Mám dotaz jestli už se někomu podařilo úspěšně odstranit vzlínání oleje zpod víka ventilů nebo jestli už BMW vyrábí inovované těsnění které by tomu zabránilo . Další problém jsou sjíždějící hadice chladiče . Jsem přesvěčen jak psal TRYSKAC že problém není v hadicích nebo sponách ale v tom že špatně pracuje ventil který má po zahřátí kapaliny propustit vzniklý tlak do vyrovnávací nádobky . Tím že se tak nestane tak tlak nafoukne hadice a ty pak neudrží žádná objímka . A na nové motorce za víc než 250000 kč spony zajišťovat drátem je podle mně nepřípustné . Objednám se do servisu v Bialsko - Biale a uvidím jak se s tím poperou ale moc nevěřím že to vyřeší tak aby byl konečně klid . S tím tlakem v hadicích jsem to vyzkoušel tak že jsem sundal plasty , motorku postavil na hlavní stojan a nechal motor běžet dokud se nezapnul ventilátor .Hadice se nafoukly a v nádobce nestoupla hladina . Horní hadice byla stažena šroubovací páskou tak se pro změnu posunula spodní protože tlak v chladicí soustavě byl příliš velký . Pokud někdo máte nové poznatky k odstranění těchto závad tak se o ně podělte . Přístup samotného výrobce k problémům je laxní tak nezbývá než se postarat sám .
Rostabmw napsal(a):
Mám dotaz jestli už se někomu podařilo úspěšně odstranit vzlínání oleje zpod víka ventilů nebo jestli už BMW vyrábí inovované těsnění které by tomu zabránilo . Další problém jsou sjíždějící hadice chladiče . Jsem přesvěčen jak psal TRYSKAC že problém není v hadicích nebo sponách ale v tom že špatně pracuje ventil který má po zahřátí kapaliny propustit vzniklý tlak do vyrovnávací nádobky . Tím že se tak nestane tak tlak nafoukne hadice a ty pak neudrží žádná objímka . A na nové motorce za víc než 250000 kč spony zajišťovat drátem je podle mně nepřípustné . Objednám se do servisu v Bialsko - Biale a uvidím jak se s tím poperou ale moc nevěřím že to vyřeší tak aby byl konečně klid . S tím tlakem v hadicích jsem to vyzkoušel tak že jsem sundal plasty , motorku postavil na hlavní stojan a nechal motor běžet dokud se nezapnul ventilátor .Hadice se nafoukly a v nádobce nestoupla hladina . Horní hadice byla stažena šroubovací páskou tak se pro změnu posunula spodní protože tlak v chladicí soustavě byl příliš velký . Pokud někdo máte nové poznatky k odstranění těchto závad tak se o ně podělte . Přístup samotného výrobce k problémům je laxní tak nezbývá než se postarat sám .
Olej mi nevzlina a nikdy nevzlinal a presto ze chapu co se Ti nelibi na te hadici, tak po vymene hadice uz je vse OK (najeto po vymene cca 12000)... ale uvidime jeste v parnem lete. Je pravda ze ventilator se mi letos jeste nezapnul... a kdyz nad tim tak uvazuju, tak se mi vlastne nezapnul uz od te vymeny hadice, takze to ted mozna lepe chladi.
Myslím že to dramatizuješ. V Bielsko Bialé ti to vyřeší tak, že ti dají novou hadici.
Odzkoušeno. Ale dokonce to došlo tak daleko že mi tam nechali sponu co jsem tam dal já, klasickou nerez stahovací sponku. Ta samosvěrná, mi přišla slabá. Mimojiné jsem vybrousil na odlitku drážku dokola a dal tmel. Od jejich výměny ani kapička, a je to rok.
A to se nám minulý týden když jsme jezdili v polských kolonách ventilátor zřetelně párkrát zapl. A tvé pokusy s expanzí nádobkou jsou zvláštní. Nemá to fungovat až v případě poruchy a varu. Rozhodně nevěřím, že se ti bude měnit hladina při normálním provozu, je tam silná pružina.
Rostabmw napsal(a):
Mám dotaz jestli už se někomu podařilo úspěšně odstranit vzlínání oleje zpod víka ventilů nebo jestli už BMW vyrábí inovované těsnění které by tomu zabránilo .
na servise cca 6 tisic km nazpet mi v Inveltu zapocitali vzlinani oleje jako reklamaci, zadny fix od bmw pry neni.
U mne se vzlinani objevilo asi v 33 tisicich.. 7 tisic jsem na tom najel bez dolejvani oleje.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Rostabmw , tak ako ti písali dramatizuješ /a ja tiež/, ked chceš od moto, ktorej výrobca si stále myslí, že naňho nikdo nemá aby fungovala aspoň tak ako konkurenčné značky či už v oblasti kvality motorky alebo servisu. Za tú zvýšenú cenu si si priplatil aj svoje technické vzdelávanie, ktoré je pri cene a dostupnosti servisu nutnosťou. Expanzná nádobka je od slova rozpínať sa, keby bola v chladení voda, tak by pri zohriatí z 10 na 90 stupňov zvačšila svoj objem o cca 0,65 dcl čiže viac ako pol deci - zdvihový objem napr. pioniera.
Kam sa má ten poldecák vmestiť? - ked to nie je slivovica, len do pružnosti hadíc? Zátka chladiča sa dá kúpiť aj z menšou pretlakovou hodnotou no nedoporučujem to meniť , lebo pri nižšom tlaku dôjde skôr k bodu varu a vetrák sa má púšťať pri teplote 115 C. Ak Ti vadí drót na hadici / ja som si zvykol , pasuje to k potečenému veku ventilov/ je dobrý Waltrov nápad s tou drážkou. Veko najdlhšie vydržalo bez priesaku po oprave v BiBa dali mi tam nejaký čierny tmel.
Inak doporučujem skontrolovať si tlmič záberu rozety ja ho mám rozlámaný a podľa BMW to nespadá do záruky
Tryskac napsal(a):
Inak doporučujem skontrolovať si tlmič záberu rozety ja ho mám rozlámaný a podľa BMW to nespadá do záruky
rozlamany myslis jako roztrzene ty dve casti?
to vadi?
Randolf co si pamatuju mel roztrhane cca vsechny v asi 16 000km.
Ja mam NATRZENY jeden po cca 45.
Nejak jsem nepochopil cim by to melo omezovat funkcnost...
Upravil hicks dne 27.04.2010 21:36
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tryskac napsal(a):
Inak doporučujem skontrolovať si tlmič záberu rozety ja ho mám rozlámaný a podľa BMW to nespadá do záruky
rozlamany myslis jako roztrzene ty dve casti?
to vadi?
Randolf co si pamatuju mel roztrhane cca vsechny v asi 16 000km.
Ja mam NATRZENY jeden po cca 45.
Nejak jsem nepochopil cim by to melo omezovat funkcnost...
Vis jake je to pak puzzle kdyz menis gumu? Roztrhane to bylo podne mne cca hned po zajeti. V penuservisu ve slavkove se mi po 10000 divili, ze tam mam jeste 2 co roztrhnute nejsou, ze to jeste nevideli
Tak po výměně hadice dostala motka už xkrát kouř v terénu, skoky, mlácení o zem, prostě opravdu ošklivé zacházení a v pohodě. A to jsem v létě nebo teď nedávno v bahně měl sepnutý ventilátor hodně.
Vzlínání jsem zatím nezaznamenal, ale třeba ještě přijde, tmel mi přijde jako dočasně dobré řešení, pak těsnění.
Pokud se týká rozlámané gumy pod rozetou, nedramatizoval bych to. Dokud tam je, bude fungovat, dá se doplnit i částečně nahradit i rozstříhanou duší Důležité je, aby tam rozeta neměla velkou vůli.
Upravil jacob dne 27.04.2010 22:35
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
,,Expanzná nádobka je od slova rozpínať sa, keby bola v chladení voda, tak by pri zohriatí z 10 na 90 stupňov zvačšila svoj objem o cca 0,65 dcl čiže viac ako pol deci - zdvihový objem napr. pioniera.
Kam sa má ten poldecák vmestiť? - ked to nie je slivovica, len do pružnosti hadíc?shock Zátka chladiča sa dá kúpiť aj z menšou pretlakovou hodnotou no nedoporučujem to meniť , lebo pri nižšom tlaku dôjde skôr k bodu varu a vetrák sa má púšťať pri teplote 115 C"
A co potom hoši? Jak tu kapalinu dostanete zpět? Všimli jste si jak je řešeno to víčko na expanzce? Už zpátky rozhodně nepůjde, je to jako jednocestný ventil. Duď se počítá s tím že systém nikdy neodvzdušníš dokonale nebo (co si myslím já) se přes ten ventil v případě nutnosti kapalina protlačí. A pak už je v systému místo na její zoztažnost. A poslední je asi ůplně ta nejreálnější, po zahřátí nestojí roztažení v porovnání s vzduchovými bublinami a průznými částmi systému za řeč. A tak je expanzka opravdu jen pro expanzi kapaliny v případě varu- ten je díky ,,papiňákovému typu" trochu výše než 100°C. Je to prostě pojistka proti zničení Chladiče.
randolf napsal(a):
Vis jake je to pak puzzle kdyz menis gumu? Roztrhane to bylo podne mne cca hned po zajeti. V penuservisu ve slavkove se mi po 10000 divili, ze tam mam jeste 2 co roztrhnute nejsou, ze to jeste nevideli
hele a bavime se porad o tech.. ehm.. UZDICKACH?
ne o vlastni desktrukci toho spalku...? ty mam v poradku zatim, musim zaklepat. Rozeta drzi jak pribita.
A ze 4 uzdicek mam jednu .. natrzenou, nikoliv uplne roztrhnutou.
btw: divejte, tohle mi udelalo vzadu gufero...
hicks přiložený následující obrázek:
[47.16Kb]
Upravil hicks dne 28.04.2010 08:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
randolf napsal(a):
Vis jake je to pak puzzle kdyz menis gumu? Roztrhane to bylo podne mne cca hned po zajeti. V penuservisu ve slavkove se mi po 10000 divili, ze tam mam jeste 2 co roztrhnute nejsou, ze to jeste nevideli
hele a bavime se porad o tech.. ehm.. UZDICKACH?
ne o vlastni desktrukci toho spalku...? ty mam v poradku zatim, musim zaklepat. Rozeta drzi jak pribita.
A ze 4 uzdicek mam jednu .. natrzenou, nikoliv uplne roztrhnutou.
WALTR napsal(a):
,,Expanzná nádobka je od slova rozpínať sa, keby bola v chladení voda, tak by pri zohriatí z 10 na 90 stupňov zvačšila svoj objem o cca 0,65 dcl čiže viac ako pol deci - zdvihový objem napr. pioniera.
Kam sa má ten poldecák vmestiť? - ked to nie je slivovica, len do pružnosti hadíc?shock Zátka chladiča sa dá kúpiť aj z menšou pretlakovou hodnotou no nedoporučujem to meniť , lebo pri nižšom tlaku dôjde skôr k bodu varu a vetrák sa má púšťať pri teplote 115 C"
A co potom hoši? Jak tu kapalinu dostanete zpět? Všimli jste si jak je řešeno to víčko na expanzce? Už zpátky rozhodně nepůjde, je to jako jednocestný ventil. Duď se počítá s tím že systém nikdy neodvzdušníš dokonale nebo (co si myslím já) se přes ten ventil v případě nutnosti kapalina protlačí. A pak už je v systému místo na její zoztažnost. A poslední je asi ůplně ta nejreálnější, po zahřátí nestojí roztažení v porovnání s vzduchovými bublinami a průznými částmi systému za řeč. A tak je expanzka opravdu jen pro expanzi kapaliny v případě varu- ten je díky ,,papiňákovému typu" trochu výše než 100°C. Je to prostě pojistka proti zničení Chladiče.
Znova budem oponovať. Kvapalina sa vie dostať aj do expanzky ale aj nas5.
LEBO zátka obsahuje dva ako píšeš jedncestné ventily - pretlakový slúži na únik "nadbytočnej" kvapaliny pri teplom motore do nádobky a podtlakový, ktorý po ochladnutí motora - znižení tlaku otvorí dvere s5 predtým " vykopnutej" kvapaline. Tento dej môžeš ľahšie odsledovať na aute, kedže je v ňom viac kvapaliny a hladina kolíše výraznejšie. Ale iba u áut, ktoré majú zátku s ventilmi na chladiči a nie na expanzke - vačšinou šikmooké autá. Ak je treba priložím foto zátky. Na chladiace kvapaliny sa určite používajú tekutiny, ktoré majú okrem inných vlastností menšiu rozťažnosť ako voda a takže skutočný nárast objemu bude určite menší ako tých 0,66 dcl.
Keby nádobka mala slúžiť len ako poistka pre chladič, tak tam vúbec nemusí byť a stačí len hadička zo zátky pod motorku - takže ona tam je práve preto aby tá "slivovica" mohla aj nas5.
p.s. Keď mám pravdu tak som strašne tvrdohlavý
ESKALACE symptomu:
- blika cervena kontrolka mazani
- sviti zluty vystrazny trojuhelnik
- na displeji obrazek motoru s vykricnikem
- nepravidelny chod motoru (vetracek je udajne na stejne vetvi jako lambda)
reseni:
- protocit vetracek rukou nebo necim aby se uvolnil. Samo pri zhasnutem motoru.
----
dnes jsem to resil uz podruhe.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
je zadrený takže sa rukou nedá pretočiť ? Mne pri pretáčaní rukou trochu píska - žeby hrdzavela oska? Zatiaľ som nezisťoval ako by sa dala namazať. Ak si dobre pametám tak niekto hovoril alebo tu písal, že asi po poškodení- páde bol nefunkčný vetrák a canbus ho odpojil a nespôsobovalo to iný problém.
Ešte by mi sedelo keby svietil žltý trojuholník, ale nie kontrolka mazania by s tým nemala mať nič spoločné. Žeby dva dosť veľké spotrebiče boli napojený na jeden spoločne istený vstup? Možné to je lebo ked má zvýšený odber lambda, tak určite nebeží vetrák a naopak. No toto sú len moje dohady.
Ak máš v okolí niekoho s gs911 tak by Ti mohol po diagnostike povedať viac - teda ak vetrák nebude natvrdo zadretý
Tryskac napsal(a):
je zadrený takže sa rukou nedá pretočiť ? Mne pri pretáčaní rukou trochu píska - žeby hrdzavela oska? Zatiaľ som nezisťoval ako by sa dala namazať. Ak si dobre pametám tak niekto hovoril alebo tu písal, že asi po poškodení- páde bol nefunkčný vetrák a canbus ho odpojil a nespôsobovalo to iný problém.
to jsem byl ja.. pad tam nebyl, jenom jsem jel s Randolfem mirny offroad okolo Brna.
Ešte by mi sedelo keby svietil žltý trojuholník, ale nie kontrolka mazania by s tým nemala mať nič spoločné. Žeby dva dosť veľké spotrebiče boli napojený na jeden spoločne istený vstup? Možné to je lebo ked má zvýšený odber lambda, tak určite nebeží vetrák a naopak. No toto sú len moje dohady.
pry je vetrak, lambda a mozna cidlo oleje jedna vetev.
Cca tohle rikali v Autecu, na diagnostice jsem samozrejme predtim hned byl.
Vetrak to vyresil... byl tam proste.. bordel...
Ak máš v okolí niekoho s gs911 tak by Ti mohol po diagnostike povedať viac - teda ak vetrák nebude natvrdo zadretý
viz nahore, byl jsem predtim v Autecu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pri ceste z MNG. som mal ten istý problém s vetrákom. Bol zadretý, no skôr si myslím že bol zasr..ý. Pretože tie naše bavori tak dobre chladia, že sa vetrák nezopína a potom sa zabije prachom. No keď sa má spustiť motorček má veľký odpor a kambus ho odpojí. Na palubke sa ti objavia ti veci čo spomínal Hicks.Po ochladení motor a vypnutí kľúča je zase všetko v poriadku, kým sa ti nebude chcieť zopnúť opäť vetrák, zopakuje sa zase to isté. Doma som pustil na vetrák prúd vody, potom na vrtuľu, ta sa roztočila do nepríčetnej rýchlosti a bolo to vporiadku. Všetko fungovalo ako má. Na servise po 30tis. km závadu v pamäti objavili, vymenili ventilátor, aj keď už fungoval.