Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
padající volnoběžné otáčky.
mlcoch
#1 
Přidané 22.04.2009 00:13
Avatar člena


Příspěvků: 15
Registrace: 28.07.08
Zdravím všechny,chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost ze samovolným spadáváním otáček motoru,mám seřízený ventily,podtlaky,sychro válců,nové svíčky,seřízený lanka.Když je motor studenej tak je to v pohodě,motor běží krásně do kulata,jakmile ale dosáhne 5 čárek na teploměru a při jízdě (třeba příjezd na semafor),zavřu plyn a motor běží na volnoběh ,tak do 10 vteřin se motor jako rozhádá (takovej rozeštelovanej chod) a volnoběh spadne z 1150ot tak na 900ot,když "vrknu plynem" tak se vrátí otáčky zase zpátky na 1150ot,ale zase tak na 10 vteřin a zpadnou na 900ot,jinak v jakémkoli rozsahu otáček a režimu jízdy se chová motor v pohodě, trochu při zavření plynu přistřeluje do výfuku,spotřeba je kolem 5,6l ,benzín 98ok,neže by mi to nějak vadilo Sad,ale už toho mám dost Smile,co myslíte neřeš a jezdi a nebo jste se s tím někdo setkal ,je to 1150gs rok 2000. Děkuji za rady.
 
Tonda
#2 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 22.04.2009 06:35

Příspěvků: 5248
Registrace: 16.02.07
Obdobnou neplechu mi dělala 1200Adv. - volnoběh si po zahřátí motoru dělal co chtěl - byl vadnej snímač škrtící klapky.
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
desperado
#3 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 22.04.2009 07:34
Avatar člena


Příspěvků: 240
Registrace: 18.10.07
mám stejný model jako ty.
podobnou neplechu jsem zažil nedávno. projevovalo se to už dlouho právě, tak jak píšeš + jednou za cca 1500km mi to cuklo při jízdě. Spotřeba do 6l, žádný jiný problém.
až jsem jednou z jistého důvodu "štouchl" šroubovákem do fajky levého válce přes takový ten kanálek na chlazení svíčky ( neznám odborný název ).
na druhý den nastartuju, vyrazím a jak se to zahřálo, cukání, chcípaní, pohroma.
taky jsem podezříval snímač škrtící klapky. ale díky kamošovi a jeho rozebrané 1100gs jsem šel postupně výměnou díl po dílu.
byl to právě ten kabel s fajkou co vede od cívky ( 1638,- )
každopádně jsem si všiml, že pravá svíčka je opálená krásně bílá a levá začernalá, mrkni na svíčky Cool
tož tak ...
Upravil desperado dne 22.04.2009 07:38
 
mlcoch
#4 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 22.04.2009 09:23
Avatar člena


Příspěvků: 15
Registrace: 28.07.08
díky za poznatky oboum,zkouknu ty svíce jak se dostanu do garáže,ten snímač by to mohl taky dělat ,uvidím každopádně dám vědět co zjistím.
 
paja1
#5 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 24.04.2009 08:55
Avatar člena


Příspěvků: 2072
Registrace: 02.02.09
mlcoch napsal:
.....(třeba příjezd na semafor),zavřu plyn a motor běží na volnoběh ,tak do 10 vteřin se motor jako rozhádá (takovej rozeštelovanej chod) a volnoběh spadne z 1150ot tak na 900ot,když "vrknu plynem" tak se vrátí otáčky zase zpátky............ trochu při zavření plynu přistřeluje do výfuku,....


Tak úplně přesně tohle dělá i mi a taky mě to štve. Vše seřízené (Cyril), motor jede v pohodě, teda kromě otáček 4-5tis, kdy motor vibruje víc, než bych si představoval. Motor běží neklidněji hlavně když jezdím rychle v kopcích a dostane zabrat. Mám dojem, že to má něco společného s teplotním zatížením.
Mám delší dobu podezření právě na kabel a fajfku, ale odrazuje mě od výměny naslepo právě ta cena 2x1600Kč. Svíčky vypadají v poho a mají 5tis km. Když jsem hledal příčinu a startoval střídavě na jeden válec tak pravý chytal malinko líp. Rozdíl ale nebyl velký.
Měřil někdo odpor dobrého a špatného kabelu s fajfkou? Frown
Lze vůbec závadu na kabelu a fajce nějak odhalit měřením?Frown
Pája
 
desperado
#6 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 24.04.2009 09:11
Avatar člena


Příspěvků: 240
Registrace: 18.10.07
paja1 napsal:
Lze vůbec závadu na kabelu a fajce nějak odhalit měřením?Frown


to nevím, ale každopádně na studeném kabelu nenaměříš asi nic. nemam ten kabel u sebe, ale mam tucha, že je na něm napsáno 5 ómu, nebo tak něco. pánové určitě opraví.
a pokud tě odrazuje ta částka a nemáš možnost zapůjčení, kup jeden a můžeš se hrát a přehazovat.
tož tak ...
Upravil desperado dne 24.04.2009 09:18
 
MotoPaja
#7 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 00:01

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
BMW má svíčky s odrušovacím odporem, takže ve fajfce by odpor být neměl, čili kabel s fajfkou musí mít minimální odpor

k tomu problému, dost lidí si stěžovalo na rozkolísanej volnoběh když osadili svíčky Brisk, čili to můžou dělat i svíčky, ačkoliv to jinak jede dobře
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
urbas
#8 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 06:53

Příspěvků: 30
Registrace: 29.01.09
Jestli tam máte uhlíkové kabely tak ty budou mít odpor od 5000 ohm do 20000 ohm. toje podle délky asi 5kΩ asi 20cm do 20kΩ asi 50cm. Je to přibližně. Měřeno na kabelech v autě. Bude to ale určitě stejné.
 
autoelektrika.eu
paja1
#9 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 16:55
Avatar člena


Příspěvků: 2072
Registrace: 02.02.09
Měnil jsem palivový filtr a při té příležitosti proměřil kabely. Ty mé mají levý 6,19kΩ a pravý 6,14kΩ. Přímo na kabelech je napsáno těch 5kΩ.
(Jen tak mimochodem: Zabít idiota, který v BMW navrhnul l filtr do nádrže *pissed*, výměna je zážitek 2,5h a to jsem ještě nestartoval, protože kouknu jestli se to nemusí odvzdušnit)
Pája
 
paja1
#10 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 17:52
Avatar člena


Příspěvků: 2072
Registrace: 02.02.09
Možná je přání otcem myšlenky, ale zdá se mi, že motorka běží líp. Smile
Předtím studená po nastartování bez sytiče chcípala a teď motor šlape bez kolísání. No uvidíme.Wink

Dostala po 45tis. benzínový filtr, po 7 letech baterku a zahýbání s kabely od svíček mohlo taky prospět.
Pája
 
brtnik
#11 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 18:57

Příspěvků: 1513
Registrace: 06.05.08
Hele jak se meni ten palivovy filtr, mam sundanou nadrz tak jsem ho chtel vymenit, ale slo to blbe ven, asi se musi celek s cerpadlem odpojit od tech 2 hadic a vytahnout to cely?? Slo to blbe tak jsem se na to zatim vykaslal...helpless Diky
 
paja1
#12 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 19:37
Avatar člena


Příspěvků: 2072
Registrace: 02.02.09
Já měl filtr nachystaný od loňského léta a taky sem to odkládal co to šlo.
Ty dvě hadičky v nádrži musíš odpojit. Jedna je přepad od nalévacího hrdla a druhá ani nevím. Snaž se zachránit spony těch tenkých hadic, nové na šroub brání v montování celého víka zpátky. Já se trápil a pak tam dal jednu starou sponu a bylo.
Je to celé naposrání práce.zip it!
Pája
 
mlcoch
#13 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 25.04.2009 22:48
Avatar člena


Příspěvků: 15
Registrace: 28.07.08
Zdravím pajo1,přesně jak to popisuješ ve vyšších otáčkách od 4000 výš,vibrace motoru,jinak jede super.Pravděpodobně to bude jeden s kabelů s fajfkou,byl jsem s tím dnes jezdit a před jízdou hejbal kabelama a nějakou dobu to fungovalo,jo a vyměnil jsem ještě svíčky,jo a teplota tam hraje taky roli,asi mi ta koupě kabelů nemineAngry,je to teda "RAKETA " za ně.A ještě teda ty svíčky mám tam Brisky .
 
desperado
#14 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 26.04.2009 08:36
Avatar člena


Příspěvků: 240
Registrace: 18.10.07
mlcoch napsal:
A ještě teda ty svíčky mám tam Brisky .


S těma svíčkama Brisk je to docela zajímavý, protože jsem je tam dal někdy minulý rok a právě levá svíčka po zahřátí začala "zlobit". Takže jsem s nima najel zhruba jenom 18 km. Pravděpodobně tyhle svíčky odhalily můj problém, který popisuju nahoře, ale nemám to podložený, neprozkoumal jsem to blíž. Zajímavý je, že když jsem tenkrát vrátil NGK, tak to zase šlapalo zdánlivě bezchybně a problém to oddálilo.

Tož tak ...
Upravil desperado dne 26.04.2009 08:40
 
paja1
#15 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 26.04.2009 14:25
Avatar člena


Příspěvků: 2072
Registrace: 02.02.09
Mám taky Brisk.
Dneska po jízdě to na volnoběh zase zahoupalo. Je to lepší než předtím, což bude dělat ta baterka, ale není to stopro. Zatím budu jezdit a uvidíme.
Pája
 
W
#16 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 26.04.2009 20:12

Příspěvků: 386
Registrace: 06.03.08
mlcoch napsal:
Zdravím všechny,chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost ze samovolným spadáváním otáček motoru,mám seřízený ventily,podtlaky,sychro válců,nové svíčky,seřízený lanka.Když je motor studenej tak je to v pohodě,motor běží krásně do kulata,jakmile ale dosáhne 5 čárek na teploměru a při jízdě (třeba příjezd na semafor),zavřu plyn a motor běží na volnoběh ,tak do 10 vteřin se motor jako rozhádá (takovej rozeštelovanej chod) a volnoběh spadne z 1150ot tak na 900ot,když "vrknu plynem" tak se vrátí otáčky zase zpátky na 1150ot,ale zase tak na 10 vteřin a zpadnou na 900ot,jinak v jakémkoli rozsahu otáček a režimu jízdy se chová motor v pohodě, trochu při zavření plynu přistřeluje do výfuku,spotřeba je kolem 5,6l ,benzín 98ok,neže by mi to nějak vadilo Sad,ale už toho mám dost Smile,co myslíte neřeš a jezdi a nebo jste se s tím někdo setkal ,je to 1150gs rok 2000. Děkuji za rady.


Vzhledem k tomu že píšeš " vrknu plynem a otáčky se vrátí zpátky " tak jednoznačně máš vadný či zle nastavený TPS senzor. Začni resetem, dle níže uvedeného návodu v bodu 5 a když to nepomúže , s velkou pravděpodobností nikoliv, tak nový TPS.Angry
http://advwisdom....tps3.1.pdf
 
milanosor
#17 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 26.04.2009 21:02
Avatar člena


Příspěvků: 1611
Registrace: 30.12.08
Wing, diky za supr navod.Doufam, ze nebude hned potreba ale zaklam si ho do slozky " Dulezite" . Mas najakou zdrojovou stranku odkud cerpas info???
 
W
#18 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 26.04.2009 21:28

Příspěvků: 386
Registrace: 06.03.08
http://advwisdom....om/Wisdom/ je tam toho mraky blushing
nebo:
http://www.r1200g...index.html
 
mlcoch
#19 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 30.04.2009 22:17
Avatar člena


Příspěvků: 15
Registrace: 28.07.08
Tak jsem zkoušel TPS snímač a je to v pořádku,voltmetr naměřil 0,37V,přesně podle návodu.Svíčky jsem vyměnil ,vypadalo to už že to bude OK,ale dlouho to nevydrželo.Volnoběh je dobrej ,ale najednou kolem 4000ot jakoby přestal táhnout a zvuk "zvonících ventilů" ,rozhozenej chod motoru ,tak jsem jí ubral plyn a znovu přidal a ejhle motor běžel zase normálně,tak už fakt nevím.Třeba se to projeví jednou že uplně přestane jed,tyhle závady fakt milujuSad,kdybych to náhodou vyřešil tak dám určitě vědět.
 
paja1
#20 
padající volnoběžné otáčky.
Přidané 01.05.2009 06:00
Avatar člena


Příspěvků: 2072
Registrace: 02.02.09
Wing napsal:
Vzhledem k tomu že píšeš " vrknu plynem a otáčky se vrátí zpátky " tak jednoznačně máš vadný či zle nastavený TPS senzor. Začni resetem, dle níže uvedeného návodu v bodu 5 a když to nepomúže , s velkou pravděpodobností nikoliv, tak nový TPS.Angry
http://advwisdom....tps3.1.pdf


mlcoch napsal:
Volnoběh je dobrej ,ale najednou kolem 4000ot jakoby přestal táhnout a zvuk "zvonících ventilů" ,rozhozenej chod motoru ,tak jsem jí ubral plyn a znovu přidal a ejhle motor běžel zase normálně,tak už fakt nevím.


Já mám taky podezdření na kabely ke svíčkám, ale ten wingův tip na snímač polohy klapky má logiku. Pokud ti nejel dobře motor, ty jsi pohnul klapkou a už to zase jelo jak má tak by to mohlo být ono. Těch 0,37V bude určitě jen nastavení výchozí hodnoty v mezní poloze klapky.
Já našel číslo dílu: 02 13631461852 switch
U Krotila stojí snímač 3986 bez DPH a to je na zkušební nákup naslepo dooostShock
Chtělo by to někde půjčit , pojezdit a vědělo by se.
Já tuhle možnost ale nemámFrown
Zatím mi to jezdí, takže asi počkám co ty, nebo ostatní.
Upravil paja1 dne 01.05.2009 06:24
Pája
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 72
Členové on-line: 1
Bluevirty

Registrováno: 8,724
Nejnovější člen: setr

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.21 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI