Zkusím malou anketu
Specifikace je jasně daná, spíš mi jde o info od výrobce BMW nepoužívat aditiva na bázi molybdenu…
Upravil JakubS8 dne 30.03.2025 21:07
Já osobně používám original a měním po 5 tisících
Do 1250 jsou 4 litry plus filtr tak je to pár korun
Teď do 1300 co mám je 5 litru a budu to dělat úplně stejně
Co výrobce prodává a předepisuje to kupují
To by mohlo být docela zajímavý téma s hodnotným výsledkem, ale v tomhle podání je to jen výkřik do tmy.
1, ta skromnost informací, který jsi poskytl, je asi přílišná.
Drtivá většina výrobců neuvádí, na jaké bázi jsou přísady v jejich olejích, přitom ty sem dáš seznam olejů do ankety. To máme brát tak, že sis osobně od výhradních dovozců nebo přímo od výrobců zjistil, že tyto zrovna molybden neobsahují? Pokud jo, asi by to chtělo typy upřesnit, protože někteří z nich poskytují více alternativ v tebou uvedené viskozitě.
2, z mé vlastní zkušenosti většina uživatelů ani nezná potřebnou viskozitu oleje pro jejich motor v lokálních podmínkách, natož aby řešili, na jaké bázi obsahuje přísady.
Takže jediné, co zjistíš z ankety je to, co lejí do motoru, ale argument pro to už nemají. Názory se tady totiž většinou jen přejímají od jiných, aniž by se to setkalo s potřebnou mírou kritického myšlení.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
1. Jsou to nejčastější varianty olejů
2. Vůbec jsem nechtěl připustit diskuzi na tema např. “když jedu Alžír tak na co olej do minus 30ti” atp - proto striktně předepsaná viskozita a zadání.
3. Právě proto-že výrobci olejů NEUVÁDÍ složení přísady aditiv mě udivuje tato skutečnost v kombinaci s informací výrobce BMW který zakazuje aditivované oleje na bazi molybdenu wtf!!! z důvodu narušení povlaku (mj.např. vaček) btw právě nadměrné opotřebení vačky je známo dost pripadu u modelů LC.
4. Přesně jak píšeš / dost lidí to asi ani neřeší takže sofistikovaněji formulovanou hypotezu jsem se ani neodvážil vytvořit- bylo by to zavádějící tema.
5. Pokud někdo má odkaz poskytující bližší info ke složení olejů ať ho sem klidně dá. Určitě si to dost lidí přečte..????
U LC je "mokrá" spojka. Použití oleje s přísadou MOS2 (která snižuje tření) je tedy nežádoucí. Stačí ?
Jinak ten motor není žádná raketová věda. Dopřejte mu prostě kvalitní motocyklový olej se stejnou viskozitou a specifikací jako doporučuje výrobce. Tedy SAE 5W-40; API SN (nebo vyšší); JASO MA-2 (použití pro "mokré" spojky).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
U LC je "mokrá" spojka. Použití oleje s přísadou MOS2 (která snižuje tření) je tedy nežádoucí. Stačí ?
Jinak ten motor není žádná raketová věda. Dopřejte mu prostě kvalitní motocyklový olej se stejnou viskozitou a specifikací jako doporučuje výrobce. Tedy SAE 5W-40; API SN (nebo vyšší); JASO MA-2 (použití pro "mokré" spojky).
JakubS8 - 3. Právě proto-že výrobci olejů NEUVÁDÍ složení přísady aditiv mě udivuje tato skutečnost v kombinaci s informací výrobce BMW který zakazuje aditivované oleje na bazi molybdenu Mad wtf!!! z důvodu narušení povlaku (mj.např. vaček) btw právě nadměrné opotřebení vačky je známo dost pripadu u modelů LC.
podla mojich info to opotrebenie vačiek nie je vadnym olejom ale vadnou povrchovou upravou istej serie vačiek ktorá sa týka R1200GS LC. 1250 už tento problém nemajú.
dobre zaznelo že veľa krát ludia ani nevedia správnu viskozitu, do vzducháča kľudne daju 10w40 stačí že je to Motorex Boxer
rstd - BMW oleje nevyrába, pred rokmi to mali od Castrolu, potom Shell a teraz neviem kto to je aktuálne. Ale nevidím dôvod vyhadzovať viac peňazí za totožný olej keď si ho viem kúpiť bez loga BMW výrazne lacnejšie.
live fast, die young be wild, have fun
Olej 5w40 je podle mě pro motorku uplna zbytecnost. I 15w40 má dostatečnou tekutost i při - 20"C.
Jakékoliv studené starty nad 0"C jsou úplně v klidu.
Podle mě stačí dodržet API a vizkozitu za tepla 40.
Na vzduchac používám 20w50 valvoline vr1 racing. .
Upravil paja1 dne 01.04.2025 23:09
Pája
Paja1 - žeby si to vedel lepšie jak soudruzi z NDR ktorý tem motor vyvinuli a lejú tam od výroby 5w40?
ak raz prejdeš na LC nalej tam 15w40 že čo sa udeje. A nerozumiem tvojej poznámke že ten olej je zbytočný... akože 15w40 sa dá kúpiť nejak výrazne lacnejšíe ako 5w40 alebo prečo by som mal riskovať a liať tam niečo iné?
live fast, die young be wild, have fun
rstd - BMW oleje nevyrába, pred rokmi to mali od Castrolu, potom Shell a teraz neviem kto to je aktuálne. Ale nevidím dôvod vyhadzovať viac peňazí za totožný olej keď si ho viem kúpiť bez loga BMW výrazne lacnejšie.
Raptore ale ja nemluvil že BMW vyrábí olej
Ja ho kupuji v original servise protože chci mít nějakou jistotu
Samozrejme taky nevím kde oni ho koupily
Ale předpokládám že nechtějí mít nějaké problémy a ostudu že koupily oleje
na blešim trhu protože tam byli o dvacet korun levnější
Mam motorky za miliony tak určitě nebudu řešit olej kolik stojí
U auta taky kupují jen original veci v autorizovaném servise
paja1 napsal:
Olej 5w40 je podle mě pro motorku uplna zbytecnost. I 15w40 má dostatečnou tekutost i při - 20"C.
Jakékoliv studené starty nad 0"C jsou úplně v klidu.
Podle mě stačí dodržet API a vizkozitu za tepla 40.
Na vzduchac používám 20w50 valvoline vr1 racing. .
.... a na to najpodstatnejšie si zabudol: norma JASO MA2. Si vo vlákne LC ...
paja1 napsal:
Olej 5w40 je podle mě pro motorku uplna zbytecnost. I 15w40 má dostatečnou tekutost i při - 20"C.
Jakékoliv studené starty nad 0"C jsou úplně v klidu.
Podle mě stačí dodržet API a vizkozitu za tepla 40.
Na vzduchac používám 20w50 valvoline vr1 racing. .
.... a na to najpodstatnejšie si zabudol: norma JASO MA2. Si vo vlákne LC ...
Ahoj
Potřebu oleje pro mokrou spojku nespochybnuju.
Souhlas.
Jen jsem chtěl říct že není třeba hledat jen mezi oleji 5w40.
Treba jsem našel tenhle olej 10w40 API SN a jaso MA2. https://www.autod...0w-40-1l-5
Netvrdím ze BMW neví co předepisuje. Jejich 5w40 určitě funguje. Ale fungovat budou i jiné oleje.
Pája
John_Ice napsal:
kurňa, proč ???
a kdo jezdí na motorce v -30°C ?????
Jo jo.
Nikdo tady motorky v hlubokych mrazech nestartuje.
Přesně o tomhle je první číslo v označení vizkozity oleje.
Na druhou stranu je fakt že v motoru můžou být malé vůle naladěné na viskozita 5W40 kolem 0"C takže proč experimentovat když ceny těch olejů jsou srovnatelné.
Upravil paja1 dne 03.04.2025 08:03
Pája
rstd napsal:
Já osobně používám original a měním po 5 tisících
Do 1250 jsou 4 litry plus filtr tak je to pár korun
Teď do 1300 co mám je 5 litru a budu to dělat úplně stejně
Co výrobce prodává a předepisuje to kupují
Ahoj, bez akýchkoľvek narážok a teda úplne vážne sa chcem opýtať, aký zmysel má výmena oleja po 5000 km ? Rozumiem, že nový olej je lepší, ako starý... ale prečo po 5 tis ???
rstd napsal:
Já osobně používám original a měním po 5 tisících
Do 1250 jsou 4 litry plus filtr tak je to pár korun
Teď do 1300 co mám je 5 litru a budu to dělat úplně stejně
Co výrobce prodává a předepisuje to kupují
Ahoj, bez akýchkoľvek narážok a teda úplne vážne sa chcem opýtať, aký zmysel má výmena oleja po 5000 km ? Rozumiem, že nový olej je lepší, ako starý... ale prečo po 5 tis ???
rstd napsal:
Já osobně používám original a měním po 5 tisících
Do 1250 jsou 4 litry plus filtr tak je to pár korun
Teď do 1300 co mám je 5 litru a budu to dělat úplně stejně
Co výrobce prodává a předepisuje to kupují
Ahoj, bez akýchkoľvek narážok a teda úplne vážne sa chcem opýtať, aký zmysel má výmena oleja po 5000 km ? Rozumiem, že nový olej je lepší, ako starý... ale prečo po 5 tis ???
Ten “pocit” je lepší asi..
Asi jako v autě ty jezdíš na olej 30 tisic LL
V autě měním po 10
To samé u motorky po 5
Samozřejmě když ti je líto peněz a nejezdis tolik tak to chápu
Já mám za tu sezónu 25-30 tisic na motorce
Tak proč bych ji nedal 4-5L noveho oleje
Když ji miluješ není co řešit
Resi se tady pitomosti ohledně aditiv není lepší to takhle vyměnit než tam lejt to co tam nemá být