do hledáčku mi padly Honda Africa Twin 750 a BMW R1150 GS Adventure. Jsem docela na vážkách a myslím si, že ani s jednou motorkou neudělák krok vedle, ale kdybych se rozhodl pro BMW to znamenalo by se se zadlužit, což se mi moc nelíbí, ale 1150 GSA je můj sen... Navíc si myslím, že bych časem stejně AT prodal a koupil si GSA..
A protože je zde docecela dost bývalých majitelů AT tak by mne zajímalo vaše srovnání... Rozdíl v prostupnosti terénem a jízdní vlastnosti na silnici. Kvalita a spolehlivost u obou asi bude na vysoké úrovni.
V současnosti jezdím na tátově R1150 GS, takže o chování GSA na silnici si dokážu udělat živý obrázek (předpokládám, že to bude uplně stejný :-)) v terénu jsem s ní taky párkrát jel, ale na silničních pneu, takže nic moc s TKC80 nebo s E10 to určitě bude lepší. Na Africe jsem nikdy nejel..
Tak prosím pište vaše názory, zkušenosti a postřehy. Díky
A proč nekoupíš 1100GS který se pohybujou na cenách Afrik???Je to skoro stejná možná bych řekl,že ještě lepší zpracovaná a neojebaná motorka.Dnes už vím,že jsem tenkrát kvůli zadlužení měl koupit 11ku a ne zbytečně drahou 1150,ale ty doby už jsou pryč a vzpomínky jen ty nejlepčí.
Afrika je určitě perfektní motorka, má dobré zpracování i jízdní vlastnosti. Ale štvalo mě mazání řetězu a předjíždění, který sis musel dobře rozvrhnout. Kdybych se znova rozhodoval, jestli se vrátit k Africe, tak by opět vyhrál Bramborák
zas 1150 jestli je sen, což naprosto chápu, tak bych šel do ní a hold se i na nějakej čas zadlužil, ale jak píšeš, že by stejně buď dřív nebo později přišla... tak bych moc dlouho neuvažoval
AT - už to tu padlo, na silnici je těch koníků spíše málo, je to tak na to "domácí žvýkání". Podvozek už zastarává, je to pohodlný , houpavý typ a hlavně když ji naložíš, tak to je v zatáčkách cítit a bohužel, nedá si nijak přitvrdit zadní tlumič např. nějakým kolečkem, leda na pružině.
Jako plus vidím skvělé zpracování, robustnost, veliký prostor pod sedlem, skvěle svítí, není prosraná elektronikou
A také je pořád hrozně hezká a snad jedinou konkurentkou v kráse jí je f800gs, ale to jen do okamžiku, kdy selže operační systém
V terénu toho zvládne tolik kolik zvládne jezdec, viz. třeba Hajnej
TMatura, snad bys při trošce hledání ještě i dnes našel nějaký dobrý kousek R 1100 GS, a samozřejmě za nižší cenu než 1150 GSA. U té 1150GSA by totiž stejně bylo nejlepší se orientovat na tu nejstarší a nedostatkovou první verzi vyrobenou v létě 2002 - od podzimu 2002 (a novější ročníky) už to není tak ceněná varianta, protože... protože proto - dvousvíčák, elektrický posilovač brzd, postupně více dílů nikoliv z Německa atd.
Oproti 1100 GS má 1150 GS(A) šestistupňovou převodovku, kterou ale málokdo s 1100GS postrádá. Jedině ale co je do terénu výborná věc, tak u 1150 GSA (ne GS, pouze u Adventure) je vyšší podvozek (bohužel i vyšší společné sedlo a ještě vyší hmotnost celého stroje - horší manipulovatelnost pro jezdce střední a malé postavy) a dále kratší (silnější) jednička - to obojí se pro off road vždycky hodí.
Jinak 1150 GS(A) má oproti 1100 GS modernější palubovku a ovládání (tlačítka na řídítkách), trochu větší objem, trochu větší spotřebu paliva a "divoké" chování hladiny motorového oleje v okénku (vlevo na motoru) vlivem jinak uspořádaných "kanálků" v motoru, takže jednu chvilku se Ti u 1150 GS(A) zdá, že máš oleje málo, pak zase moc atd. U 1100 GS je hladinu víceméně stabilní a je na ni spolehnutí. A taky má 1100 GS krásný kachnoidní přední blatník a velké světlo z Avie nebo z autobusu, takže se to celkem dobře chladí a žárovky neodcházejí ani ve vedrech.
P.S.
Co se vlastní průchodnosti terénem týče, tak mezi AT, 1100 GS a 1150 GS(A) není nějaký zásadní rozdíl, který by jeden stroj nějak výrazněji nadřazoval nad druhý. Nezkušený to položí při prvním výjezdu z polňačky, ale v rukou zkušeného jezdce a s kvalitním obutím projedou všechny tři typy stejný středně náročný terén, nejlépe suchý (do bláta jsou všechny tyto stroje mj. už dost těžké). V praxi tedy nezáleží na tom kterém stroji, ale na pneumatikách a HLAVNĚ(!!) na jezdci. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
mal som 1x afriku, 2x 1150GS aj 1x 1150GSA (tu mam doteraz)
napriek tomu ze afrika sa mi stale ako motorka velmi paci a ma v mojich ociach nadcasovy dizajn uz by som ju nechcel, pred mesiacom som sa na jednej povozil 150km po GSA to bola jazda ako "lizat babu cez sklo"
brzdy - tu afrika absolutne zaostava za 1150GS / A - baworak brzdi napriek nadvahe o 2 triedy lepsie
podvozok - do terenu bude asi pre fajnsmekra lepsia afrika ale nutne dokupit hyperpro pretoze v seriovom stave je to hrozna hojdacka, na asfalte kraluje GS, telele a paralele robia neskutocnu robotu - v kombinacii z brzdami dostavas v zakrutach trochu prerastene ale oproti afrike predsa len "supermoto"
spotreba - bezdebaty vedie GS, 6kvalt a striekacka, vs 5 kvalt a karburator a africka ma predsa len trochu menej koni
kazivost - oba stroje su zname ako nekazive, na afrikach zvyknu odchadzat reglery a palivove cerpadla (cerpadlo vies premostit bajpasom a benzin pojde samospadom)
na zaver... afrika nad 1150GS vyhrava iba v terene ale ja hovorim ze terenne schopnosti stroja su ovplyvnene predovsetkym terennymi schopnostami jazdca
1150GS vs. 1150GSA
pokial nejazdis fakt v extremnych oblastiach tak tu nadrz nepotrebujes (aj ked mne osobne sa ten "bachor" velmi paci a som rad ze ho mam)
GSA ma vacsie zdvihy, inak tvarovane predne plexo, kratku enduro jednotku a obcas aj kratku sestku a pancierove hadice v serii
ja osobne by som si uz normalnu 1150GS nekupil ale ten rozdiel medzi nimi nie je tak zasadny aby som na normalnu 1150 povedal pol kriveho slova
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 16.07.2010 15:58
Ahoj, afriku jsem měl a je to parádní stroj, ale už je taky pryč, dá se říct, že souhlasím s raptorem. Co mi nevyhovovalo, je jízda ve dvou, kde chybí výkon. V terénu je výhodou klasická přední vidlice a 21" kolo. Řetěz je pro někoho výhodou, pro běžné ježdění ale vede kardan. Každopádně je AT skvělej kus ženský, ale kdybych vybíral teď, koupil bych velké GS, protože i když koupíš afinu, za rok, za dva jí budeš měnit a to, co do ní vrazíš, se Ti nikdy nevrátí. Tož tak
Zapřemýšlej jsem nad tou R1100 GS, technika je ok, ale vzhedově... co spíš vzít nějakou první R1150 GS ten rozdíl tam asi nebude moc velkej ne? Ještě mě napadlo je nějakej váhovej rozdíl u GS s posilovačem a bez něj? Popřípadě bez ABS? Ikdyž Telelever bez ABS mi nepříde moc nezpečnej...
Jinak GSA chci právě kůli tý nádrži, moc se mi líbí
Bez do gs a do verze s abs, uvidiš že nakonec budeš rád, že tam to abs je. Váhový rozdíl je zanedbatelny.
Africa je dobrý motorka, ale nejaky zasadní rozdíl mezi transalpem a afrikou nevidím. Prostě tam ten výkon chybí. Kdyby měla kolem 80 koní tak by to bylo nejlepší enduru na trhu.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
No teda....tos dal dotaz na ten pravý web tady ti určitě každý dá objektivní a nezaujaté informace takže se teda přidávám, mám na Aficách najeto asi 70 tis km párkrát jsem se svezl i na bmw a osobně bych xrv za Gs nikdy nevyměnil o tolik líp to nejede, ale za to je to strašně velké a neohrabané, mnohdy se nám stalo že tam kde jsem já v poho projel ve dvou mělo bmw obrovské problémy...Africa je prostě mnohem šikovnější motorka, ale zase záleží na tom, na co ji chceš používat...
MiraXRV napsal(a):
No teda....tos dal dotaz na ten pravý web tady ti určitě každý dá objektivní a nezaujaté informace takže se teda přidávám, mám na Aficách najeto asi 70 tis km párkrát jsem se svezl i na bmw a osobně bych xrv za Gs nikdy nevyměnil o tolik líp to nejede, ale za to je to strašně velké a neohrabané, mnohdy se nám stalo že tam kde jsem já v poho projel ve dvou mělo bmw obrovské problémy...Africa je prostě mnohem šikovnější motorka, ale zase záleží na tom, na co ji chceš používat...
S tím webem souhlas, ale zpět do Afriky bych už asi nešel.Jelikož jezdím asfalt a skoro pořád ve dvou, musel jsem ji vyměnit za něco většího a silnějšího.Navíc jsem postupem času po výměně zjistil, že Africa má větší spotřebu, menší výkon, dražší udržba, je to vodník a nic moc brzdy. Od r.v.96 už není možnost dofoukání přední vidlice vzduchem.V terénu je sice lepší Afrika, ale to už bych se radši poohlédl po KTM nebo něčem ještě lehčím.
BMW R 1100GS vzor kačer
MiraXRV napsal(a):
No teda....tos dal dotaz na ten pravý web tady ti určitě každý dá objektivní a nezaujaté informace takže se teda přidávám, mám na Aficách najeto asi 70 tis km párkrát jsem se svezl i na bmw a osobně bych xrv za Gs nikdy nevyměnil o tolik líp to nejede, ale za to je to strašně velké a neohrabané, mnohdy se nám stalo že tam kde jsem já v poho projel ve dvou mělo bmw obrovské problémy...Africa je prostě mnohem šikovnější motorka, ale zase záleží na tom, na co ji chceš používat...
MiraXRV - ak si myslis ze vsetci co jazdia BMW GS su nekriticki voci svojim motorkam tak sa velmi mylis, dovolim si povedat ze na afrike mam odjazdene ovela viac ako ty na GS a preto viem lepsie porovnat obe motorky
ak tvrdis ze GS nejde o moc lepsie oproti afrike tak mas asi obrnu (bez urazky)
o kolko vacsia je 1150GS oproti afrike netusim ale viem ze vyska sedla je zhruba rovnaka
ak porovnavam GS a afriku tak ani jedna motorka mi nepride vyslovene neohrabana a to ze ty si presiel nieco na afrike s cim malo GS problemy.. chybu by som hladal niekde medzi sedlom a rajdami.. na vysvetlenie moj oblubeny priklad dajte do ruk Jarovi Katrinakovi stareho transalpa a mne KTM 950 Adventure S a mozte si tipnut (ale iba raz) kto by komu strasne nalozil v terene
nie motorka ale predovsetkym pilot urcuje terenne moznosti dvojice stroj-clovek
tvoja posledna veta "ze afrika je proste mnohem sikovnejsi motorka" ma vedie k zaveru ze ak je tu niekto zaujaty tak si to leda ty
BMW GS nie je bezchybna motorka, afrika je zijuca legenda ale bohorovne tu pisat o afrike ze je omnoho sikovnejsia ako GS je nonsens a ver mi nie som slepo zalubeny do GS
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 19.07.2010 15:59
Pořiď si takovou motorku, co se ti nejvíce líbí, co ti nejvíce při jízdě sedí. No a po ujasnění, kde a jak na motorce chceš jezdit a co od ní očekáváš, uděláš rozhodnutí. V každém případě u těchto dvou typů velkou chybu při volbě neuděláš (pokud si nepořídíš totální vrak). Fundovaných postřehů je v tomto vlákně opravdu dost.
Možná ti budou vodítekm i tyto dvě mé osobní zkušenosti s oběma stroji.
- Z Albanie jsem před pár lety za svou GSA1150 na laně táhl právě kamarádovu porouchanou Afriku (řidící jednotka).
- na jedné XL Rallye mi to v absolutním pořadí Hajnej na Africe docela nandal
Upravil Paji dne 18.07.2010 23:34
Po Africe jsem toužil, ale Varadero bylo větší a cenově na stejno. Jsem velkej, tlustej a připosranej, tak mám kolem sebe rád i hromadu železa. Afrika je srdeční záležitost a chybu člověk neudělá, když si pořídí pěkný kousek. Moje zkušenost ( jsme 3 kámoši, Afrika, TA a můj Bobeš 1100GS) je taková, že Afrika se mě jeví víc pohodlná než TA, je těžší než TA a výkonově nastejno, ale GS je o dimenzi jinde. Nemám ABS a žádné vehementy navíc. Prostě holátko s teplejma gripama a padáky a navíc ještě bastl po bouračce - přední vidle jsou z 1150 - prostě paskvil, co garáž dala. Rv 95. Dalo by se říct, že starej šrot. Ano, souhlasím, ale z nás 3 jenom 2 jsme si troufli vyjed na delší cestu. Já a kamarád s TA. Afričan jí honí kolem komína, kochá se po lesích, pasekách a silnicích Posázaví aj. Už do ní narval dost, podstatně více než já do "paskvilu" GS a hlavně jezdí sám. Já většinou naloženej a ještě s babou. Jak mě nejmenovaný kamarád a spolužák (Bigr) říkal, ser na Varana, jsi starej, stejně skončíš na GS. A musím smutně přiznat, že měl pravdu. ( ale neříkejte mu to .- zpychnul by). Pro nás tatíky je GS ideální spojení mezi světem pohodlných cesťáků a trochou té občasné "lumpačiny" - co klouby a pud sebezáchovy dovolí. Takže vrchol mého snažení bylo zdolat Ralsko až nahoru, ale po rozplácnutí se před spadanýma stromama přes cestu i s velitelkou mě to přešlo, protože všechno po 40tce bolí 2x tolik. Ale to neznamená, že si pořád nepohrávám s myšlenkou Bobše ošpuntovat. A nebo si ještě koupit Afriku nebo TA na takové to blbnutí kolem komína. Na KTM už nemám odvahu a zdraví Ale chtěl bych........
Je to tak nějak o tom, co od svého stroje budeš chtít, kam se chceš podívat, s kým a co sebou chceš vláčet. Faktem je, že ty germánský "very" a kardan jsou fest návykové. Ale zase na druhou stranu - sám a na Africe bych to Ralsko asi dal i s tou svojí připo.....
Závěr - pokud chceš jezdit dál a naloženej a třeba ve dvou - GS. Pokud si chceš užívat sám - klidně Afriku. Neprohloupíš Ale to je můj osobní názor a navíc jsou Afriky dost drahé. Pokud to není šrot.
Upravil Medik dne 18.07.2010 23:25
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Jak už napsali kluci, AT lehčí, ovladatelnější v terénu, BMW výkonnější, lepší jízdní vlastnosti na silnici. Abs bych tak neřešil, i když někdy se hodí.
Líp by se to probralo u piva, stav se:-)