Ahoj. Zajimalo by me, zdra jste nekdo v posledni dobe menil spojkove lanko na R 1100GS. novy bovden oproti staremu je kratsi priblyzne o 3 cemtimetry. Ten stelovaci sroub u spojkove packy tedy musi byt cely zasroubovan, ale i tak moc vule na spojkove pacce nezbyde. asi tak nula cela hovno vule
Mate s tem nekdo zkusenosti? me nove lanko vydrzelo asi 3tis km, nez se mi opet zlomilo u toho cervika v pacce! je fakt ze spojku pouzivam neustale, ale pocital bych, ze lanko vydrzi aspon 40tis
grog> nakonec jsem se zamyslel. podle me mam riditka dana dost dopredu. i kdyz to na puvodnim lanku nijak nevadilo, u tohodle noveho je to pricinou casteho praskani. takze si dam ridikta zase vic ke me a snad to teda zabere. holkt si ale budu muset pockat minimalne do 31.8. na dodani dilu do renocaru a vyplaznpou zase nejakejch 850,- kurfaaaa!
grog>
Prej zadna jina alternativa pro tu motorku od bmw neni. konzultoval jsem to s technikem podle vin ramu.
Fakt nevim. pokusim se dat riditka do puvodni polohy a snad mi to lanko vydrzi o par desitek tisic km dele
zdarec kluci mě taky povolilo lanko hned za tim válečkem co se cpe do páčky. tak sem na půdě našel stavebnici Merkur ochudil jsem ho o jeden váleček a jeden šroubeček dole u spojky jsem to povolil lanko popotáhl bovdenem směrem k řidítkum nasadil váleček dotáhl šroubeček celí sem to nahřál a zacínoval(pájkou). mam na tom už tak 2000km najeto a drží to. nutno podotknout že mam 650Dakar takže možná to máte jinčí to nevim.
Tančící Havran
dole je to tuším taky napevno,takže to povolit nepúujde,ale zpraví to lanko v metráži a opravná sada na lanka.Jen mít tu jistotu,že to někde na cestách nepovolí....
BMW R 1100GS vzor kačer
grog> jaka opravna sada???? no me se to urvalo zned za tim valeckem u packy spojky. stejne tak to stare a to stare by se dalo jeste nejakym zpusobem opravit, protoze je delsi. muzes mi prosim poslat odkaz???
Třeba jako něco takovýho: http://www.ramira.pasaz.cz/detail-54888-sada-na-opravu-lanek/
http://www.motoskaut.cz/zbozi-sada-na-opravu-lanek-8215.html
Upravil grog dne 22.08.2009 07:55
BMW R 1100GS vzor kačer
Nevím kde by mohl být problém, ale pravděpodobně jsi udělal nějakou chybu při montáži nebo to lanko bylo zmetek už z výroby. Jestliže ti váleček v páčce chodil bez nějakýho zadrhávání, měl jsi ho lehce "mázlej" grafitovým tukem, tak by mělo lanko bez problému sloužit a né se po pár tisících odporoučet. Měnili jsme je zrovna před nedávnem na Milanově 1100GS a samosebou žádnej problém. Tak jako nikdy před tím po výměně lanka. Kdyžtak se Petře ozvi. Jedu teď sice na týden na Šumavu, ale na telefonu budu.
Tak jsem dnes jel z Ml.Boleslavy do Prahy bez spojky(prasklo mi lanko u packy hned za MB a na dalnici jsem se dostal az tesne pred Prahou, ale u Hornbachu na CM jsem uz zastavit musel, rozjet se mi samo nepovedlo). Prekvapilo mne, ze jde docela dobre radit a to i dolu bez pocitani zubu. A ted dotaz, jde koupit jenom orig. lanko, nebo se to prodava vcetne bovdenu a kdyztak kde? A pak mi neni jasny, pokud ten valecek nahore je napevno, jak se to protahne tou dirou u packy? Puvodni jsem nestudoval a pri defektu na me cumely jenom roztrepeny draty.
R1100GS
Za 7 let provozu mám 3tí lanko.
Vždy mi prasklo těsně za válečkem páčky. Původní lanko prasklo asi v 60tis km po vyválení se v písku. Další prasklo asi po2tis km po stejném dobrodružství. Asi se váleček pískem přidřel a lanko se tedy ukroutilo. Takže vyčistit páčku, namazat a průběžně mazat váleček. S posledním lankem mám tedy přes 40tis km a stále funguje dobře.
Původní váleček prasklého lanka jsem provrtal, vsadil lanko a zaletoval cínem. Na dojetí musí vydržet.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X: to mi pripomina kamose, co na 350 menil plynovy lanko a pro jistotu ho namazl a predtim nez ho nasadil,tak ho odlozil do sterku a pak jezdil porad na plnej kotel:-D
Nicmene... s temi lanky to je horsi snad jak pionyr... ale z vlastni zkusenosti vim, ze i kapalinova spojka neni zrovna zadna hitparada... menime valecek za asi 2500Kc:-((
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
S lanky to rozhodně horší není.
Plynový je v podstatě nafurt. U typu GS do r.v. 96 je pro jistotu jen jedno,vedené kladkama od válce k válci. (výhoda,při prasknutí vyměníš bez demontáže ABS,nevýhoda - horší synchro klapek,ale Tonda mě to naučil po telefonu,takže žádná křeč).
Měnil jsem ho ve 100tis km,protože mi to bylo už trapný, že je tam tak dlouho a nikdy ho ani nenamazal. Po vyndání jsem nezjistil opotřebení - žádné otřepy.
Spojkový,když se občas očistí a namaže váleček vydrží taky věčně. Prakticky na něj není žádnej velkej tah,čili pokud se nekroutí vlivem zadření u válečku,nemá důvod praskat.
Nevím, zda nějakému Pionýru vydrželo plynové lanko 100tis km.
Oproti kapalině je u "expediční" motorky lanko rozhodně chápáno jako plus.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /