Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS
Strana 1 z 2:   1    2  
 
výměna rozvodů
Rostabmw
#1 
Přidané 29.05.2020 23:50

Příspěvků: 40
Registrace: 21.09.08
Mám rok 2008 , najeto 56 t km , první majitel . Motorka šlape bez problému akorát po nastartování než natlačí olej do napínáku tak zarachotí . Vím že je to normální ale vadí mi to . Porovnal jsem to s 2011 , najeto 17 t km a tam to bylo při startu tiché , jinak po zahřátí obou motorů mechanický zvuk celkem srovnatelný .
Nevíte jestli se dá koupit opravná sada rozvodů s nýtovacím řetězem protože originál je vcelku a vyžaduje rozborku motoru . Viděl jsem video na YouTube že se to dá protáhnout a snýtovat . Nevím co všechno se při tom mění . Předpokládám kromě řetězu vodící lišta , napínací vedení , sada napínák řetězu , kluzná součást . Řetězová kola se asi nemění .
Pokud někdo máte rady napište , jen ne vykašli se na to apod. Mám rád když je motorka v cajku .
 
kim
#2 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 06:51
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Měnit rozvoďák v 56 tisících je naprostá zbytečnost -srovnání s motorem se 17tis nájezdem je zavádějící páč to je téměř novej ,,sotva zajetej" motor ten bude vždy méně hlučný. je to normální přirozený jev to (rozumné) zarachocení po startu. Jediný čím by to šlo řešit by byl mechanický šponovák který je pořád napjatý a odpadá dotlakovávání olejem . Já jsem ve 100 000 vyměnil napínací sadu (ten pístek s pružinou ) v domění že bude těsnější než původní a omezí pokles tlaku při delším stání (tím eliminace rachocení po delším odstavení) a výsledek? -beze změny(a to mě to nějak moc nerachotí 1-2 vteřiny max. po delší odstávce) Používám olej 10W50 měl by být trošku čerpatelnější(řidčí) za studena než 15w čímž by se měl rychleji dostat do určených míst při startu - to je jediný čím tomu můžeš ,,pomoct" ale jak říkám je to takový blbý projev konstrukčního řešení dopínání tlakem oleje. Nevím z jakého důvodu to zvolili místo osvědčeného mechanického napínání.Jedině co bych preventivně udělal je výměna (až budeš kontrolovat vůle ventilů) toho ,,lízátka" nad rozvod.koly pod víkem protože teplem a vlivem oleje křehne -já ho měnil protože při sundávání víka jsem o něj zavadil a ulomilo se mi , Šímovi následkem toho přeskočil řetěz -to lízátko stálo cca kolem 100,- takže náklady zanedbatelné.
Upravil kim dne 30.05.2020 07:11
 
servisak
#3 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 07:39
Avatar člena


Příspěvků: 12388
Registrace: 02.01.09
Hlacne se porovnavaji dva uplne jine motory. Ty motory maj spolecne jen to ze jezdi v 800
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
kim
#4 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 08:00
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
servisak napsal:
Hlacne se porovnavaji dva uplne jine motory. Ty motory maj spolecne jen to ze jezdi v 800

Co je tam za rozdíly?
 
servisak
#5 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 08:44
Avatar člena


Příspěvků: 12388
Registrace: 02.01.09
Ve 2010 asin150 inovaci uvnitr
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Rostabmw
#6 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 11:01

Příspěvků: 40
Registrace: 21.09.08
Olej používám Castrol Power 1 Racing 10 - W 50 . Na tom videu ( F 800 GS service E 8:
Replce cam chain , Fllowers and tensioner ) je vidět jak se chová při protočení starý řetěz oproti novému takže si myslím že výměna řetězu více pomůže než výměna napínáku . A při kontrole ventilů to není až tak moc práce pokud se použije nýtovací řetěz .
Co se týká těch inovací od r. 210 ,můžeš být konkrétnější ? Určitě tam nějaké změny budou ale nekteré Tryskáč vyvracel . Pochopil jsem to tak že pokud se používá díl pod stejným kat. číslem pro ročník např. 2008 a 2010 tak je shodný a není inovovaný . Pokud se pletu tak mě oprav . Dík
 
Francis
#7 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 11:43
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 09.08.17
Rostabmw napsal:... Pochopil jsem to tak že pokud se používá díl pod stejným kat. číslem pro ročník např. 2008 a 2010 tak je shodný a není inovovaný. Pokud se pletu tak mě oprav. Dík

Tohle neplatí vždy, někdy začnou vyrábět inovovaný díl a protože je záměnný zpětně, nedostane nové číslo.
 
www.trust-rust.cz
kim
#8 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 12:41
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Rostabmw napsal:
Olej používám Castrol Power 1 Racing 10 - W 50 . Na tom videu ( F 800 GS service E 8:
Replce cam chain , Fllowers and tensioner ) je vidět jak se chová při protočení starý řetěz oproti novému takže si myslím že výměna řetězu více pomůže než výměna napínáku . A při kontrole ventilů to není až tak moc práce pokud se použije nýtovací řetěz .
Co se týká těch inovací od r. 210 ,můžeš být konkrétnější ? Určitě tam nějaké změny budou ale nekteré Tryskáč vyvracel . Pochopil jsem to tak že pokud se používá díl pod stejným kat. číslem pro ročník např. 2008 a 2010 tak je shodný a není inovovaný . Pokud se pletu tak mě oprav . Dík


No jak myslíš. údajně dělá nýtovací rozvoďák na osmikilo DID ale na to ti asi nejlíp odpoví na Motoretezy.cz možná ho i mají ;kdysi jsem s nima cosi konzultoval a byl na tel. celkem ochotný komunikativní kořeň. Jestli celá sada to pochybuju -otázka je- jeli nutné ty ,,vačková"kola měnit -jestli budou vůbec opotřebená tak že by to stálo za to (nevím neprohlížel jsem je -ale přece jen to chodí v oleji a v čistém prostředí a ne jak sekundár; patrně budou pouze vycukaný čepy řetězu- ale to netvrdím jak říkám nekontroloval jsem to -jen logická úvaha.
 
Rostabmw
#9 
výměna rozvodů
Přidané 30.05.2020 16:48

Příspěvků: 40
Registrace: 21.09.08
S těmi záměnnými díly 2008 vs např. 2010 to má logiku . Může to být jak říkáš . Proč by dávali nové číslo dílu když pasuje na různé ročníky výroby .
Dík za ten tip na Motořetězy .
Jinak kdyby někdo věděl o motoru 2011 a mladším s malým nájezdem km tak dejte vědět nejlíp na email rostislavbroz@seznam.cz .
 
Tryskac
#10 
výměna rozvodů
Přidané 31.05.2020 17:31

Příspěvků: 740
Registrace: 16.11.08
Čo sa týka čísiel tak sa stále domnievam, že ak je číslo rovnaké diel je rovnaký, ak je diel nový ale zameniteľný, tak je to v poznámke napísané že nahrádza a číslo starého dielu.
Napríklad kľuka má jedno číslo až do 2016 potom je nové číslo, ale je použiteľná v motoroch od 2006.
https://www.realo...1218537774
Takže z toho vyplýva, že kluka sa v cca 2010 nezmenila.
Či v 2016 sa na kluke niečo konkrétne zmenilo, alebo len napr. zmenili výrobcu kľuky sa však z čísla nedozvieme. Rovnako sa v 2012 zmenil alternátor, no je použiteľný vo všetkých ročníkochhttps://www.realo...2318524422

Naproti tomu sa napr. poistný ventil zmenil asi v roku 2011 . Tu je číslo staršieho, ktorý sa používal do 2012 https://www.realo...1417719354
a číslo novšieho čo sa používa od 2011 https://www.realo...1418524135

Servisák ak teda vieš o 150 zmenách, tak tiež poprosím info aspoň o tých najhlavnejších a približne ročník kedy zmena nastala.

Rostabmw, pri nájazde 56kkm sa domnievam, že reťaz bude v pohode, aj ked tiež nemám rád hydraulické španováky /lebo sa ťažko kontrolujú/ myslím si, že ak sú funkčné, tak práve oni predlžujú životnosť reťaze.
Čo môžeš urobiť je skontrolovať tesnosť ventilu na španováku. No ak rozvod hrkoce len pri prvom štarte, tak je to OK. Ono po dlhšej odstávke zahrkoce aj tá s 17kkm
 
janrypal
#11 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 00:35

Příspěvků: 136
Registrace: 24.01.16
Můžu potvrdit dnešní, zcela čerstvý poznatek. Motor (64 tis. km) po výměně rozvodového řetězu zcela ztichnul. A to až tak, že při ucpání výfuku jde slyšet jen cvakání vstřikovačů a zavírání ventilů. Takže přesně jak jsem tu tvrdil asi někdy před rokem, ten klasický zvuk kýble šroubů v pračce, který má každá ojetá F800 je daný jen a pouze vytahaným rozvodovým řetězem a ničím jiným.
K té výměně... asi jak psal Kim. Pokud nerozebíráš motor kvůli něčemi jinému, nemá smysl ten řetěz minimálně do 90 tis. km měnit. Ledaže bys fakt nesnesl ten zvuk stavební míchačky, nebo pokud tě vyloženě nebaví takové to domácí rozebírání motorky . V autorizáku za to dáš...ani nevím... odhadem 30? Takže při kontrole vůle ventilů vyměň pro klid duše ten plastový kluzák nad vačkovými kladkami za 120 kč a na rozvody máš ještě minimálně 3 sezóny čas. Co se týče toho nýtovacího řetězu, to je na osobní statečnosti každého amatérského domácího mechanika. Určitě.by to ušetřilo několik hodin práce, nicméně už nějakou dobu pátrám a na tento řetěz jsem ještě nenašel originální spojku, tak nevím. Ale legendy praví, že prej existuje.
Rostabmw: s tím napínákem máš pravdu - proti rachocení pomůže jedině výměna řetězu, napínák nemá na rachocení řetězu absolutně žádný vliv. Řetěz rachotí (při chodu motoru, start teď neřeším) nejvíc mezi kladkami vačkových hřídelí, kde vzniká to "prověšení", všude jinde je totiž trvale napnutý.. Opotřebením se prodlouží vzdálenost mezi články, jenže vzdálenost mezi zuby na kladkách je stále stejná. Napínák napne řetěz na prvních několika zubech každé kladky, jenže mezi kladkami už ho přes zbylé zuby nenatáhne (kdyby ano, tak řetěz přeskočí - a přesně proto je tam ten bílý plastový kluzný díl - aby se to nestalo). Pokud má motor na volnoběh 1200 otáček, tak vačky mají 600 otáček, takže je asi jasné, co takovéto "prověšování" 10x za sekundu bude vydávat za zvuk.
Kim: Vačkové kladky není podle mě potřeba měnit (i když v cenové nabídce ze servisu v Ostravě uvedené byly), ani napínák. Dokonce ani ty černé plastové lišty nebyly vůbec opotřebené, ale ty jsme měnili spíš preventivně, čekal bych totiž že budou po 12 letech spíš zkřehlé. A pak rozhodně ten bílý kluzný díl, ten byl vybroušený cca o 1,5 mm, ale kupodivu byl zas pořád celkem pružný.
Upravil janrypal dne 01.06.2020 08:55
 
kim
#12 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 06:34
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
janrypal > pěkně jsi to popsal -jen mě udivuje že v 64 tis. popisuješ takový rachot rozvoďáku i po dotlakování , Já tam mám 111 200 cca a při startu po delším stání zarachotí1-2 sec a je klid když startuju v den předešlé jízdy nebo druhý den tak někdy ani při startu nezarachotí vůbec . Jediný co ,,rachotí" při stání na neutrál tak spojkový koš a to po vymáčknutí spojky utichne.
 
Tryskac
#13 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 09:52

Příspěvků: 740
Registrace: 16.11.08
Ono ten previs medzi kladkami je skôr vlastnosť ako porucha. Je spôsobený tým, že sacia vačka sa hlavne pri nízkych otáčkach otáča chvílu výrazne rýchlejšie ako kluka. Preto je ten "kýbľový"zvuk výraznejší na voľnobeh. Samozrejme ten previs a následné zakmitanie reťaze sa zvačšuje opotrebením reťaze. Stopy po tejto činnosti je vidieť na vnútornej strane ventildekla.
Zaujímalo by ma či to je vidieť aj pri nájazdoch do 30--40 kkm.www.boonstraparts.com/storage/1110133/conversions/411175-2-big.jpg
Ale som aj tak prekvapený, že ten motor po výmene až tak výrazne stíchol, myslel som si, že na tom zvuku má svoj podiel aj vyvažovák hlavne u v teréne používaných motoriek.
 
kim
#14 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 15:40
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
[quote]Tryskac napsal:
e sacia vačka sa hlavne pri nízkych otáčkach otáča chvílu výrazne rýchlejšie ako kluka.

Počkej počkej to mi vysvětli jak se může vačkovka točit variabilně rozdílně od kliky
 
Tryskac
#15 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 16:49

Příspěvků: 740
Registrace: 16.11.08
ventilové pružiny musia byť dostatočne silné aby rýchlo zatvorili ventily aj pri max. otáčkach. Kritický je okamžik strihu - prekrytie otvorenia ventilov a keby to tak nebolo tak variabilné časovanie ventilov by bolo nechtene ešte variabilnejšie.
V čase ked nastáva kompresný zdvih a zatvárajú sa sacie ventily, je a musí byť sila pružiny taká veľká aby to stíhala čo najskôr lebo by klesala aj kompresia. Táto sila pružiny je taká veľká, že potočí cez vahadlo sacou vačkou rýchlejšie než sa otáča kľuka a tak vznikne previs reťaze, reťaz sa cyklicky uvoľňuje a napína. Takže reťaz je týmto kmitavým namáhaním viac namáhaná pri voľnobehu ako pri stredných otáčkach, kde už zotrvačnosť rotujúcich vačiek pomáha skludniť reťaz.
 
kim
#16 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 17:21
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
Tryskac napsal:
ventilové pružiny musia byť dostatočne silné aby rýchlo zatvorili ventily aj pri max. otáčkach. Kritický je okamžik strihu - prekrytie otvorenia ventilov a keby to tak nebolo tak variabilné časovanie ventilov by bolo nechtene ešte variabilnejšie.
V čase ked nastáva kompresný zdvih a zatvárajú sa sacie ventily, je a musí byť sila pružiny taká veľká aby to stíhala čo najskôr lebo by klesala aj kompresia. Táto sila pružiny je taká veľká, že potočí cez vahadlo sacou vačkou rýchlejšie než sa otáča kľuka a tak vznikne previs reťaze, reťaz sa cyklicky uvoľňuje a napína. Takže reťaz je týmto kmitavým namáhaním viac namáhaná pri voľnobehu ako pri stredných otáčkach, kde už zotrvačnosť rotujúcich vačiek pomáha skludniť reťaz.


Jo rozumím jak to myslíš, ale pokud je řetěz dopnutý ,,na krev"(teď neberu moment pžed dopnutím) tak nemůže přece dovolit jakýkoli dopředný nebo zpětný pohyb vačkovek oproti klice -není to tak?
 
Rostabmw
#17 
výměna rozvodů
Přidané 01.06.2020 18:39

Příspěvků: 40
Registrace: 21.09.08
janrypal - můžeš dodat trochu podrobností o té výměně řetězu . Jaký řetěz jsi použil , originál vcelku s rozebráním motoru nebo nýtovaný , dělal jsi to sám nebo nějaký servis apod. Případně cenu .
Psal jsem totiž dotaz na Motořetězy a odepsali že mohou dodat řetěz od výrobce Morse ale také pouze ve spojeném stavu - cena 2690 kč . U této motorky je speciální zesílený řetěz který se nedodává rozpojený - toto je jejich odpověď .
Na tom videu je na řetězu značka BWA
Upravil Rostabmw dne 01.06.2020 18:56
 
Tryskac
#18 
výměna rozvodů
Přidané 02.06.2020 02:18

Příspěvků: 740
Registrace: 16.11.08
Kim "na krv" je to pri mechanických španovákoch a zhoršuje sa to ešte tým, že teplý motor potrebuje o cca 1-2 mm dlhšiu reťaz. Myslím si, že práve prešpanovanie a netlmenie kmitania je dôvod prečo na pri mechanických španovákoch viac opotrebovávajú vodítka aj reťaz a preto sa zaviedli hydraulické španováky. Hydroštel je plánovane "netesný" aby fungoval ako softnapinák a tlmič kmitov. Negatívom je však previs, no určite nie je tak veľký ako pri stojacom motore [img]https://lh3.googleusercontent.com/mjk0FgynrcbiQYM2JU2-L-e-Djsa29gL9BXVgqUp-LQ=w2198-h1650-no[/img]
Rostabmw origo spojka fakt na to nie je. Existujú len rôzne náhradné riešenia. Ako napr. kúpiť o 1-2 články dlhšiu reťaz na skúšku roznitovania a znitovania. Lepšie by však bolo kúpiť čo najkratšiu reťaz 5+6 a z tej by sa už išlo v pohode narobiť spojky pre reťaz 4+5 doštičiek inak už som niekde čítal, že ju nahrádzali aj DID aj ked nemá zhodné všetky rozmery.
Upravil Tryskac dne 02.06.2020 02:20
 
janrypal
#19 
výměna rozvodů
Přidané 02.06.2020 09:25

Příspěvků: 136
Registrace: 24.01.16
Rostabmw: Motor ven a řetěz originál bmw..Motor jsme vyndali ve dvou lidech asi za 2 dny, zbytek dodělal borec z dílny tady kousek od nás. Já nejsem mechanik, jsem jen hlůpý gymplák, co čte návody k použití, nemám ani všechny ty speciální nástroje apod, jsem šťastným vlastníkem jedné gola sady z Lidlu, i ložiska v kolech měním kladivem. Ale na vyndání motoru nic speciálního nepotřebuješ, hodí se rázový utahovák, většina těch 8 a 10 mm torx šroubů v rámu je zalepená lepidlem na závity. A pak samozřejmě na skládání momentový klíč.
Jinak ten motor se dělal kvůli vysypanému ložisku na spojkové hřídeli. Bez toho bychom se na celé rozvody asi vykašlali. Rozvody vyšly myslím zhruba do 4000 i s PPL (od Servisáka)? Ložisko 2 stovky, zbytek je práce, to si musíš pozjišťovat sám, kolik by si za to kdo.vzal. Každopádně při vyndávání motoru počítej s tím, že je to past na pasti, záleží na původu motorky, nejlepší jsou ty, co původně jezdily někde v GB u moře, tam je zarezlý snad každý šroub. To, že nejspíš utrhneš štefty výfuku a budeš je odvrtávat a pak shánět nové (je tam 7 mm), nebo že osu kyvky budeš vyndávat opravdu velkým kladivem, pokud bude zarezlá,.to jsou jen takové drobnosti. Počítej s tím, že pár dnů ti bude stát v garáži jen takové odrážedlo sestávající z centrálního stojanu a přední vidlice. A dělej si.fotky, kudy vydly kabelové.svazky a kde byly uchycené, ušetří ti to spoustu času.
Jinak teda nýtovací spojka na 98XRH2015 opravdu není. Řeší se to upravenou spojkou tuším z 82RH2015, má trochu jiné rozměry, ale prej to jde.Je tam jiná tloušťka destiček a trochu jiný tvar. No asi bych do toho nešel... zatím..
Upravil janrypal dne 02.06.2020 09:52
 
Tryskac
#20 
výměna rozvodů
Přidané 02.06.2020 11:18

Příspěvků: 740
Registrace: 16.11.08
lh5.googleusercontent.com/-Fdt4r_qfIaU/VSactoxwQpI/AAAAAAAAF30/sop-b9HE4mY/s572/specifiche_REGINA.PNG
http://motorcycle...a-download
podľa tohto vyzerá, že 98xrh2020 by mohla byť samostatná spojka?
https://www.mroau...30/3861973
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 78
Členové on-line: 1
Suky

Registrováno: 8,716
Nejnovější člen: LukasValek

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.65 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI