Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Chrastění (motoru?)
paaulooss
#1 
Přidané 06.04.2025 20:05

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Ahoj všichni,

všiml jsem si něčeho divného. Když jsem pod zatížením, dávám plyn (vysoká rychlost na dálnicích, do kopce se spolujezdcem a kufry se problém zhoršuje), přichází nějaké cinkavé chrastivé zvuky, které jsou jasně slyšitelné.

Někde od motoru a jen při zátěži, volná jízda tyhle pazvuky neprodukuje.

Co by to mohlo být? Dekuji za odpovědi.

Video v odkazu


https://www.youtube.com/v/...
 
Kubrt
#2 
Chrastění (motoru?)
Přidané 06.04.2025 21:37
Avatar člena


Příspěvků: 6746
Registrace: 24.09.07
Natankuj plnou nádrž plnotučného benzínu a davej mu trochu za uši.
Přestane to po čase dělat.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
paaulooss
#3 
Chrastění (motoru?)
Přidané 06.04.2025 22:03

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Nejvíce je to kolem 4000-4800ot. Ve vyšších třeba kolem 6, 7 už to asi slyšet není. A co to způsobuje, dělají to všechny? Zkusím natankovat někde 98/100 a uvidíme ale to dělám, jakmile je možnost, tak beru lepší benzín.
 
DAGR
#4 
Chrastění (motoru?)
Přidané 06.04.2025 22:09

Příspěvků: 1421
Registrace: 14.09.11
Detonace, 1250 na to trpí. Zvlášť při horším benzínu.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy

https://www.grube...
 
https://www.gruber-moto.cz/
paaulooss
#5 
Chrastění (motoru?)
Přidané 06.04.2025 22:48

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Detonace vytvoří tento chrastící zvuk? Já myslel, že mám spíš někde něco uvolněné a nebo chrastí ventilový rozvod nebo tak něco. Zkusím lepší benzin.
 
JakubS8
#6 
Chrastění (motoru?)
Přidané 22.06.2025 19:54

Příspěvků: 10
Registrace: 20.03.22
Tak co pomohlo změnit palivo? Nebo jak se to vyvíjí?
 
paaulooss
#7 
Chrastění (motoru?)
Přidané 23.06.2025 11:37

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Ano, vypadá, že po lepší šťávě už ty pazvuky buď neslyším a nebo zmizely.... Každopádně zlepšení se dostavilo. Nicméně pořád nevím, co to bylo za zvuky a byly docela nepříjemný...
 
JakubS8
#8 
Chrastění (motoru?)
Přidané 23.06.2025 15:17

Příspěvků: 10
Registrace: 20.03.22
Taky se mi to projevilo v Italii, kdyz jsem dal plny plyn na trojku a ctyrku mezi 2,7-3,5tisici ot. - opravdu to teda asi vypada ze jsem nekde natankoval bahno. A znělo to podobně jak když chrasti rozvody. Chvili jsem si myslel ze jsem na to prisel kdyz jsem odhalil ze mam uvolnene to rozsireni na bocnim stojanu ae zrejme to bude palivem. Pozdeji jsem googlil kde jsem tankoval a ta benzinka nema uplne top recenze - jenze co nadelas kdyz ses na trase a musis..
 
paaulooss
#9 
Chrastění (motoru?)
Přidané 24.06.2025 10:13

Příspěvků: 125
Registrace: 13.02.18
Ono to hlavně zní, jak kdyby někde u nádrže a přesně tak, jak kdyby byl někde volný nějaký kus plechu a nebo schovaný kýbl šroubů. A jestli jde opravdu o predzápaly tak nechápu proč to motorka neumí omezit na základě nějakého čidla. Každopádně teď dávám 98/100 a a nic neslyším.
 
Kubrt
#10 
Chrastění (motoru?)
Přidané 24.06.2025 15:06
Avatar člena


Příspěvků: 6746
Registrace: 24.09.07
Zakarbonovany to máte... Buď tankujte prémiové palivo a nebo víc otečejte pravou rukou... Beztak to podtáčíte a města šudláte na 5tku Grin
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
Mr GS
#11 
Chrastění (motoru?)
Přidané 24.06.2025 17:12
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8759
Registrace: 18.12.08
paaulooss napsal:
Ono to hlavně zní, jak kdyby někde u nádrže a přesně tak, jak kdyby byl někde volný nějaký kus plechu a nebo schovaný kýbl šroubů. A jestli jde opravdu o predzápaly tak nechápu proč to motorka neumí omezit na základě nějakého čidla. Každopádně teď dávám 98/100 a a nic neslyším.

Protože je tam furt málo čidel a elektroniky, aby to stihlo vyřešit všechny problémy, který tomu zařídí uživatel. Už aby to bylo elektrický a odpadly "problémy" spalovacích motorů pray
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Francis
#12 
Chrastění (motoru?)
Přidané 25.06.2025 05:59
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 09.08.17
Kubrt napsal:
Zakarbonovany to máte... Buď tankujte prémiové palivo a nebo víc otečejte pravou rukou... Beztak to podtáčíte a města šudláte na 5tku Grin

A k tomu jsou zblblí elektronikou, asistenty (protiprokluz, ...) a používají plynovou rukojeť digitálně 0-1 neboli on-off. Stačí nedat fullgas, ale přidávat pomalu nebo při "cinkání" lehce ubrat. Posaď je na motorku bez ASC s lankovým plynem a jsou mrtví.
 
www.trust-rust.cz
tomtom
#13 
Chrastění (motoru?)
Přidané 25.06.2025 07:49
Avatar člena


Příspěvků: 744
Registrace: 13.07.11
Jen jestli to spíš není tím palivem. Wink
 
JakubS8
#14 
Chrastění (motoru?)
Přidané 25.06.2025 20:22

Příspěvků: 10
Registrace: 20.03.22
Francis napsal:
Kubrt napsal:
Zakarbonovany to máte... Buď tankujte prémiové palivo a nebo víc otečejte pravou rukou... Beztak to podtáčíte a města šudláte na 5tku Grin

A k tomu jsou zblblí elektronikou, asistenty (protiprokluz, ...) a používají plynovou rukojeť digitálně 0-1 neboli on-off. Stačí nedat fullgas, ale přidávat pomalu nebo při "cinkání" lehce ubrat. Posaď je na motorku bez ASC s lankovým plynem a jsou mrtví.


Tak dík teď jsi na to kápl - ještěže jsi nám to řekl - teď jsem teprve v klidu ????????????????????????
 
tomtom
#15 
Chrastění (motoru?)
Přidané 25.06.2025 22:49
Avatar člena


Příspěvků: 744
Registrace: 13.07.11
Přehled od AI
Detonační spalování, nebo též klepání motoru, je nežádoucí jev ve spalovacích motorech, který může být ovlivněn i přítomností biosložek v palivu, jako je ethanol v benzinu. Biosložky, i když zlepšují prohoření směsi a snižují emise škodlivin, mají nižší výhřevnost a mohou zvyšovat riziko detonací, zejména v motorech, které nejsou na jejich používání plně uzpůsobeny.
Detonační spalování (klepání motoru):
Je to rychlé, nekontrolované spalování palivové směsi v motoru, kdy dochází k samovznícení směsi na více místech současně.
Vzniká tlaková vlna, která může poškodit motor.
Častěji se vyskytuje při vyšších otáčkách a zátěži motoru, zejména pokud je palivo příliš snadno zápalné.
Vliv biosložek (ethanolu):
Biosložky, jako ethanol, snižují výhřevnost paliva, což může vést ke zvýšení spotřeby.
Mají tendenci pohlcovat vodu z okolního prostředí, což může způsobovat korozi palivového systému a problémy s jeho funkcí.
Ve starších motorech, které nejsou optimalizovány pro jejich použití, mohou biosložky zvyšovat riziko detonací.
Opatření:
U starších vozidel je vhodné ověřit kompatibilitu s palivem E10 (s obsahem biosložky) u výrobce vozidla.
Při tankování E10 je důležité sledovat označení na tankovacím stojanu.
Pro dlouhodobé skladování je vhodnější benzín bez biosložek, například vysokooktanový benzín s obsahem ETBE.
Existují aditiva do benzínu, která mají za cíl potlačit negativní vlastnosti biosložek (ethanolu).
Některé čerpací stanice nabízejí naftu bez biosložek (např. EuroOil Optimal Diesel).
Důležité:
Je třeba si uvědomit, že přidávání biosložek do paliva je v Evropské unii podporováno z důvodu snižování emisí CO2, ale může mít negativní dopad na některé starší motory.
Pokud si nejste jisti, jaký typ paliva je pro vaše vozidlo vhodný, obraťte se na výrobce vozidla nebo odborníka.
 
Mr GS
#16 
Chrastění (motoru?)
Přidané 26.06.2025 07:56
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8759
Registrace: 18.12.08
A když píchneš pneumatiku a ujde ti z ní vzduch, tak na ni taky pojedeš dál s pocitem křivdy a budeš si říkat, že za to může hřebík?
Všechno má svoje limity a ty seš tam od toho řidič, abys to řešil, když to jde. Největší limity mají vetsinou lidi, kteří po ostatních požadují bezlimitnost.
Tohle je věc, která se řeší od prvních dvanáctek. To je přes dvacet let.
Moje 12GSA 07 na to trpěla hodně a přes to se na tom v případě potřeby dalo jet na 80 oktan bez jediného klepnutí a to bylo 50°C
Francis ti tady naznačil, jak se to řešit dá.

Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Francis
#17 
Chrastění (motoru?)
Přidané 26.06.2025 08:27
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 09.08.17
JakubS8 napsal:Tak dík teď jsi na to kápl - ještěže jsi nám to řekl - teď jsem teprve v klidu ????????????????????????

Pro nás, co jsme začínali v autech s mechanickým rozdělovačem zapalování, ve kterém byla odstředivá regulace předstihu, ladili jsme předstih pootáčením rozdělovače nebo laborovali s výměnou pružinek či závaží regulace, je to pochpitelná věc. Prostě nešlo kdykoli sešlápnout plyn na podlahu, motor začal "zvonit" a vyřešilo to ubrání plynu.

Dnes jsou v motorech čidla klepání se zpětnou vazbou na předstih zapalování, ale každá regulace má své hranice.
 
www.trust-rust.cz
JakubS8
#18 
Chrastění (motoru?)
Přidané 26.06.2025 19:17

Příspěvků: 10
Registrace: 20.03.22
Mr GS napsal:
A když píchneš pneumatiku a ujde ti z ní vzduch, tak na ni taky pojedeš dál s pocitem křivdy a budeš si říkat, že za to může hřebík?
Všechno má svoje limity a ty seš tam od toho řidič, abys to řešil, když to jde. Největší limity mají vetsinou lidi, kteří po ostatních požadují bezlimitnost.
Tohle je věc, která se řeší od prvních dvanáctek. To je přes dvacet let.
Moje 12GSA 07 na to trpěla hodně a přes to se na tom v případě potřeby dalo jet na 80 oktan bez jediného klepnutí a to bylo 50°C
Francis ti tady naznačil, jak se to řešit dá.


Pochopil jsem nejsem úplnej trotl.. ae jako za
ad1 nedělalo to a teď to tam je
ad2. Stroj v záruce s najezdem 30tisic za cenu pul mega a nová i víc a ja budu celý život řešit že nemužu přidat na plynu maximum v krizové situaci nebo prostě jen proto ze chci predjet bezpečně nebo si to jen prostě užít? Aby to nerachotilo jak nejaka pokažená stará berla? Jako sorry to neee to rovnou mohl výrobce ke štítku v salonu napsat “bacha nesmí se po té motorce chtít aby měla odpich..
Je to nepříjemný zvuk který nemá s normálním projevem nic společné - už mám na BMW najeto dost měl jsem 1200 vzduch a před tím Suzuki GSX R i Hondy a zvykl jsem si na ledaccos ae tohle je fakt bizár to prostě nechceš na svojí mašině slyšet a můžem se tady o tom bavit třeba měsíc..
 
Tygr
#19 
Chrastění (motoru?)
Přidané 26.06.2025 20:14

Příspěvků: 276
Registrace: 23.02.16
Pak to de taky prodat
 
Francis
#20 
Chrastění (motoru?)
Přidané 27.06.2025 00:51
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 09.08.17
JakubS8 napsal:...
ad1 nedělalo to a teď to tam je
ad2. Stroj v záruce s najezdem 30tisic za cenu pul mega a nová i víc a ja budu celý život řešit že nemužu přidat na plynu maximum v krizové situaci nebo prostě jen proto ze chci predjet bezpečně nebo si to jen prostě užít? ...

ad1: Možná jsi zpočátku nedával plný plyn od nízkých otáček, až později si zvyknul na chování a dával víc a víc?
ad2: V krizi na chvilku škody nevzniknou, plný dát můžeš. V táhlých kopcích neuškodí vcítit se do stroje a nedávat tupě fullgas s tím, že asistenti tě zachrání. Píšeš o GSX-R před vzducháčem, pokud to byla 1000, tak tam asi nešlo dát kdykoli fullgas, to by tě to asi zahodilo. Musel jsi mít nějakou kázeň, tak ji zkus mít i teď.

3) Nebo vysaj nádrž do sucha, dej čerstvý 98+ benzín a třeba se to zlepší.
Upravil Francis dne 27.06.2025 00:55
 
www.trust-rust.cz
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1250GS a R1200GS LC :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 67
Členové on-line: 1
white

Registrováno: 8,714
Nejnovější člen: Mickey313

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.41 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI