Zdravím,
měl bych prosbu, resp. anketu, kdo máte mezi relátkama to vyznačený na obrázku? A pokud jo prosím model a jestli má lambdu A nejlépe, když tu krabičku vyndáte, co je na boku? (jako schéma toho co je vevnitř).
A otázka 2, kolik vám dává dobíjení na jakým roku výroby? Zajímalo by mě, jestli dávaj stejně TwinSparky dělaný na gelovku jako starší modely. Začnu, mě to dává 13,5V
MotoPaja přiložený následující obrázek:
Skoro bych řekl že 13,5 je nějak málo. Ze školy si pamatuju , že dobíjení bylo 14,4 na olovo. Ono taky nic jinýho nebylo. Zítra to změřím. Mám taky gelofku a stále připojený alarm. Po cca 14 dnech stání už nenaskočí abs. Musím dát stroj na nabíječku.
Krabičku okouknu též zítra , případně rozpitvám. Teď se mi moc nechce.
A vůbec , co tě na tý krabičce trápí - stala se z ní snad smradlavá hmota ?Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Ja to tam mam a mam i lambdu.Je to vyrobce siemens oznaceni V 23134-Z1019.Na druhe strane je schema jsou tam tri nozicky oznaceny
30 87 87a a vsechny jsou propojeny,tak mi to nedalo a rozlouskl sem to a co myslite?Fakt sou vsechny propojeny,aspon se na tom nema co posrat,ale zajimalo by me co by za to u bmw chteli .Jo a mam rok 1998.
Já to tam pro změnu vubec nemám.Od čeho to je? Mám lambdu a rok 2003.
Kolik mi todává nevim,bohuželKaždou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
mam pocit, ze spravne je 13.8V pri nabite baterii a jinak podle napeti nepoznas vykon alternatoru, ten se vyjadruje proudem (ci vykonem) ktery dokaze dodat. podle napeti to nepoznas. napeti se ti muze snizit kdyz mas vybitou baterku ci jiny velky odber, to je proste ohmuv zakon :-)
Upravil turby dne 24.04.2009 21:28
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
1150, 2002 bez katu (netusim jestli to nevyndal nemec neb koncovka je pro model s katem) s lambdou a podle "schema" na boku je to pouze propojka.
PS to je totiz ten pravy duvod proc mi to porad obcas trochu strili. sem si nejak v zapalu boje nevsiml, ze jaksi chybi kat
Upravil turby dne 24.04.2009 21:29
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
tak popořadě
13,5V mi přijde taky málo, nicméně jsem zjistil, že třeba i inteligentní nabíječky dávaj do gelovek ne 14,4V ale jen 14V a BMW jde zřejmě ještě dál. Pro provoz s gelovkou to není problém, nabíjení olověnýho aku by sice mělo být 13,8 - 14,4V, ale 13,5V jako provozní hodnota myslím stačí, jen by mě zajímalo, jestli mají tuhle hodnotu i starší modely, který jsou dělaný na "tekutý olovo"
pro upřesnění 13,5V je i se světlama a od volnoběhu až do cca 4000ot, dál jsem nezkoušel, čili to dobíjí od volnoběhu, což je pozitivní
turby : Ohmův zákon znám (SPŠ i FEL na mě nechali jistý stopy )
a k magické krabičce, je to propojka (coding plug) pro Motronic a říká Motronicu jestli ta motorka má nebo nemá kat, podle http://www.bmwgsc...tabel.html by tam dokonce měl být režim pro R1150 GS pro Natural 91
Jde mi o to, že mám doma Adv s lambdou a R1100R bez lambdy, to má propojku, můj Adv jí nemá.
Uvažuju totiž, že by se do toho R dal výfuk s lambdou, změnila propojka a snad by to chodilo (a snad i žralo míň než teď)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak jsem to poměřil.
Dobíjení je na volnoběh 14,1 při otáčkách 14,2 +- nějaký drobky.
Záhadná krabička je jen propojka. Zkusil jsem jí vyndat a vrčí to dál.
Mám 01 s původně s katem , nyní tam mám Y svod s lambdou.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
me to dava s nabitou baterkou nad 1500ot 13.8 jak se svetlama tak bez svetel. mereno teda jen pres IMO.
* Jmenovité napětí jednoho článku: 2 V
* Napětí naprázdno nabité baterie 6-ti článků: 12,6–12,8 V
* Napětí naprázdno vybité baterie 6-ti článků: 11,8–12,0 V
* Napětí pod zátěží při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V
* Pro baterii 6-ti článků to je 10,5 V
* Nabíjecí udržovací napětí je 13,8 V pro gelové baterie, 13,5–13,8 V pro AGM a 13,4 V pro baterie se zaplavenými elektrodami.
1. Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
2. Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
3. V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu což se významně zkracuje životnost akumulátoru.
* Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
* Napětí při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V
* Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.
Upravil turby dne 25.04.2009 10:02
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Pavel GS vyletnik napsal:
Tak jsem to poměřil.
Dobíjení je na volnoběh 14,1 při otáčkách 14,2 +- nějaký drobky.
Záhadná krabička je jen propojka. Zkusil jsem jí vyndat a vrčí to dál.
Mám 01 s původně s katem , nyní tam mám Y svod s lambdou.
jo to vrčí dál, mě by zajímalo jestli to je pro Motronic informace - teď jedeš bez lambdy, žádná regulace, něco jako když se odpojí lambda, nebo na co tam prakticky ta propojka jeBMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
spise bych rekl, ze to asi meni charakteristiku pripravy smesi. jelikoz kdyz uz tam lambdu ma tak proc ji nevyuzit pro snizeni emisi i bez katu. ale je to jen domenka :-)
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Když to tam nebylo tak to pocitově jelo líp. Možná si to mamlouvám , ale co je fakt - spotřeba byla o dost vyšší. Krabička je tedy zpět.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Pavel GS vyletnik napsal:
Když to tam nebylo tak to pocitově jelo líp. Možná si to mamlouvám , ale co je fakt - spotřeba byla o dost vyšší. Krabička je tedy zpět.
jo tak přesně stejný to mám s R1100 R bez katu, jede krásně, ale žere 6,5L
tak se zkusí seřídit ten potenciometr na nastavení směsi a jinak už leda tam dát kat s lambdou
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?