji uzil... ale kupovat ji ted, uz to neudelam.
Upravil hicks dne 13.09.2019 13:37
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tj. priklad.. tahla dlouha, rychla zatacka. Jedes nalozenej se spolujezdcem.
Osmikilo musis fakt PRECIZNE naklonit... na presnej uhel.. abys to dobre projel. Das to vic, zacne to padat... naklonis malo, je to divny.
LC je v tomhle mnohem tolerantnejsi a navic muzes pohodlne menit ty uhly naklonu aniz by to aktivne padalo.
Navic LC je ma citelne jiny rozlozeni hmotnosti predek/zadek, takze to predni je prirozene vic zatizeny a opet nemusis tolik prenaset vahu.
Proste ZASADNI rozdil na silnici.
ALE
odbocis na polnacku a s USD + 90/90/21 + tezsi zadek je opet.. RADOVE prijemnejsi projeti, nez na LC
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
asi nejpresnejsi popis rozdilu imho je ze ONROAD.. se na osmikile proste fakt nadres. Musis to porad resit.. hlidat presny naklony atd.
Tj. urcite se s tim da pekne projet, jenom to da vic prace.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2