Ahoj,
spousta ode mě už mechanické tempomaty má z loňska a pár lidí se na to ptalo i teď, tak budu dělat druhé kolo.
Bude k dispozici pro 1100/1150 a 1200GS vzduch. Bude sedět i na některé ostatní modely jako R/RT, které mají stejná závažíčka.
Jezdím s ním už nějakou dobu a je to pecka na dlouhé přesuny! Perfektní volba pro majitele starších strojů
Tempomat vypadá a funguje jako origo závažíčko. Je na něm přidaná objímka pro aretaci plynu. Objímka se otáčí stejně jako plyn, tudíž přidržením objímky a přidáním se plynová rukojeť zaaretuje. Materiál nykl ocel a hliníková eloxovaná objímka. Protože barva eloxu zvyšuje výrazně cenu, nebude letos možnost volby a bude univerzální černá. Zároveň už nebude mít tak velké výstupky, ale bude jen zdrsněná. Na funkci to nebude mít vliv
Cena zůstává předběžně (zdražovalo se...) stejná a to: 1700Kč/kus
Já jsem se na to strašně tešil. Vloni po koupi jsem namontoval a až nedávno jsem si vzpomněl, že bych ho mohl vyzkoušet. Najeli jsme na dálnici z H. K., dotáhnul jsem "tempomat" a za 3s se povolil vibracema motoru... Dotahl jsem ho tedy víc a povolil se za 5 s. Pak jsem to zkusil ještě 2x se stejným výsledkem, takže buď mám něco špatně (asi nemám přidřený lanka, jak každá druhá 1150), nebo už jsem pochopil, proč má Wunderlich, tak "nepochopitelně" pravý závit na tomto zařízení. Prostě jim to síla pružiny plyn. lanka dotahuje, místo aby to povolovala. Tohle mě prostě nefunguje.
Upravil Mr GS dne 02.08.2020 08:19
Servis motocyklů BMW
Mytí a leštění moto
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
a jak moc to dotahuješ? Já jsem to pak zkoušel už docela fest... myslím, že už to bylo za hranicí bezpečnosti pro případný rychlý povolení (kdyby to drželo), ale i tak se to během 5 sekund povolilo samo pouhýma vibracema motoru... jel jsem 110km/h... Servis motocyklů BMW
Mytí a leštění moto
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
a jak moc to dotahuješ? Já jsem to pak zkoušel už docela fest... myslím, že už to bylo za hranicí bezpečnosti pro případný rychlý povolení (kdyby to drželo), ale i tak se to během 5 sekund povolilo samo pouhýma vibracema motoru... jel jsem 110km/h...
Petře mám také 1200 GSA (jen 2010) tak že by tam neměl být žádný rozdíl a tempomat od Vojty mi funguje v pohodě. Také se mi občas povolí, ale většinou na druhý třetí pokus utáhnu dostatečně a pak drží, ale stále to není tak silně, aby nešel plyn v případě nutnosti okamžitě povolit.
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř v Praze
a vychází vám to tak, že se prstýnek tempomatu opře až o tu plastovou část heftu nebo jenom o gumu? Já už mám samozřejmě měněný hefty (tu vrchní gumovou vrstvu) takže problém může být v tom. Nic jinýho mě teda nenapadá Servis motocyklů BMW
Mytí a leštění moto
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Za mě na 1150 taky funguje bez problémů, občas se to povolí, ale jakmile to dotahnu znovu, tak drží, hefty mám taky už vyměněný... Na 1150 tedy spokojenost, I když to nepoužívám tak často, jak jsem si myslel...
Používám taky, ale trochu jiná konstrukce - dotahuje se na pravý závit, takže opačně. Ale drží dobře. Nemůže to být těmi trubkovými řidítky, která se více chvějí? Protože RT má hliníkové a vibrace jsou subjektivně menší, než na K1100LT a trubkových řidítkách.
God, Gun & BMW
Ja myslím, že to drží spíš za tu gumu. Rozhodně to neutahuju nějak moc, že by to šlo špatně povolit a ohrozilo by to bezpečnost. Ještě tam je určitě rezerva.
Hefty mám ale ještě původní. Aspon vím na co si dát pozor až je budu měnit.
Aktualne 12GSA DOHC mazel
Právě, že mě to drží jenom za tu gumu a myslím si, že to asi nedokáže vytvořit ten správnej odpor při dotažení. Jak se to pak chvěje, tak ta guma to neudrží.
Ty neorigo hefty prostě nesedí tak přesně a pevně jak origo. Zkusím s tím heftem ještě hnout nebo tam vložit nějakou podložku, aby prstýnek po dotažení tlačil až na ten plast a uvidím. Každopádně pokud se vám to opírá taky jen o tum gumu, tak tomu moc šancí nedávám.
Servis motocyklů BMW
Mytí a leštění moto
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
dicksz napsal:
Používám taky, ale trochu jiná konstrukce - dotahuje se na pravý závit, takže opačně. Ale drží dobře. Nemůže to být těmi trubkovými řidítky, která se více chvějí? Protože RT má hliníkové a vibrace jsou subjektivně menší, než na K1100LT a trubkových řidítkách.
Ne, to si myslím, že je právě tím opačným (normálním pravým) závitem. Je to sice nesmyslný na manipulaci a nechápal jsem, jak to takhle někdo může vyrobit, ale teď už je asi jasný proč. Protože pravý závit zpusobuje při povolování plynu ještě větší dotažení a tím pádem se to nemůže samovolně povolit.
Servis motocyklů BMW
Mytí a leštění moto
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tyjo, mám už nové hefty, které jsou kratší (přepálený odp. drát ve vyhřívání), a docela by mě zajimalo, jestli to bude fungovat.
V.
Neexistuje špatné počasí!