Budte zdrávi,
chtěl bych jezdit na F800GS hodně v terénu a zaslechl jsem nějaké info o tom, že není od věci z tohoto důvodu ubrat či přidat nějaký ten zub na zadní či přední rozetě... Chtěl bych se zeptat, zda-li někdo s touto úpravou má zkušenost a hlavně co konkrétní úprava způsobí s jízdními vlastnostmi motky... Děkuji za odpověď
Carpe diem
Neni to o jizdnich vlastnostech, ale o rychlosti.
Das vetsi rozetu a motorka se zpomali. Je to hlavne o tom, ze v tezsim terenu muze bejt jednicka az moc rychla a porad bys spojkoval, proto ji muzes takhle zpomalit.
Samozrejme tim zpomalis vsechny kvalty, maximalku..
Z tohohle duvodu BMW nabizi vyber mezi standardni a pomalou jednickou v prevodovce, ale jen u 12tek.
viajero napsal(a):
Budte zdrávi,
chtěl bych jezdit na F800GS hodně v terénu a zaslechl jsem nějaké info o tom, že není od věci z tohoto důvodu ubrat či přidat nějaký ten zub na zadní či přední rozetě... Chtěl bych se zeptat, zda-li někdo s touto úpravou má zkušenost a hlavně co konkrétní úprava způsobí s jízdními vlastnostmi motky... Děkuji za odpověď
ty uz mas osmikocicku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dal sem dopředu o zub míň, motorka jde víc odspodu, je lépe ovladatelná (necuká tolik) a na dvojku se dá vyjet skoro všechno. Na jedničku to je vyloženě jen na hodně technický pasáže nebo ultrakrutý výjezdy...
Budte zdrávi,
tak budu měnit celou řetězovku, přičemž v rámci této změny chci vyměnit původní přední kolečko (16 zubů) za nové (15 zubů). Stojím ovšem před problémem, zda-li k tomu předku pořídit stejnou zadní rozetu (42 zubů) nebo ji vyměnit za novou (47 zubů), jak píšou v katalogu TT (str. 448). Chtěl bych se zeptat, zda-li má někdo s touto úpravou zkušenost.... Děkuji za odpověď Carpe diem
Inteligentní dotaz....jen co je pravda. Jsi nikdy nejezdil na kole s přehazovačkou nebo co?
Jinak řešení změny převodu:
1. menší přední kolečko = převod do pomala
2. větší rozeta = převod do pomala
Ad.1 + 2. podle toho, kolik kde ubereš či přidás, získáš převodový poměr. Čili jeden zub na kolečku se může rovnat pěti na rozetě. Jinými slovy, různou úpravou, získáš stejný převodový poměr. Při menším kolečku vzniká větší tření na řetězu, čili lepší je zvětšovat rozetu, než změnšovat kolečko...
Pokud vyměníš obojí, třeba budeš mít první vosmikilo, co nepojede ani stovkou...né že by jinak jelo o moc víc.
Vjetrnik napsal(a):
Inteligentní dotaz....jen co je pravda. Jsi nikdy nejezdil na kole s přehazovačkou nebo co?
Jinak řešení změny převodu:
1. menší přední kolečko = převod do pomala
2. větší rozeta = převod do pomala
Ad.1 + 2. podle toho, kolik kde ubereš či přidás, získáš převodový poměr. Čili jeden zub na kolečku se může rovnat pěti na rozetě. Jinými slovy, různou úpravou, získáš stejný převodový poměr. Při menším kolečku vzniká větší tření na řetězu, čili lepší je zvětšovat rozetu, než změnšovat kolečko...
Pokud vyměníš obojí, třeba budeš mít první vosmikilo, co nepojede ani stovkou...né že by jinak jelo o moc víc.
Ale zase by se to hustokrutě zvedalo na zadní samo ještě na čtyřku
Maiali nel Fango!
Souhlas s Jaraxem, presne stejna zkusenost a nemuzu si to vynachvalit. Pred upravou jsem v terenu musel o dost vic spojkovat a radilo se z 1 na 2 v pro me nevhodny okamzik.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
odporucam dat dopredu o zub menej pripadne zadnu rozetu o 2 zuby vacsiu ak chces jazdit viac technickejsie pasaze
reci o tom ze ked sa prevoduje do sily tak maximalka klesa beriem s rezervou
XY sportovych motoriek dosahuje maximalku na 5 kvalte pretoze 6 uz ten motor nevytoci
naopak ked som na mojom staruckom exvaradere dal dozadu o 5 zubov mensiu rozetu koli vysokej spotrebe tak som stratil ako spodok tak aj maximalku pretoze motor opat nebol schopny vytocit na poslednom 5 kvalte tolko otaciek ako pri povodnom prevode
zmena prevodu zo 42 na 47 bude pomerne hardcore, dostanes uplne inu motorku ktora sa bude uplne inak chovat v reakcii na plyn
Pomud se tyka maximalky, tak 200 jsem ted po prezuti jel taky, ale je fakt, ze 6tis otacek mam uz nekde okolo 150ti a od 160 uz to neni uplne pohodlne s vibracemi. Naopak pri predjizdeni je to fajn. A ja se dalnici stejne vyhybam a kdyz, tak nad 160 nejezdim dlouhodobe.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Ahoj,
upřímně děkuji všem za info z nichž mi vyplynul jasný závěr - o zub méně vepředu... Na svou obhajobu jen dodávám, že mne k dotazu přiměla informace v katalogu TT...
Děkuji i Vjetrníkovi za jeho arogantní a veskrze urážející odpověď, byť si nejsem vědom, že bych se vůči této osobě něčím provinil či jí zavdal jinou příčinu k takovému útoku... Faktem zůstává, že bez slaboduchých příspěvků by ty ostatní smysluplné nevypadaly tak věcně...
Carpe diem
jacob napsal(a):
Pomud se tyka maximalky, tak 200 jsem ted po prezuti jel taky, ale je fakt, ze 6tis otacek mam uz nekde okolo 150ti a od 160 uz to neni uplne pohodlne s vibracemi. Naopak pri predjizdeni je to fajn. A ja se dalnici stejne vyhybam a kdyz, tak nad 160 nejezdim dlouhodobe.
u mne je 5 500 otacek vicemene presne 140kmh.
original kolecko i rozeta.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2