Před mnoha lety se u hasičských sborů začalo ponejprve využívat kolo..
Jedno z nich sloužilo o hasičů britského Leicesteru a měl k sobě připojený přívěsný vozík. Primární určení ,,jízdní soupravy" byla kontrola hydrantové sítě. Druhé, taktéž leicesterské kolo bylo již ,,zásahové". Ve speciálním rámu vezlo jednu hadici v kotouči a vzadu byla upevněna proudnice. Na řídítkách byla výstražná trubka. De facto stejné kolo používal i jeden italský sbor, zachovalo se dodnes. Další kolo používali hasiči v Londýně. Zachovalo se do dnešních dnů. Jeho požární výbava byla o poznání větší. Kolo na předním nosiči vezlo tři hadice v kotouči, na rámu byl upevněný jednoduchý hydrantový nástavec a dvojdílný klíč. Tolik tedy ve stručnosti historie kol u hasičů, používalo se jich samozřejmě víc a i v dalších zemích, nejen v Británii, našel jsem o nich relativně dost informací, bohužel však bez obrázků. Jejich vybavení bylo nejčastěji obdobné tomu londýnskému. Jako unikát je jistě dvojité tandemové hasičské kolo z australského Quinslendu, kde ho můžete nyní spatřit v hasičském muzeu.
No skoro bych řekl, že kšeftíky a bordel mají i jinde než jen u nás.
Ale jako výprodej nevyužitých zařízení bych ji po pár letech bral. Flašku a hadici šup na zahradu a motorku do laku. Anebo nechat tak jako parádní recesi.
Pája