Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Únor 2023 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC
Strana 3 z 3:   1    2    3  
 
dobíjení LC
servisak
#41 
Přidané 15.01.2023 11:50
Avatar člena


Příspěvků: 12078
Registrace: 02.01.09
Je to mozny! Ja bych to teda dobrovolne nemontival tu cinu. Ale jinak je mi to vcelku šumak kdo si to da do moto. Ja bych to 2x nedelal
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
paulik78
#42 
dobíjení LC
Přidané 15.01.2023 14:01
Avatar člena


Příspěvků: 637
Registrace: 22.08.07
Orton napsal:
pamatuješ si na cenovku ???


Celkem přesně...Smile
paulik78 přiložený následující obrázek:


[131.9Kb]
 
paulik78
#43 
dobíjení LC
Přidané 15.01.2023 14:13
Avatar člena


Příspěvků: 637
Registrace: 22.08.07
servisak napsal:
Urcite jen 10t to jsou ani ne 4 hodiny prace.


Hele, opravdu jen 4 hodiny práce? Motor ven, "rozpůlit", vyměnit alternátor, složit a zase motor dovnitř? To mi přijde skoro neuvěřitelné!
 
Ruda
#44 
dobíjení LC
Přidané 15.01.2023 14:13

Příspěvků: 338
Registrace: 07.04.17
Orton napsal:
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...
Pozor, nejsem elektrikář :-)

Jak tu pročítám vlákno, řekl bych, že děláš jednu podstatnou chybu - máš multimetr přepnutý v rozsahu na měření stejnosměrného napětí (DC) ! Následně samozřejmě ukazuje 0.
Veškeré alternátory generují střídavé napětí (pokud nejsou v alternátoru nainstalované usměrňovací diody - to má asi jen vzducháč, který nemá altík v olejové lázni, ale pod nádrží, hnaný řemenem).
Orientační měření altíku v olejové lázni je jednoduché - odpojíš výstup alternátoru od regulátoru (3 stejně barevné vodiče) a při vypnutém motoru změříš ohmetrem jednotlivé vodiče alternátoru mezi sebou. Naměřené hodnoty musí být identické, v řádu desetin Ohmů (pokud se hodnoty rozchází, jedná se pravděpodobně o tzv. mezizávitový zkrat na některé cívce / cívkách. Následně změříš ohmetrem každý z těchto vodičů proti kostře motocyklu (naměřená hodnota musí být minimálně desítky kiloOhmů - megaOhmů). Jinak se jedná o proražení vinutí altíku na kostru.
Při nastartování motoru na volnoběh přepneš multimetr na měření AC napětí (rozsah do cca 200V) a měříš napětí mezi jednotlivými vodiči navzájem. U "zdravého" vinutí musí být všechna naměřená napětí stejnou hodnotu kolem 50V (od asi 45VAC do 60VAC). Pokud je mezi jednotlivými vodiči rozdíl, je vinutí altíku K.O.
Tak snad to nějak pomůže ve vyhledání závady... bye
Upravil Ruda dne 15.01.2023 14:15
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka hilarious - i když rodina tvrdí něco jiného...
https://www.motor...&scr=0
 
http://www.motorkari.cz/profil/rudolf
Orton
#45 
dobíjení LC
Přidané 15.01.2023 19:12

Příspěvků: 98
Registrace: 18.03.16
tak měření napětí prý ....
fáze 1-2......hodnota 3,6
fáze 1-3......hodnota 3,5
fáze 2-3......hodnota 0 až 0,3

měření odporu u všech fází prý stejný

vůbec tomu nerozumim :-D prodávám jak jsem koupil :-D nebyl jsem přítomen
Upravil Orton dne 15.01.2023 19:13
 
monsery
#46 
dobíjení LC
Přidané 15.01.2023 20:12
Avatar člena


Příspěvků: 312
Registrace: 23.10.17
Orton napsal:
měřil jsem to s nastartovanym motorem a měřil jsem volty. Nerozumim, proč tedy multimetr ukazoval že z altíku jde 0 voltů...
Pozor, nejsem elektrikář :-)



Ahoj,

vždyť jsem Ti poslal dva odkazy, myslím, že vše co se tam píše má hlavu a patu, tak podle toho zkus postupovat...
Lítám pomalu a nízko..
 
Ruda
#47 
dobíjení LC
Přidané 15.01.2023 20:50

Příspěvků: 338
Registrace: 07.04.17
Orton napsal:
tak měření napětí prý ....
fáze 1-2......hodnota 3,6
fáze 1-3......hodnota 3,5
fáze 2-3......hodnota 0 až 0,3

měření odporu u všech fází prý stejný

vůbec tomu nerozumim :-D prodávám jak jsem koupil :-D nebyl jsem přítomen

A co měření izolačního odporu proti kostře, jak jsem psal výše? Zatím to vypadá na zkrat proti zemi.
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka hilarious - i když rodina tvrdí něco jiného...
https://www.motor...&scr=0
 
http://www.motorkari.cz/profil/rudolf
Orton
#48 
dobíjení LC
Přidané 16.01.2023 15:01

Příspěvků: 98
Registrace: 18.03.16
a není tady nějaký pražák, kterého naložim, přivezu k motorce, koukne na to a zase ho odvezu ??? GrinGrin
 
Orton
#49 
dobíjení LC
Přidané 21.01.2023 19:22

Příspěvků: 98
Registrace: 18.03.16
https://youtube.c...ture=share
 
servisak
#50 
dobíjení LC
Přidané 22.01.2023 00:17
Avatar člena


Příspěvků: 12078
Registrace: 02.01.09
Nic nevymysliš proste to musis vyndat. Stejne te to nemine
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Orton
#51 
dobíjení LC
Přidané 22.01.2023 18:04

Příspěvků: 98
Registrace: 18.03.16
servisak napsal:
Nic nevymysliš proste to musis vyndat. Stejne te to nemine



to je mi jasný, jen sdílim problém....psal jsem ti SZ
 
Strana 3 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 45
Členové on-line: 1
micalin

Registrováno: 8,254
Nejnovější člen: micalin

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.55 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI