Ve chvíli, kdy člověk přijde k motocyklu s klíčkem v ruce, zjistí, že jej zase může schovat. Sklopný klíček, podobný těm u aut, se používá pouze k otevření nádrže, vlastní motorka pozná majitele na dva metry. I zámek řízení je elektronický, takže ve chvíli slabé baterky má majtel smůlu, neb motorku ani nikam neodtlačí. Se zamčeným řízením to jde totiž zataraceně špatně. Takže se dostáváme k nastartování, které je klasicky na pravé straně řídítka. Ještě před tím je možno navolit z několika režimů nejen nastavení charakteristiky podvozku, ale zároveň s tím spojených palivových map. Jedna z možností se jmenuje ENDURO, ale tahle motorka je vším možným, jen NE endurem. A kdo to tvrdí, tak neví co mluví. Zároveň kdio tvrdí, že je BMW plné elektroniky, tak po této zkušenosti zjistí, že současný R1200 GS je jednoduchý, až téměř rustikální stroj . Podle zatížení je možno ještě ke každému režimu upravit tlumiče dle množství bagáže či počtu členů posádky. Bagáží jsou ale myšleny plastové kufry, neboť motocykl nemá ani náznak malého nosiče.
Usedáme a vyrážíme. Po pár metrech pilot ocení poměrně příjemné sedlo narozdíl od spolujezdce, který je na tom přesně naopak. Tvar jej nutí sedět buď pilotovi na zádech, což znamená, že jej každou chvíli mlátí přilbou do přilby nebo naopak vzadu, jenže to po každém přidání má co dělat, aby neopustil stroj. Posed pilota je za širokými řídítky poměrně pohodlný. Bohužel skutečně jenom poměrně. Pravá noha na stupečce je patou vytočena ven, neboť se opíra o koncovku výfuku. To levá je na tom ještě o něco lépe. Ta se totiž opírá o páku centrálního stojanu, takže ve chvíli, kde v náklonu člověk přenese váhu na levou stupačku, zároveň si sešlápne centrální stojan. Uprostřed zatáčky není nic lepšího. Prodejce mi to ospravedlnil tím, že prý mám abnormálně velkou nohu, kterou moje 45-ka rozhodně je. Takže ten kdo má jako správný chlap velikost 38-41, tak pro něj je tento stroj.
Jinak vlastní jízda není nezábavná, to rozhodně ne. Motor sice do 3000ot./min cukáním naznačuje, že tohle nejsou otáčky pro něj, ale poté táhne jako z praku a nad 7000ot/min nastává ta správná euforie. Druhá strana mince jsou jeho vibrace. Už na volnoběh se třese jako drahý pokojový psík, ale nad zmiňovaných 7000ot chce opustit jinak úžasně tuhý rám. V zatáčkách je stroj nádherně stabilní, při brždění se příliš nepotápí, přední vidlice je sportovně tuhá i v nejturističtějším modu, na druhou stranu je znát rozměr zadní pneu. Kupodivu malá kapotáž poměrně dobře chrání svou posádku, ani v rychlostech nad 200km/hod nebyl při jízdě nějaký dramatický problém se udržet řídítek.
Sečteno a podtrženo se jedná o elektronikou prošpikovaný stroj, kde se můžeme ptát, zda to vše má smysl. Rozhodně se nejedná o cestovní stroj z kategorie Adventure. Nová Multistrada je spíše cestovním hypermotárdem, která má za konkurenta SMT od KTM či nový Triuph Tiger.
Takže i nadéle GS zůstává tím jedinným opravdovým Gelande-Strasse...
Ve chvíli, kdy člověk přijde k motocyklu s klíčkem v ruce, zjistí, že jej zase může schovat. Sklopný klíček, podobný těm u aut, se používá pouze k otevření nádrže, vlastní motorka pozná majitele na dva metry. I zámek řízení je elektronický, takže ve chvíli slabé baterky má majtel smůlu, neb motorku ani nikam neodtlačí.
jsou urcite pro odemceni treba baterky? resp. mackas neco?
ten cip muze byt pasivni...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Takže i nadéle GS zůstává tím jedinným opravdovým Gelande-Strasse...
Jo, jo. To se dalo celkem čekat. Dokážu si ale představit, že tahle koncepce může někomu vyhovovat, dokonce v Itálii vidím poměrně dost potenciálních kupců. No, já ale mezi ně určitě patřit nebudu. S BMW jsem se trefil přesně do kategorie, kterou jsem hledal, teď už se jen těším na své první opravdové GS!
Maiali nel Fango!
Baltazar napsal(a):
no mě ten předek příjde takovej skůtrovskej
mne se predek desne libi!
akorat jestli je moje 45-46 noha pro tuhle moto nepouzitelna (coz by me nenapadlo), tak mam smulu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ach jo, takže také zůstanu u BMW. Budu si to muset vyřídit s mamkou, bo mám 47 hnátu a jsem celkově přerostlej. Ale jinak bezva pár postřehů Díky.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Libi se mi,na cestovani po evrope a blbnuti po odpolednech lepsi nez GS. Jen elektrika a italove nikdy neslo moc dohromady,toho bych se bal.
Az udela neco takovyho Honda,da dopredu aspon 19 kolo na dratech,tak GS vymenim ale mozna taky ne
PeDR napsal(a):
To Medik: s matkou nic neřeš. Je to stejné jako u mně- nešetřili semenem a proto nám začli dělat BMW GS.
Necítím se nijak velkej, ale začínal jsem na velikosti L a dneska mám 2-3Xl a to jsem přibral pouhých 10kg.Hnátu jsem měl 11 a dneska se s bídou vejdu do 12 až 12,5 a noha sice roste celej život, ale ne takhle rychle - tj. od r.1989.
Ovšem je fakt, že já a Brambora byl nakonec takový kompromis, prvním favoritem byl Varan. Na všem ostatním vypadám jako vosa na bonbóně a nebo jako když sedím na minibiku Brambora mě má šanci unést, když ještě dorostu a dozraju. A že to přijde bo mě chutná
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz