Zdravím, při výměně oleje u vodníka se mi podařilo to narvat až po okraj. Olejové okénko je tak akorát na doraz.
Kde se stala chyba nevím. Cinknul jsem tam celý 4l kanystr. Výměna po ohřátí, s filtrem a vykapat pres noc. Představuje to velkej problém? Můžu nechat a nebo nějak vymyslet jak dostat 3 deci ven?
A co myslíš, že by se jako mělo stát? Myslíš, že to vyrobili s předpokladem, že všichni budou lít olej v laboratorních podmínkách a na 1ml přesně? ... a když přeliješ, tak půjdeš hledat Zlatovlásku?
I kdyby tam bylo pár dcl navíc, tak se nestane vůbec nic.
Tohle každej řeší, ale že stavíte motorku s boxerem běžně na bočák a prolíná vám olej přes kroužky nad levý píst, to je vám jedno.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
A co myslíš, že by se jako mělo stát? Myslíš, že to vyrobili s předpokladem, že všichni budou lít olej v laboratorních podmínkách a na 1ml přesně? ... a když přeliješ, tak půjdeš hledat Zlatovlásku?
I kdyby tam bylo pár dcl navíc, tak se nestane vůbec nic.
Tohle každej řeší, ale že stavíte motorku s boxerem běžně na bočák a prolíná vám olej přes kroužky nad levý píst, to je vám jedno.
No tak je tam obrovská tolerance, mezi min a max možná i litr: A výrobce jistě předpokládá že i de.bil se do toho trefí. Takže jestli tam někdo naleje o tři deci nad max tak za mne zcela logicky má pochybnosti. Předpokládám, že to bude podobný jako u auta a může se stát, že přebytek oleje může způsobit vytlačení nějakého těsnění ( V max otáčkách).
Upravil Novej dne 16.07.2025 16:53
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Tolerance mezi min Max je cca 0.5l. U LC je daný, že motor ma olejovou náplň s filtrem 4l tak že logicky když tam fláknu celý 4l kanystr tak jsem v pohodě. Evidentně ne, jelikož nevyteče úplně vše a to i přes to, že motorku ohřeješ a necháš 24h "vykapat".... 3 decky se válí někde po motoru. Kdo to dělal tak ví (teď už i já), že je lepší dát míň, znovu motorku plně ohřát a až potom kontrola /dolití. PS K vytlačení tesneni s pár dcl oleje navíc nemůže logicky přeci dojít,(leda že by ono tesneni bylo v pí* už předtím)