Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
 
Telelever - výhody
Adolf
#1 
Přidané 16.09.2009 16:01

Příspěvků: 252
Registrace: 20.07.09
Asi mě tady některý ukamenujou, ale potřebuju vysvětlit , v čem spočívaj tak ukrutný výhody baworáckýho zavěšení předku oproti klasice. Jasně, předek se nepotápí, takže můžu brzdit třeba v zatáčce. Nicméně brždění v zatáčce se stejně snažim vyhnout... Při brzdění nemám vůbec žádnou odezvu od předku, takže se mi stává, že vezmu za brzdu a až když mi zapíská přední guma (a fakt jí nemám podhuštěnou), tak teprve vim, že bych měl povolit. Asi bych měl říct, že mám GS 1100 bez ABS, kterej tohle asi řeší... Jinak mi přijde Telelever zbytečně složitej a těžkej. A když je tak výbornej, proč na speciálech, na HP2 apod, jsou standartní vidle? Vůbec to nemyslim jako rejpání (jinou motku než GS bych nechtěl ani náhodou!), ale prostě to fakt nevim. Tož asi tak a buďte na mě hodnýSmile
 
toli
#2 
Telelever - výhody
Přidané 16.09.2009 16:13
Avatar člena


Příspěvků: 6489
Registrace: 13.10.08
Já si nemůžu pomoc ale to je právě ta věc která mě odrazuje od velkýho GS.Taková hp2,r100gs nebo tomův speciál to je jiná.
 
http://www.toli-moto.wz.cz/
pavelgs
#3 
Telelever - výhody
Přidané 16.09.2009 16:19
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 03.10.07
Jeho výhoda je v tom že se při brzdění neovlivňuje řízení,takže můžeš hamstnout za brzdu a v klidu při tom ještě řídit.Klasická vidle je při takových situacích v koncích.Navíc je celá sestava tužší,takže je motorka na silnici mnohem stabilnější.Ve spojení s ABS to považuju za naprosto geniální věc.Nevýhoda je omezený zdvih pérování,proto konvenční vidle u HP2.
 
Vjetrnik
#4 
Telelever - výhody
Přidané 16.09.2009 16:38
Avatar člena


Příspěvků: 7206
Registrace: 09.10.07
lehce bych upřesnil....jde o rozdělení silového vektoru působícího na přední část motorky...během brždění nedochází k ponoření jako u klasické vidlice, která tím pádem přestává fungovat, ale zde během brždení stále může kolo pružit čímž neztrácí konkakt s podložkou a nedochází k rázům do řízení...jedinná nevýhoda je menší čitelnost předního kola a omezenost zdvihu, ale na to se dá zvyknout...navíc u cestovní motorky to takové nevýhody nejsou
 
pavelgs
#5 
Telelever - výhody
Přidané 16.09.2009 18:50
Avatar člena


Příspěvků: 699
Registrace: 03.10.07
Vjetrnik napsal:
lehce bych upřesnil....jde o rozdělení silového vektoru působícího na přední část motorky...během brždění nedochází k ponoření jako u klasické vidlice, která tím pádem přestává fungovat, ale zde během brždení stále může kolo pružit čímž neztrácí konkakt s podložkou a nedochází k rázům do řízení...jedinná nevýhoda je menší čitelnost předního kola a omezenost zdvihu, ale na to se dá zvyknout...navíc u cestovní motorky to takové nevýhody nejsou


Nebo tak.Wink
 
PrillerPips
#6 
Telelever - výhody
Přidané 16.09.2009 19:20

Příspěvků: 40
Registrace: 15.05.07
Ještě bych doplnil, že se při brždění neohýbají přední vidle a nenamáhá ložisko v krku řízení jako u ostatních motorek.
 
MotoPaja
#7 
Telelever - výhody
Přidané 16.09.2009 22:40

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
přesně tak, u GS nejsou tím pádem problémy s krkem řízení jako u jiných motorek a další pozitivum bych viděl v tom, že je jeden tlumič, čili snadný a bezproblémový nastavení, nejsou 2 pružiny ani 2 tlumiče, takže ani nehrozí oskákávání kola kvůli špatnýmu chodu jedný vidle

a v neposlední řadě se díky mostu mezi vidlema na kterej je přišroubovaná ta kyvka nekroutí předek, čili jak píše Vjetrnik, můžeš řídit i při nejprudším brždění
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
trautumberk
#8 
Telelever - výhody
Přidané 19.09.2009 01:39

Příspěvků: 304
Registrace: 30.06.09
Kucíí to tady vysvětlili do podrobnathumbs up.Tohle jsme řešili proč BMW Zkoušeli jsme projet několik najetejch useků na jap.a pak na BMW.Zkoušeno Yamaha XJR,XJ,Suzuki GSX 750 pokud jde o dobrej koberec (bez vyjetejch kolejí,děr a pobobnýho svinstvav ČR)tak je to na srovnatelný urovni. ale protože naše republika nepřináší jen tyto cesty je paralévr vždy na výši není třeba přemýšlet jak tu zatáčku projet prostě najedeš a projedeš takovej autobus .Jde vlastně o podélný zavěšení jako u osobáku .Teď ti to možná nepříjde ,ale zkus se někdy projet na japonci ve tvým najetým useku v tu chvíli si ten rozdíl uvědomíšin love A s těma brzdama máš pravdu klukům kterejm jsem to pučil tak všichti řikali "Už chápu proč to má ABS"annoy
 
boGaS
#9 
Telelever - výhody
Přidané 19.09.2009 08:01
Avatar člena


Příspěvků: 99
Registrace: 23.06.07
Ještě bych snad dodal ,že Gelande Strasse, je jak už název vypovídá, hledá kompromis mezi oběma styly ježdění a jak už to tak u kompromisů býva, ani v jednom oboru nemůže být na špici. Telelever taky přináší větší jistotu na silnici při přejezdu podélných nerovností, ale s příčnými je to naopak na štýru, vinou je samozřejmě větší celková neodpružená hmotnost soustavy, která je například ve srovnání s modernímy endury s obrácenou vydlicí 2-3 krát vyšší. To je ve členitém terénu, kde je třeba aby přední kolo co nejvíce kopírovalo terén jasná nevýhoda, ale klady který popisovaly klucí výše tu jsou a vzledem k místu, kde většinu dnešních GS potkáš asi ještě dlouho budou. Pravdou je, že TELE bez ABS je trochu možná i trochu víc o hubu, Proto taky je BMW továrnou, která HO má na největším procentu svých motorek.
Upravil boGaS dne 19.09.2009 08:02
 
brozkin
#10 
Telelever - výhody
Přidané 19.09.2009 09:47
Avatar člena


Příspěvků: 555
Registrace: 05.04.09
Adolf napsal:
Asi mě tady některý ukamenujou, ale potřebuju vysvětlit , v čem spočívaj tak ukrutný výhody baworáckýho zavěšení předku oproti klasice. Jasně, předek se nepotápí, takže můžu brzdit třeba v zatáčce. Nicméně brždění v zatáčce se stejně snažim vyhnout... Při brzdění nemám vůbec žádnou odezvu od předku, takže se mi stává, že vezmu za brzdu a až když mi zapíská přední guma (a fakt jí nemám podhuštěnou), tak teprve vim, že bych měl povolit. Asi bych měl říct, že mám GS 1100 bez ABS, kterej tohle asi řeší... Jinak mi přijde Telelever zbytečně složitej a těžkej. A když je tak výbornej, proč na speciálech, na HP2 apod, jsou standartní vidle? Vůbec to nemyslim jako rejpání (jinou motku než GS bych nechtěl ani náhodou!), ale prostě to fakt nevim. Tož asi tak a buďte na mě hodnýSmile

Das ist BMW
 
brozkin
#11 
Telelever - výhody
Přidané 19.09.2009 09:52
Avatar člena


Příspěvků: 555
Registrace: 05.04.09
Tak Ádo doufám ,že jsi to už pochopil proč je ten TELELEVER tak dobrý .Máš to tady popsaný na sto procent.
Das ist BMW
 
Dawid
#12 
Telelever - výhody
Přidané 21.09.2009 22:13
Avatar člena


Příspěvků: 433
Registrace: 22.08.08
Souhlasím, že jízda s tímhle řešením je suprová. Zejména při vyšších rychlostech. Rád bych se ale zeptal na zajímavý jev. Když jedu pomalu- tak 20-30 km/h a hodně zatočím a nakloním (třeba při rozjedu do zatáčky), tak mám pocit, jako by motorka lehce nadbíhala zadkem (jako by zadní kolo zatáčelo). Přitom zadní kolo je samozřejmě OK. Setkal se s tím někdo? Je to přirozená vlastnost teleleveru? Ve větších rychlostech tohle nepociťuji.
Díky za názory, D
 
bystricke
#13 
Telelever - výhody
Přidané 21.09.2009 22:52
Avatar člena


Příspěvků: 3927
Registrace: 04.11.07
jestli to není tím,že je to boxerhelplessnic necítím při pomalé jízdě do zatáčky,možná jen kdybych si vrkl plynemFrown
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
 
www.begr.cz
MotoPaja
#14 
Telelever - výhody
Přidané 22.09.2009 14:17

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
Dawid napsal:
Souhlasím, že jízda s tímhle řešením je suprová. Zejména při vyšších rychlostech. Rád bych se ale zeptal na zajímavý jev. Když jedu pomalu- tak 20-30 km/h a hodně zatočím a nakloním (třeba při rozjedu do zatáčky), tak mám pocit, jako by motorka lehce nadbíhala zadkem (jako by zadní kolo zatáčelo). Přitom zadní kolo je samozřejmě OK. Setkal se s tím někdo? Je to přirozená vlastnost teleleveru? Ve větších rychlostech tohle nepociťuji.
Díky za názory, D

to na GS neznám, ale když jedu na R1100 R to je horor, ta motorka v nizkých rychlostech naprosto nechutně moc sama zatáčí - jako řídítkama, takže se to nedá naklopitSmile
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
FRN
#15 
Telelever - výhody
Přidané 22.09.2009 18:52
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Dawid napsal:
Souhlasím, že jízda s tímhle řešením je suprová. Zejména při vyšších rychlostech. Rád bych se ale zeptal na zajímavý jev. Když jedu pomalu- tak 20-30 km/h a hodně zatočím a nakloním (třeba při rozjedu do zatáčky), tak mám pocit, jako by motorka lehce nadbíhala zadkem (jako by zadní kolo zatáčelo). Přitom zadní kolo je samozřejmě OK. Setkal se s tím někdo? Je to přirozená vlastnost teleleveru? Ve větších rychlostech tohle nepociťuji.
Díky za názory, D


Takovejhkle pocit sem měl když sem obul mové gumy metzeler tourance. Ted už mi to nepřijde. Je to myslím stavbou gumy nebo tak.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 69
Členové on-line: 2
vaca, KohiBMW

Registrováno: 8,719
Nejnovější člen: Dnepr

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.34 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI