Ahoj všichni. I když už na tyhle stránky koukám už delší dobu, registroval jsem se až teď, když jsem mého Dakara prodal bráchovi a jsem bez motorky...
Začal jsem loni poměrně dost jezdit s manželkou, letos bychom chtěli i někam dál asi na sever Afriky a to už by prostě nešlo...
Motorku chci i kvůli daním určitě funglovku. Protože mám BMW v srdci a chci jezdit ve dvou, 1200adv je jednoznačná varianta, ale... Nebude ta nová už příliš přetechnizovaná? Co udělá s novým motorem(model 2010) horší palivo? A nebude na podobné cesty přeci jen lepší něco víc offroad? Kacířskou myšlenku mi vnukla možnost, pořídit KTM adv990R s opravdu výraznou slevou(zvládl bych oproti holému GS pořídit snad všechny doplňky Touratech, včetně velké nádrže a ještě by mi zbylo)... Jenže jsem na LC8 nikdy neseděl natož jel (na 1200adv teda taky ne, svezl jsem se "jen" na normální GS) a v současném počasí se asi i těžko projedu... Máte tedy někdo tyto zkušenosti, které mi chybí? A dokáže mi říct jaká je LC8 ve dvou?
Ještě se pokusím shrnout seznam požadavků, nebo spíš popis budoucího užívání:
1. jednou až dvakrát ročně cesta za hranice Evropy (ve dvou)
2. sem tam víkend v Alpách (ve dvou)
3. po zemích českých když zbude čas, k příbuzenstvu na chalupu, za kamarády a tak (většinou taky ve dvou)
4. cesty do práce (tam už chodím sám ) z okolí prahy do širšího centra a večer zpět-když je počasí,prakticky denně
5. mám 189cm a 93kg, žena asi něco kolem 55kg - nechce mi to říct
Ještě mně původně napadlo nějak výrazněji upravit 800gs, ale to jsem po nejednoznačných hodnoceních tady na webu i jinde radši zavrhl.
Tak tedy: Adventure, nebo Adventure?
Snad jsem na nic nezapomněl, předem děkuji za rady nápady a postřehy!
Richard
Mám sice jen 11ku, ale myslím si že pro dva je lepší BMW. KTM bude víc sportovnější což může býtvýhoda v té africe, nebo někde jinde v off ale nevím jestli ve dvou pojedeš sportovně. Osobně si myslím že horší bnezín BMW neublíží.
Je to jen můj názor.
Splněný sen moje 1100GS
Pokud seženeš levněji KTM než BMW a to vč. nazbrojení od TT, neváhal bych a šel do ní.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Zrovna jsem chtel psat prispevek o svoji dnesni nevere BMW, tak to soupnu sem. Treba ti to i pomuze. Dnes jsem byl u BMW dealera a protoze prodavaji i KTM, nelenil jsem a na par hodin jsem si pujcil Adventure 990R. A asi jsem se zamiloval. Mel jsem 1200GS, ted teda jezdim na 650GS, coz mozna trochu kazi porovnani nicmene....
990R je pomerne predvitalna na silnici, vykon naprosto dostatecny, kroutak taky ok. Dal jsem s ni i trochu prasnou cestu a moc se mi to libilo. 21" kolo vepredu funguje skvele, tlumeni do terenu vyborne. Model R ma dlouhe zdvihy a vepredu i vzadu WP tlumice. Na predvadecim modelu bylo gelove sedlo, ktere bylo pohodlne. Motor ma hezky zvuk. Kdyz sem za to trochu vzal, nic se nekroutilo, motorka drzi dobre stopu. Do zatacek jde docela dobre (asi i kvuli dost vysoke pozici jezdce). Tahle motorka urcite neni pro lidi mensiho vzrustu, pac sedlo je jeste o par cm vis, nez BMW Adv. Docela prakticke je ta prihradka na rukavice, bryle apod.
Tolik bych to videl k plusum.... A ted minusy.
Oddelene tankovani mohl vymyslet jen blb. Chapu duvody, ktere udavaji, ale stejne je to hovadina. Mozna vsak, pokud bude naistalovany tankbag, nebude se muset sundavat, protoze vycka jsou dost od sebe. Standartni nadrz je mala. 19.5l. To je sice v podstate stejne jako normalni GS, ale podle mne se KTM tuhle motorku snazi smerovat nekam jinam a tohle to trochu kazi. Seriove sedlo mi neprijde moc pohodlne, ale nemuzu potvrdit, pac jsem mel gelove.
Celkove na me 990R pusobila robustne. Je na ni citit, ze je zamyslena mnohem vic na off road nez na silnici. Nikde nejsou videt zadne konektory, kabliky a podobne veci, jako je tomu na GS.
Muj zaver? Pri zamyslenem pouziti ponejvic na silnici bych volil BMW GS nebo GSA. Pro vic off roadu jednoznacne 990R. A protoze to je prave ted muj zpusob cestovani na moto (odhad 60% silnice, zbytek off).....
Ptal jsem se dealera i na spolehlivost. Protoze vedi, ze uvazuji v dohledne dobe nad koupi GS - GSA, podle mne nemeli duvod kecat, zvlast kdyz prodavaji obe znacky. Pry je na tom KTM a BMW dost podobne, podle toho, co u nich vidi na servisu. LC8 je vyzkousenej motor, davaji ho i do Duka. Kostra je stejna jako predchozi modely, takze by v podstate jejich detske nemoci mohly byt vychytane....
Tot mych par slov do pranice :-)
Upravil petrs dne 19.01.2010 09:27
ricardo: nebudem to zbytocne rozpisovat ze preco, ale z toho co pises, moje odporucanie a rada znie:
BMW ( napriek spominanemu cenovemu rozdielu, ale toto rozhodnutie je uz cisto na tebe )
mam sice "len" 11,5 gs ale dovolil som si ti poradit ( poznam a jazdim s ludmi, ktory sedlaju adventure od BMW i KTM )
p.s. myslim ze dnes je pretechnizovane uz vsetko, ale to uz nezastavime
Řešil jsem podobné otázky před nějakou dobou. A máš to celkem jednoduché, kde budeš jezdit? V Mongolsku? Kup KTM, po Evropě? Povětšinou na cestách? Chceš mít komfort? Kup BMW.
Jak dlouho jsi na KTM seděl? Co se stane po pár stovkách km? Kolik to sežere benálu?
Prostě sedneš a pojedeš (doufám) nastavíš si komfort čudlíkem, vychutnáš lepší jízdí vlastnosti na silnici, tvá žena si užije pohodlí, nezamažeš se když budeš mazat atd. Myslím že KTM není konkurence pro pohodlné cestování po Evropě- když ti rupne v bedně zvládne BMW i to mongolsko. Přetechnizované? Co by jsi chtěl, nakopávačku? Koupil by jsi dnes auto bez ABS nebo jiných fičur? Asi né co? Servis? A jsi pomalu na ceně BMW. Je tam toho víc. Myslím že bude KTM lepší v terénu (a je i spotrovněji laděná- nejsou to blbci a nebudou stavět BMW přímou konkurenci) ale pro normálního smrtelníka (s penězi) myslím je Brambora lepší volba. A loni měla KTM nůž na krku od bank, nevím jak to dopadlo.
No a nakonec- což bylo pro mě taky podstatné VZHLED. Pro ten bych udělal i ůstupky v oblasti praktické. A mě se teda KTM nelíbí.
Je to prosím můj neobjektivní názor, ale žádal jsi o něj.
Děkuju za první názory.
Nebudu sice asi jezdit úplně sportovně, ale spíš jde o to, že plánuju pravidelně podnikat cesty v plné náloži do méně civilizovaných končit, kde to bude s kvalitou silnic, nebo spíš nesilnic, horší. A i v Evropě se dá ještě jezdit mimo (zapomněl jsem na ukrajinu, rumunsko atd). Po čr jezdíme spíš na návštěvy, třeba 70km tam a druhý den zpátky... Do práce je mi naprosto jedno na čem pojedu. To co jsem napsal asi hovoři možná spíš pro KTM, ale je otázka jaká je dvou... Jinak sedlo bych určitě pořídil a jak jsem říkal, nádrž taky. Co se týče spotřeby, ta mně trápí spíš z hlediska dojezdu, GS má nádrž 33L, LC8 touratech 45, takže to bude počítám podobný.
A nebo se moc bojím schopností GS na velkých výpravách?
Visuelně pro mně mají obě něco do sebe, GS je navíc prostě BMW, ale KTM zase pořád vypadá jak speciál Fabrizia Meoniho...
PS:Tou přetechnizovaností jsem myslel věci jako ESA(tu mít nemusím) a třeba ta podivná škrtící klapka výfuku.
úprava: když to po sobě čtu, vypadá to, jako bych se klonil spíš ke KTM, tak to není, po GSadv jsem toužil od doby co jsem viděl kdysi první fotku, ale právě proto mám obavy, jestli mně touha trochu nezaslepila a jestli nebude pro zamýšlené cesty lepší něco víc offroad
Upravil ricardo dne 19.01.2010 10:11
Můj pohled je trošku jiný, KTM je celkem super na blbnutí, ale na dálkové cestování moc není a to asi z toho důvodu, že přece jen spolehlivost je o něco horší (možná se to ale zlepšilo). Kluci ze Slovenska jeli minulý rok Mongolsko, 4 BMW a 1 KTM. S KTM byly vetší problémy, nakonec to ale zvládla. Ten kluk ji ale prodal a teď má BMW. I pokud bys s KTM chtěl jet do Afriky, tak raději s dodávkou a tam se vyblbnout. Pak je ale otázka, jestli zrovna 990 na blbnutí není moc velká.
Kdysi jsem se rozmýšlel, jestli koupím tenkrát KTM 950 (karbec) nebo 1150 GS, šel jsem do GS, ale asi koupím ke GSU i KTM. Bude to ale 690E. Tak asi.
Ale je to jen tvé rozhodnutí a vyber dobře podle toho, co je tvému srdci a hlavně stylu bližší.
http://mongolsko.motoride.sk/
Co DICK to názor vyber si podle toho jak to cítíš a nenech si to znechutit dalším přemýšlením zda jsi koupil dobře nebo ne. Je to jak s holkama..
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
hehe zas tu niekdo napisal co sa mi nechcelo rozpisovat
Kucera spomenul Mongolsko a slovenskych mladencov na bmw a jeden ktm.
Tym som chcel povedat ze mongolsko s prehladom zvladlo adventure od bmw a adventure ktm? - zozente si a pozrite si ako viac nejazdila ako jazdila ktm-ka
a to ze si ten chalanisko po mongolii kupil bmw hovori samo za seba
tieto informacie podavam na zaklade skutocnych necenzurovanych skutocnosti od jedneho z ucastnikov ( silno dobry kamarat ), ktory to odjazdil na 800 gs
No myslím že WALTR to vystihl dobře,a jak píšeš Rumunsko atd..tak v poho s komfortem zvládá GS..jen na to bych KTM nekupoval..pokud chceš ale do pouště tak asi jo..ale to asi nebude tvůj případ..
http://czunici.ra...
Ono je to tezky. Tohle rozhodnuti za tebe stejne nikdo neudela. Kazda z tech motorek ma neco do sebe. Je jasne, ze kdyz se zeptas tady, dostanes jine odpovedi, nez kdyz se zeptas na KTM foru....
Podle mne to jsou oboje vyborne stroje. Tvrdit o jedne nebo o druhe ze ja na hov.. mi neprijde fer. BMW je urcite zamyslene vyc na hltani kilometru na silnici, s veskerym pohodlim, kde se mu KTM jen stezi vyrovna. KTM je koncipovana vice na off road. Pokud ale pojedes cestou necestou ve dvou, stejne nebudes moct jet nijak drsnej off road, takze BMW bude v pohode. Nevidim duvod, proc by se na KTM nedalo jezdit dobre ve dvou. Sedlo je dlouhe dost. Navic mi prijde ze vytuha podsedlovky je robustnejsi a snese vetsi zatez zavazadel a batuzku.
Jo, jedna vec, na kterou jsem zapomel kdyz jsem psal prvni prispevek. Nevim proc, ale verze 990R nema ABS a to ani volitelne.... Nechapu. Soudruzi asi nekde udelali chybu.
VLKu, to co pises, je cista demagogie. Podobne veci nemam rad. Je mi jedno jestli jde o BMW nebo KTM. Znacky mi nic nerikaji. BMW me za vernost znacce neplati a tak si svobodne vyberu motorku, jaka mi vyhovuje. Tak jako ten dotycny presedlal na BMW znam dva lidi, ktery udelali naprosty opak... To ma nulovou vypovidajici hodnotu.
Ricardo, projed obe motorky. Pockej az sleze snih, vem drahou polovicku a projed to. Motorku za tebe nikdo nekoupi a podle doporuceni se nerid. Kazdej ma jiny potreby a to co vyhovuje me, nemusi sedet tobe a naopak....
czunici napsal(a):
No myslím že WALTR to vystihl dobře,a jak píšeš Rumunsko atd..tak v poho s komfortem zvládá GS..jen na to bych KTM nekupoval..pokud chceš ale do pouště tak asi jo..ale to asi nebude tvůj případ..
no právě letos bych chtěl dát určitě maroko, když to stihnu, tak na jaře, jinak na podzim, příští rok možná Tunis, Lybii, i mongolsko láká.atd A jednou bych rád dojel a na jih afriky, ale to zatím spíš z říše fantazie.
petrs napsal(a):
VLKu, to co pises, je cista demagogie. Podobne veci nemam rad. Je mi jedno jestli jde o BMW nebo KTM. Znacky mi nic nerikaji. BMW me za vernost znacce neplati a tak si svobodne vyberu motorku, jaka mi vyhovuje. Tak jako ten dotycny presedlal na BMW znam dva lidi, ktery udelali naprosty opak... To ma nulovou vypovidajici hodnotu.
Tak s tím stoprocentně souhlasím, navíc příklad, že se někde někomu jedna či druhá motorky posrala bych taky jako měřítko nedával. Jinak já původně váhal mezi 800GS a 990, tehdy S. Jenže jezdím a budu jezdit víc po silnici než Ty, ricardo. Od KTM, kde mám mimochodem taky dobrý podmínky, mně odradili kratší servisní intervaly a spotřeba. A osmikilo mně odradilo po svezení a srovnání s 1200GS Letos mám v plánu GSAdventure, ale jak říkám, mým podmínkám vyhovuje líp, mít ale tvoje nároky...
Maiali nel Fango!
petrs napsal(a):
VLKu, to co pises, je cista demagogie. Podobne veci nemam rad. Je mi jedno jestli jde o BMW nebo KTM. Znacky mi nic nerikaji. BMW me za vernost znacce neplati a tak si svobodne vyberu motorku, jaka mi vyhovuje. Tak jako ten dotycny presedlal na BMW znam dva lidi, ktery udelali naprosty opak... To ma nulovou vypovidajici hodnotu.
ak ste to niekto pochopil ako demagogiu tak sa ospravedlnujem, ze to niekomu tak vyznelo. ja som tym vyjadroval spolahlivost ( pokladam ju za dolezitu pri rozhodovani sa ) porovnavanych motiek
hned na zaciatku som poradil podla najlepsieho vedomia a svedomia ricardovi bmw na zaklade toho co pise, co ocakava a chce od jeho new motky.
Taktiez poznam ludi ktory presli z bmw na ktm ale mali k tomu dovody ine ako spolahlivost, cestovanie v 2jici a ostatne ricardove parametre/poziadavky
presedlali koli tomu ze ich uz viac jazdia off a vyuzivaju danosti ktm ktore bmw nema.
Mne je tiez uplne fuk znacka, pre mna za mna nech premenuju bmw aj na znacku janko hrasko, ale pokial to bude ta ista pesnicka ako doteraz a s ohladom na vyuzitie budem stale ( zatial ) odporucat bmw.
POZOR! toto je moj nazor a kazdy si ho moze vysvetlit posvojom
petrs: s tym ze ma pojazdit na oboch motkach a ze to co vyhovuje mne / nam tak nemusi tebe / ricardovi plne suhlasim a nakoniec si vyberie on sam
Neber to nijak zle. Ale jsme na foru BMW a kazdy vzdycky chvali to co ma....
Si myslim, ze klidne mohl presedlat kvuli tomu, ze ostatni maji BMW a z pohledu logistiky je jednodussi vozit dily na jeden druh motorky, nez na dva....
Tolikrat jsem uz koupil neco o cem vsichni tvrdily, ze to je neporuchove a tolikrat jsem se uz spalil... Pri mem "stesti" budu urcite prvni a jediny, komu se neco bude srat, at uz je to cokoliv.
Jak GS i GSA je pro offroad tezky, KTM na tom neni jinak. Vazi v podstate stejne jako GS. Dojezd stejnej jako GS. Ta 45 litrova TT nadrz mi prijde hrozne velka. Pri pridani vsech dalsich veci na cestu + pritulka to bude docela mazec.... pro offroad nepouzitelne. Neni lepsi vozit 2x 8L kanistr? Tady v Australii jsou nektere prejezdy fakt mazec. Nedavno mi kolega poslal fotku znacky "Dalsi bezin je opravdu az za 1200km"....
K tomu pridat jeste vodu na 2-3 dny, coz pri podminkach v pousti je cca 8 litru na den a osobu, pri namaze.