Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
 
Klepe v motoru
Jurek
#1 
Přidané 07.09.2010 16:02
Avatar člena


Příspěvků: 160
Registrace: 13.06.07
Klepe při nastartování, ale tišeji. Po zahřátí více. Klepot je za šest tisíc kiláků stále stejný. Když se zahřeje a jedu stoupáky, jako třeba alpské serpentíny, motor je zahřatý a já jedu na dvojku až jedničku, klepe silněji. Vypnu li jej a schladne, klepe méně. Jedu li po dálnici tak stodvacet a držím rychlost stále stejně a zastavím, klepe tiše až téměř neznatelně. Klepání se ozývá na volnoběh a při mírném přidání se klepot zvýší na intenzitě v závislosti na otáčkách. Pak již slyšet není, buď se tam něco napne, anebo je to přehlušeno zvukem motoru a zintenzivní se rytmika tak, že splyne s motorem - nevím. Mohly by to být napínáky anebo rozvodové řetízky? Někdy když přijedu a nechám běžet, klepe. Vypnu a startnu za půl minuty, neklepe. Jakmile ale přidám, hned zase klepe. Spojkové ložisko rachotí, občas pravidelně. To s tím ale nesovisí. Klepe pravidelně a stále stejně s ohledem na zahřátí, zvýšené otáčky atd. Motor má najeto asi 65 tisíc ale může mít i více :-) znáte to. Je to 02 a jede ez problému, jen klepe. Není to klepot klasický který se občas u BMW semo tamo jeví. Vaše zkušenosti?
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
 
www.bmw-gs.estranky.cz
palciatko
#2 
Klepe v motoru
Přidané 07.09.2010 16:27

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
Asi zbytočná otázka, ale nemôžu to byť škrtiace klapky?
Spojkové ložisko? Asi myslíš ložisko na vstupnom hriadeli prevodovky...

Niekedy dávno som bol obhliadať jedno GSko a tiež mu niečo klepalo v motore, predajca mi tvrdil, že to je relé Grin, srandista. Založil som tu aj tému -> http://www.bmwgs....ad_id=1645
 
Dovi
#3 
Klepe v motoru
Přidané 07.09.2010 16:31
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
To klepání se už řešilo (a vyřešilo) v servisu u Karfíka (1974).
Takže co olej - je ho akorát a má správnou viskozitu?

__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
Jurek
#4 
Klepe v motoru
Přidané 07.09.2010 16:36
Avatar člena


Příspěvků: 160
Registrace: 13.06.07
Oleje je dost a je tam 20w5O, předtím tam byl 10w40. Je fakt, že v Anglii neklepal.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
 
www.bmw-gs.estranky.cz
Jurek
#5 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 08:58
Avatar člena


Příspěvků: 160
Registrace: 13.06.07
No, asi to tam fakt patří. Uvidím po váměně napínáků a rozvodů.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
 
www.bmw-gs.estranky.cz
Kubicek
#6 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 11:08
Avatar člena


Příspěvků: 978
Registrace: 28.02.07
Možná bych klidně zkusil i vyměnit tel olej, jestli to bylo zvyklí jezdit na 10W40 stejně tohle leto bylo jak v Anglii helpless
Upravil Kubicek dne 08.09.2010 11:09
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
 
Tonda
#7 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 12:27

Příspěvků: 5246
Registrace: 16.02.07
Tipuju na axiální vůli vahadel nebo na napínáky. Rozvodovej řetěz u boxera jsem ještě nikdy nemusel měnit - a to servisuju i pár motorek, který mají přes 130000km. U K-modelů jsem několik rozvodovejch řetězů + napínáků měnit musel, ale u R řady ještě fakt nikdy. Vždy byl při těchhle (netypických pro boxera) "pazvucích" vadnej napínák nebo velká axiální vůle vahadel. V několika případech jiná mechanická závada ("ohlodaná" vačka, pístní čep...)
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Fila
#8 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 13:29

Příspěvků: 253
Registrace: 06.09.10
zkus seřídit ventily Smile mě 11ka taky klepala, ale po seštělování vůle ventilů přestala Smile
 
Jurek
#9 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 18:54
Avatar člena


Příspěvků: 160
Registrace: 13.06.07
Kllepalo to i po seřízení a letos jsem jezdil v horku, takže olej byl ready. Někdo mi říkal, že jeden duh napínáků měl konstrukční vady a proto klepal. Všechny vaše rady jsou pro mne velmi cenné. Budu kopat, hledat až to skončí genrálkou motoru :-)
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
 
www.bmw-gs.estranky.cz
Jurek
#10 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 19:00
Avatar člena


Příspěvků: 160
Registrace: 13.06.07
Tonda napsal:
Tipuju na axiální vůli vahadel nebo na napínáky. Rozvodovej řetěz u boxera jsem ještě nikdy nemusel měnit - a to servisuju i pár motorek, který mají přes 130000km. U K-modelů jsem několik rozvodovejch řetězů + napínáků měnit musel, ale u R řady ještě fakt nikdy. Vždy byl při těchhle (netypických pro boxera) "pazvucích" vadnej napínák nebo velká axiální vůle vahadel. V několika případech jiná mechanická závada ("ohlodaná" vačka, pístní čep...)



Tondo, ta axiální vůle to myslíš ty lanka pod nádrží za které když zatáhneš, rozklepe se to? To jsem zkoušel hned. A to by klepalo i za studena.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
 
www.bmw-gs.estranky.cz
Tonda
#11 
Klepe v motoru
Přidané 08.09.2010 22:12

Příspěvků: 5246
Registrace: 16.02.07
Axiální vůle vahadel - viz obrázek:

min. .......................................... 0.05 mm (0.002 in)
max. ......................................... 0.40 mm (0.016 in)
img72.imageshack.us/img72/2922/beznzvuqw.jpg

Divnej zvuk jde vesměs slyšet, když už se vůle pohybuje přes 0,30mm - snažit se ji dostat co nejblíže k 0,05mm. Je potřeba držet se servisního manuálu a dodržet utahovací momenty.
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Jurek
#12 
Klepe v motoru
Přidané 09.09.2010 23:45
Avatar člena


Příspěvků: 160
Registrace: 13.06.07
To by mi seřídil mechanik, je fakt dost dorej. říkal, že tohle klepání nemám řešit, že to je normální, ale mně se přec jen nezdá...
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
 
www.bmw-gs.estranky.cz
xNOKIAx
#13 
Klepe v motoru
Přidané 11.10.2010 21:36
Avatar člena


Příspěvků: 788
Registrace: 26.09.10
zdravim. chcem sa spytat JUREk vyriesil si to klepanie? mne to klepe- cinka na pravej strane podobny zvyk ako ventil. ale tie su dobre lebo som ich pred tyzdnom nastavoval lebo som si myslel ze to prejde. aj vole na vahadlach su ok. ide to z pravej srany. keby to bolo z lavej tak by som sa priklonil k vymene napisanaku rozvodovej retaze ten sa robi novy model pre lavu stranu ale na pravej je stale rovnaky s pruzinkou i ked som cital ze aj ta sa moze unavit. moto ma asi 45tis km- podla predavajuceho ale to uz nezistim lebo su tam druhe budiky- original boli v milach a tak to vymenil zevrajFrown
 
mirek
#14 
Klepe v motoru
Přidané 11.10.2010 22:48

Příspěvků: 166
Registrace: 30.01.08
Jurek napsal:
Klepe při nastartování, ale tišeji. Po zahřátí více. Klepot je za šest tisíc kiláků stále stejný. Když se zahřeje a jedu stoupáky, jako třeba alpské serpentíny, motor je zahřatý a já jedu na dvojku až jedničku, klepe silněji. Vypnu li jej a schladne, klepe méně. Jedu li po dálnici tak stodvacet a držím rychlost stále stejně a zastavím, klepe tiše až téměř neznatelně. Klepání se ozývá na volnoběh a při mírném přidání se klepot zvýší na intenzitě v závislosti na otáčkách. Pak již slyšet není, buď se tam něco napne, anebo je to přehlušeno zvukem motoru a zintenzivní se rytmika tak, že splyne s motorem - nevím. Mohly by to být napínáky anebo rozvodové řetízky? Někdy když přijedu a nechám běžet, klepe. Vypnu a startnu za půl minuty, neklepe. Jakmile ale přidám, hned zase klepe. Spojkové ložisko rachotí, občas pravidelně. To s tím ale nesovisí. Klepe pravidelně a stále stejně s ohledem na zahřátí, zvýšené otáčky atd. Motor má najeto asi 65 tisíc ale může mít i více :-) znáte to. Je to 02 a jede ez problému, jen klepe. Není to klepot klasický který se občas u BMW semo tamo jeví. Vaše zkušenosti?


typuju to na vůli pístního čepu, už jsem se s tím setkal. Intenzita klepání je odvislá na zatížení a teplotě motoru. Olej s tím taky souvisí 10W40 je řidší a hůře vymezuje vůle. Na pazvuky z motoru se mi nejlépe osvědčil Motul 3000 20W50. Jinak bych to průběžně pozoroval jestli se to nezhoršuje a pokud ne.. "neřeš to"
plynu není nikdy dost..
servis motocyklů BMW
 
mirek
#15 
Klepe v motoru
Přidané 11.10.2010 22:48

Příspěvků: 166
Registrace: 30.01.08
Jurek napsal:
Klepe při nastartování, ale tišeji. Po zahřátí více. Klepot je za šest tisíc kiláků stále stejný. Když se zahřeje a jedu stoupáky, jako třeba alpské serpentíny, motor je zahřatý a já jedu na dvojku až jedničku, klepe silněji. Vypnu li jej a schladne, klepe méně. Jedu li po dálnici tak stodvacet a držím rychlost stále stejně a zastavím, klepe tiše až téměř neznatelně. Klepání se ozývá na volnoběh a při mírném přidání se klepot zvýší na intenzitě v závislosti na otáčkách. Pak již slyšet není, buď se tam něco napne, anebo je to přehlušeno zvukem motoru a zintenzivní se rytmika tak, že splyne s motorem - nevím. Mohly by to být napínáky anebo rozvodové řetízky? Někdy když přijedu a nechám běžet, klepe. Vypnu a startnu za půl minuty, neklepe. Jakmile ale přidám, hned zase klepe. Spojkové ložisko rachotí, občas pravidelně. To s tím ale nesovisí. Klepe pravidelně a stále stejně s ohledem na zahřátí, zvýšené otáčky atd. Motor má najeto asi 65 tisíc ale může mít i více :-) znáte to. Je to 02 a jede ez problému, jen klepe. Není to klepot klasický který se občas u BMW semo tamo jeví. Vaše zkušenosti?


typuju to na vůli pístního čepu, už jsem se s tím setkal. Intenzita klepání je odvislá na zatížení a teplotě motoru. Olej s tím taky souvisí 10W40 je řidší a hůře vymezuje vůle. Na pazvuky z motoru se mi nejlépe osvědčil Motul 3000 20W50. Jinak bych to průběžně pozoroval jestli se to nezhoršuje a pokud ne.. "neřeš to"
plynu není nikdy dost..
servis motocyklů BMW
 
HonzaGS-SV
#16 
Klepe v motoru
Přidané 12.10.2010 07:36

Příspěvků: 2917
Registrace: 13.09.09
vůle pístního čepu to mi nepřijde jako moc "v pohodě"... ale taky mi přijde že na jedný straně se mi něco trochu ozívá... ale podle mě to budou jen ventily...
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 57
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,721
Nejnovější člen: maros44

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.46 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI