Taky jsem na 1100 řešil protočený kardan. Nějakou dobu jsem o tom věděl a cca 30 tisíc km ještě najezdil, než jsem v rámci servisu dával jiný. Každopádně se vzájemná poloha při několika kontrolách pohledem skrz manžetu měnila, ale nějaký vliv na vibrace jsem nepozoroval.
Současně v té době mi občas proklouzla i spojka, nebo jsem si to alespoň ze začátku myslel a třeba to byl ten kardan. Opotřebovanou spojku jsem měnil současně s kardanem, ale že by byla totálně kaput si nemyslím.
Upravil agenthonza dne 05.09.2023 13:31
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Měl jsem na lc- čku 2015 cca 50 tis. Km,že při zařazení a jízdě mi taky při otáčkách hučelo pod motorem a zjistili jsme,že je to špatné ložisko v převodovce.Při jízdě s vymáčknutou spojkou zvuk v poho,ale s zařazenou rychlostí byl slyšet dost hukot v předu pod nádrží u motoru.Taky jsem původně myslel,že kardan,ale ten je v poho.Tak že v mém případě rozdělat motor s převodovkou a vyměnit ložiska a z5.Ale těžko říct co to bude v tvém případě,tak ať se ti to podaří vyzkoumat,zdar.
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Moj strý pretočený kardan
Filo přiložený následující obrázek:
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Moj strý pretočený kardan
Filo díky za foto ... Kupoval jsi nový a nebo si dal nějaký bazarový ?
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Moj strý pretočený kardan
Filo díky za foto ... Kupoval jsi nový a nebo si dal nějaký bazarový ?
Kupoval som nový cca pred dvomi rokmi ..... okolo 820€
Kluci tak kardan je OK ... viz. foto. Udělal jsem si na něm alespoň značky abych mohl případné budoucí protočenní snadno odhalit pouhým pohledem do "nohavice" .. Dal jsem nové vstřiky, nové svíčky ale je to pořád stejné ... v září mě ještě čekají ventily a synchronizace .. a asi nechám změřit tlaky. Pokud se na nic nepříjde, tak se prostě asi budu muset smířit s tím, že to na dálnici od 130km/h a vejš .. od motoru vibruje jako kráva (
Berry přiložený následující obrázek: