Ahoj poradí mi někdo jak mám zapojit vyhřívané rukojetě SAITO II přes relátko. Odkud do něj mám vzít šťávu nebo jestli to mám připojit natvrdo na baterku a dát si někde vypínač?? Mám Elefanta 900 i.e.
Díky za radu
Upravil Jarda 900 dne 09.09.2009 16:31
já dával kamarádovi Daytony na Varana a pro jistotu jsme to dali natvrdo od baterky zem i plus, protože chtěl aby to bylo pod šťávou přes vypínač ale nezávislé na klíčku tak tam relátko není, jen pojistka, vypínač a tohleto
navíc tím že jsme nataháli extra dráty se tam pak snadno dodala i 12V zásuvka
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
To MotoPaja:
Nechci chytračit, ale relátko se nedává v závislosti na napájení od klíčku či od baterky. Relátko je tam kvůli ojiskření a následnému vypálení kontaktů vypínače. Vypínač pustí malý proud potřebný k sepnutí cívky a následnému sepnutí kontaktů, přes které jde proud, který je daleko větší, ke spotřebiči, v tomto případě k vyhřívaným rukojetím. Na to je relátko stavěné, ale mnoho vypínačů ne...
Pletu se?
To je pravda, ale když je to vše jako jeden celek a není tam žádný vypínač navíc. Tak by to na to mělo být dimenzováno a nemělo by se kontakty vypalovat.
Radosek napsal:
To MotoPaja:
Nechci chytračit, ale relátko se nedává v závislosti na napájení od klíčku či od baterky. Relátko je tam kvůli ojiskření a následnému vypálení kontaktů vypínače. Vypínač pustí malý proud potřebný k sepnutí cívky a následnému sepnutí kontaktů, přes které jde proud, který je daleko větší, ke spotřebiči, v tomto případě k vyhřívaným rukojetím. Na to je relátko stavěné, ale mnoho vypínačů ne...
Pletu se?
Radošku ne že bys neměl pravdu, ale to vyhřejvání bere 3A, na to ten vypínač (když je na 20A) rozhodně dimenzovanej je
vem si že BMW nepoužívá relátka ani na světla (takže celej proud pro světlo spínáč přepínačem tlumený-dálkový-světelná houkačka)
a konkrétně k vyhřejvání není potřeba žádnej vypínač protože každý rukojeti maj svůj, tam se relé používá jako spínací prvek pro to aby vyhřejvání šlo jen při zapnutým klíčku a nechytal si proud pro spotřebič až za spínačkou ;-)
Upravil MotoPaja dne 11.09.2009 12:13
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Zdravicko, chtel jsem se optat, mam taky ty saita, chci je dat na 650 GS(04) a chci se zeptat zda tam neni nahodou nejaka univerzalni priprava na pripojení heftu, nebo neco takovyho... Abych to netah nekama zbytecne... Predem diky za odpoved... S.
Jezdím tak, jak umím...
SHREK JAN napsal:
Zdravicko, chtel jsem se optat, mam taky ty saita, chci je dat na 650 GS(04) a chci se zeptat zda tam neni nahodou nejaka univerzalni priprava na pripojení heftu, nebo neco takovyho... Abych to netah nekama zbytecne... Predem diky za odpoved... S.
Je ale rozhodně ne univerzální. Je tam konektor s čtyřmi piny- dva hnědý dva černý-ten je k rukojetím.A pak je tam ovládací třípinovej ale barvy si už nepamatuju.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
SHREK JAN napsal:
Zdravicko, chtel jsem se optat, mam taky ty saita, chci je dat na 650 GS(04) a chci se zeptat zda tam neni nahodou nejaka univerzalni priprava na pripojení heftu, nebo neco takovyho... Abych to netah nekama zbytecne... Predem diky za odpoved... S.
Je ale rozhodně ne univerzální. Je tam konektor s čtyřmi piny- dva hnědý dva černý-ten je k rukojetím.A pak je tam ovládací třípinovej ale barvy si už nepamatuju.
Dikec za odpoved... jeste doplnujici otazka, zrejme blba, ale zas tak dobre tu masinu neznam, kde se ty konektory nachazi?
Jezdím tak, jak umím...
Jarda 900 napsal:
Ahoj poradí mi někdo jak mám zapojit vyhřívané rukojetě SAITO II přes relátko. Odkud do něj mám vzít šťávu nebo jestli to mám připojit natvrdo na baterku a dát si někde vypínač?? Mám Elefanta 900 i.e.
Díky za radu
Dej to radši až za spínačku aby jsi si nevybil baterku když zapomeneš,nebo zavadíš o vypínač.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS