Zdravicko. Kupil som si bmw r1200gs, 2010, 55tis km. Ale mam pocit ze mi nefunguje esa. Teda. Nastavenie “helmicka,helmicka s kuframi, dve helmicky, male hory a velke hory” funguje ale nastavenie normal, comfort, sport ako keby nie. Nemam pocit ze by sa po prepnuti nieco zmenilo. Viem to nejako otestovat? Dakujem za odpovede
A proč sis o té motorce něco nezjistil, než jsi ji šel koupit? Je rozdíl v nastavování, jak ty říkáš, helmicka... hory, protože se tam mění předpětí pružiny. To se pochopitelně projeví na výšce. Změna režimu komfort, sport a normal je v reboundu. Je to jen v rychlosti reakce tlumiče. Jestli má tlumič najeto 55 tis km a nikdy nebyl servisovanej, tak se divím, že to ještě vůbec funguje... a nedivím se, že člověk, co to nechá do tohoto stavu dojít, tak že nic nepozná. Kdybyste (všeobecně) pro to měli cit, tak cítíte, že to je v prdeli už po 30 tis km a je potřeba servis.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
matsvk napsal:
Zdravicko. Kupil som si bmw r1200gs, 2010, 55tis km. Ale mam pocit ze mi nefunguje esa. Teda. Nastavenie “helmicka,helmicka s kuframi, dve helmicky, male hory a velke hory” funguje ale nastavenie normal, comfort, sport ako keby nie. Nemam pocit ze by sa po prepnuti nieco zmenilo. Viem to nejako otestovat? Dakujem za odpovede
Zdar, ak chceš, napíš mi súkromnú správu PM, alebo na kurucig@gmail.com
Mr GS napsal:
A proč sis o té motorce něco nezjistil, než jsi ji šel koupit? Je rozdíl v nastavování, jak ty říkáš, helmicka... hory, protože se tam mění předpětí pružiny. To se pochopitelně projeví na výšce. Změna režimu komfort, sport a normal je v reboundu. Je to jen v rychlosti reakce tlumiče. Jestli má tlumič najeto 55 tis km a nikdy nebyl servisovanej, tak se divím, že to ještě vůbec funguje... a nedivím se, že člověk, co to nechá do tohoto stavu dojít, tak že nic nepozná. Kdybyste (všeobecně) pro to měli cit, tak cítíte, že to je v prdeli už po 30 tis km a je potřeba servis.
V prvom rade, dakujem za odpoved. V druhom rade, motorku som si doviezol zo svajciarska, v oktobri 2020, takze moc moznosti na nom som jazdit nemal. Je to moja prva motorka s ESA, takze neviem ako to presne funguje. Namiesto tvojich poznamkch o tom, ze som si mal o tej motorke nieco zistit, si mi mohol poradit radsej ako zistim vi to funkcne je alebo nieke. Dakujem
Funkci ESA zjistíš jen rozložením spodního oka tlumiče, ve kterém je krokový motorek nastavující útlum (rebound a částečně i kompresi) stlačováním konce jehly vyčnívajícího z pístnice.
Francis napsal:
Funkci ESA zjistíš jen rozložením spodního oka tlumiče, ve kterém je krokový motorek nastavující útlum (rebound a částečně i kompresi) stlačováním konce jehly vyčnívajícího z pístnice.
tohle je samozrejme 100%, ale hodiny prace, tak mozna amatersky napad, ale myslim ze funkcni:
- skus to pujcit nekomu kdo ma najezdeno, vsadim se ze to pozna, obvzlast pokud pojede nekde kde to zna
- jestli se nebojis do terenu, tak si najdi nejakou rychlejsi polnacku s hupama, ten rozdil v soft/hard v enduro rezimu je velikej, na soft budes pro velkych hupech tahat i stojan po zemi, stejny hup na hard ne (tedy pokud esa funguje)
Francis napsal:
Funkci ESA zjistíš jen rozložením spodního oka tlumiče, ve kterém je krokový motorek nastavující útlum (rebound a částečně i kompresi) stlačováním konce jehly vyčnívajícího z pístnice.
Jestli funguje nastavení SPORT/NORMAL/COMFORT poznáš ručním propružením.
Na zadku je to znát hodně, na předku je to již hůře poznat, ale zkus to.
Jako v tomto videu, je to sice RT, ale princip je stejný.
YouTube Video
Upravil stepan dne 25.04.2021 17:57
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Francis napsal:
Funkci ESA zjistíš jen rozložením spodního oka tlumiče, ve kterém je krokový motorek nastavující útlum (rebound a částečně i kompresi) stlačováním konce jehly vyčnívajícího z pístnice.
- jestli se nebojis do terenu, tak si najdi nejakou rychlejsi polnacku s hupama, ten rozdil v soft/hard v enduro rezimu je velikej, na soft budes pro velkych hupech tahat i stojan po zemi, stejny hup na hard ne (tedy pokud esa funguje)
To se ale zase bavíš o předpětí. To říkal, že funguje, protože to pozná každej i na místě.
Režimy komfort, normal a sport mění REBOUND (rychlost odskoku)
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
A proč sis o té motorce něco nezjistil, než jsi ji šel koupit? Je rozdíl v nastavování, jak ty říkáš, helmicka... hory, protože se tam mění předpětí pružiny. To se pochopitelně projeví na výšce. Změna režimu komfort, sport a normal je v reboundu. Je to jen v rychlosti reakce tlumiče. Jestli má tlumič najeto 55 tis km a nikdy nebyl servisovanej, tak se divím, že to ještě vůbec funguje... a nedivím se, že člověk, co to nechá do tohoto stavu dojít, tak že nic nepozná. Kdybyste (všeobecně) pro to měli cit, tak cítíte, že to je v prdeli už po 30 tis km a je potřeba servis.
V prvom rade, dakujem za odpoved. V druhom rade, motorku som si doviezol zo svajciarska, v oktobri 2020, takze moc moznosti na nom som jazdit nemal. Je to moja prva motorka s ESA, takze neviem ako to presne funguje. Namiesto tvojich poznamkch o tom, ze som si mal o tej motorke nieco zistit, si mi mohol poradit radsej ako zistim vi to funkcne je alebo nieke. Dakujem
Já jsem myslel, že jsem ti to řekl dost jasně... Po padesáti tisících je olej v prdeli a měl bys to dát na servis... Nevím, co chceš slyšet víc? Co chceš řešit na takhle zhuntovanym tlumičích? Servis vyřeší tvoji otázku ( jako ten fyzickej... Ne tady po netu)
Upravil Mr GS dne 25.04.2021 19:41
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Francis napsal:
Funkci ESA zjistíš jen rozložením spodního oka tlumiče, ve kterém je krokový motorek nastavující útlum (rebound a částečně i kompresi) stlačováním konce jehly vyčnívajícího z pístnice.
- jestli se nebojis do terenu, tak si najdi nejakou rychlejsi polnacku s hupama, ten rozdil v soft/hard v enduro rezimu je velikej, na soft budes pro velkych hupech tahat i stojan po zemi, stejny hup na hard ne (tedy pokud esa funguje)
To se ale zase bavíš o předpětí. To říkal, že funguje, protože to pozná každej i na místě.
Režimy komfort, normal a sport mění REBOUND (rychlost odskoku)
tak zvýšení předpětí pružiny (zkrátí se délka uložení pružiny) má za následek zvýšení světlé výšky motorky (helmičky) a měkkost/tvrdost pružení tlumičů se mění průtokem oleje v tlumiči (soft/normal/hard) ne ?
pochopil jsem že se mu nezdá to pružení, nikoliv helmičky ...
každopádně chápu že koupit motorku a hned neplánovaně měnit tlumiče je poněkud mrzeníčko ...
edit: teď sem to asi pochopil že jsem to nenapsal jasně, myslel sem že bude škrtat podvozkem při doskocích přes ty hupy, prostě je rozdíl v propružení při jízdě na soft a hard .... tak snad jasno
každopádně držím palec
Upravil xylem dne 25.04.2021 20:36
xylem napsal:
měkkost/tvrdost pružení tlumičů se mění průtokem oleje v tlumiči (soft/normal/hard) ne ?
pochopil jsem že se mu nezdá to pružení, nikoliv helmičky ...
Ano, ale jak víš, u origo tlumičů se komprese nedá nastavit a to ani u ESA. Nastavitelnej je jen rebound a ten má u většiny tlumičů částečnej vliv i na kompresi, ale to je vše.
Prostě při nastavování komfortu pracuje jen motorek na rebound a při nastavování helmicek a hor pracuje motorek na předpětí, kterej je jedinej znatelnej i úplnýmu ignorantovi, protože se motorka evidentně pohybuje nahoru a dolů. Rebound nepozná člověk, kterej nepozná ani to, že má olej na kaši. To je naprosto daná věc.
Je to furt dokola... každej jezdí, dokud tlumič nevyblije a pak nadava na BMW.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA