Ahoj všem, než začnu jančit se servisem, poprosím o radu či zkušenost. Při normální jízdě vše OK nicméně v situaci (např.nájezd na dálnici) kdy se kvalty roztahují k 5-6 tis. se začnou ozývat zvuky, docela hlasité, přirovnal bych to jakoby v motoru lítaly tři uvolněný matičky a mlátily - cinkaly do deklu. Výrazný je to při 3-5 rychlosti, otáčkách kolem 5 tis a následném lehce větším přidání plynu. V menších otáčkách to nedělá.
A ještě mám pocit, že se to děje až teď po seřízení klapek na diag. (měnil jsem baterku) Nikdy dřív to nedělalo. 40tis. najeto, ventily - vůle OK.
Nenatankoval si lacný benzín a nemôže to byť datonačné spaľovanie ? (ludovo “klepanie ventilov”)….aj keď to by mal poriešiť knock senzor. Skús vypustiť nádrž a natankovať kvalitnú 100vku
Upravil patol dne 24.07.2022 10:14
Proč vypouštět? Beztak už půlku spálil. Stačí dotankovat do plné něco kvalitního a pokud potíže zmizí nebo se alespoň citelně sníží, bude jasno. A bude zkušenost, kde příště netankovat.
Ak to je bordel s vodou neznámeho pôvodu a veku (alebo degradovana 95ka s biozlozkou niekedy od jesene), tak radšej vypustiť von a spáliť v nejakom jednoduchom samohybe, popr doliat po litri do každého tankovania. Ak to nebude ono, tak to ľahko naleje späť
No, mě to taky napadlo, nicméně mám za sebou dovču, minimálně tři plný, tankovaný všude možně. a dělalo to celou cestu, de-facto už 1500 km. Ale mám pocit že je to od té synchronizace klapek... Nicméně je pravda, že to dělá v siuaci, jako když jsem před lety 120.škodovce šlápl za krk víc než byla ochoná spalovat...
Pockej tak ty si ve spatnem vlakne. Co mas teda vubec za motorku? Pises o synchronizaci klapek ale jsi ve vlakne o vodniku
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jo jo, 2016 vodník. Je i na profilovce, ne? Klapky jsem nechal dělat přes diag (i kvůli výměně baterky), motorka si to udělá sama, takže žádný šroubky podtlaku nebo budíky. Už jsem to nechal udělat podruhý, de-facto preventivně. Vždy to získalo klidnější chod i když hlubší zvuk, jakoby lehčí a klidnější raéakci za plynem... Je to otázka tří minut, tak když už byla připojená... Mám teď půl nádrže, hned jak to vyjedu, doplním stovku a pokud to nepřestane, zkusím to natočit - zvuk na kameru nebo na telefon, Cinkání bylo docela nahlas, i když ne jakoby ruku v ruce s otáčkama motoru. divný...
jik napsal:
Ahoj všem, než začnu jančit se servisem, poprosím o radu či zkušenost. Při normální jízdě vše OK nicméně v situaci (např.nájezd na dálnici) kdy se kvalty roztahují k 5-6 tis. se začnou ozývat zvuky, docela hlasité, přirovnal bych to jakoby v motoru lítaly tři uvolněný matičky a mlátily - cinkaly do deklu. Výrazný je to při 3-5 rychlosti, otáčkách kolem 5 tis a následném lehce větším přidání plynu. V menších otáčkách to nedělá.
A ještě mám pocit, že se to děje až teď po seřízení klapek na diag. (měnil jsem baterku) Nikdy dřív to nedělalo. 40tis. najeto, ventily - vůle OK.
Ahoj, mám stejný problém jak kolega JIK. Moto 1250 rv21. Pokud byl to bylo nekvalitním palivem, tak jsem nádrž dotankoval už min 5x a vždy byla skoro suchá.
Já ty zvuky slyším spíš z pravého svodu.
jik napsal:
... Mám teď půl nádrže, hned jak to vyjedu, doplním stovku a pokud to nepřestane ...
Po poslední zkušnosti s Vervou 100 z Orlenu v Karbčicích mezi Mělníkem a Roudnicí n/L neberu tento benzín. Je to E10, to raději MOL Evo100+ nebo OMV MaxxMotion, ty jsou E5 motor na ně má klidnější chod.
Verva100 z Krabčic byla tragická, netáhlo to a zlepšilo se to i po natankování obyčejné 95.
Francis napsal:
Po poslední zkušnosti s Vervou 100 z Orlenu v Karbčicích mezi Mělníkem a Roudnicí n/L neberu tento benzín. Je to E10, to raději MOL Evo100+ nebo OMV MaxxMotion, ty jsou E5 motor na ně má klidnější chod.
Verva100 z Krabčic byla tragická, netáhlo to a zlepšilo se to i po natankování obyčejné 95.
sorry, to jsou koniny.
Verva 100 neobsahuje ethanol, ale ETBE... to chces. Ethanol nechces.
Ze to je E10 neni rozhodujici... je to produkt rafinace (ETBE), nikoliv biolih.
Upravil hicks dne 07.09.2024 17:28
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tomtom napsal:
Od te doby co je Verva e10 nebrat! Prý ji vylepšili. Poznal jsem to ihned po prvním natankovani.
pokud nevis presne, o cem mluvis, fakt bys myslim nemel takhle direktivne nekomu radit.
Vis vubec, co je ETBE?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nezajímá ... vím jak se chová motor. Pokud hůř, tak mi jsou nějaké ETBE k ničemu. Ty jsi furt stejný teoretik. I tech 17cm je čistě teoreticky, zkus si to přeměřit.
Upravil tomtom dne 07.09.2024 20:45
Dnes jsem natankoval Vervu 100 a pocitově (i když jsem neměl víc času na testování) se to zlepšilo. Ale nemyslím si, že to bude tou stovkou. Nejspíš už došlo k pročištění palivové soustavy (šesté tankování).
Francis napsal:
Po poslední zkušnosti s Vervou 100 z Orlenu v Karbčicích mezi Mělníkem a Roudnicí n/L neberu tento benzín. Je to E10, to raději MOL Evo100+ nebo OMV MaxxMotion, ty jsou E5 motor na ně má klidnější chod.
Verva100 z Krabčic byla tragická, netáhlo to a zlepšilo se to i po natankování obyčejné 95.
sorry, to jsou koniny.
Verva 100 neobsahuje ethanol, ale ETBE... to chces. Ethanol nechces.
Ze to je E10 neni rozhodujici... je to produkt rafinace (ETBE), nikoliv biolih.
Sorry, to jsou zkušenosti z praxe. A sorry, je mi u zadele, jestli je tam líh nebo ETBE, když to nejede jak má. Verva100, od doby co je E10, nejede tak dobře jako kdysi. Vervu100 dávám do auta na LPG, s jakýmkoli jiným benzínem při vytěžování doby s LPG na maximum začal být časem nepravidelný volnoběh a start na méně než všech 6 válců. Bylo pak nutné propálit/projet celou nádrž benzínu, než se benzínové vstřikovače "zpamatovaly". Po tankování jen Vervy100 tento problém u auta zmizel. Moje auto stejně jako motorka má čidlo klepání, lze v nich použít vše od 90 oktanů výše a systém se přizpůsobí.
Špatný benzín poznám třemi způsoby:
1) podle "cinkání matiček" jak je psáno v úvodním příspěvku, systému několik otáček motoru trvá, než vyhodnotí.klepání
2) netáhne to jako jindy
3) podle spotřeby, píšu si od prvního auta každé tankování a k tomu stav tachometru
Upravil Francis dne 07.09.2024 22:19