Ahoj,v létě se chystám na svém,byť negéesu,na delší 10 000km dlouhou projížďku po Rusku a tak mě napadlo,že bych se mohl někoho zeptat,co vzít ssebou.Samozřejmě pominu olej,gumy a mechaniku motoru a podvozku,spíš mě zajímá,co se u těchto nezničitelných strojů dá zničit z soustavy elektrické????Přeci jenom mám najeto 67 000 a nerad bych to domu tlačil.Zatím mě straší s rotorem alternátoru,ale ten je už zcela nový.Máte někdo ještě nějaké osobní zkušenosti??? Díky.....................
davidp
Zdravím. Mám 80GS čtvrtou sezonu s cca stejnejma kilometrama jako ty a zatím to nebylo nic hrozného. Alternátor bych si sebou vzal určitě. Potom co mě vypekl při návratu z ukrajiny a zůstal jsem viset cca 50km před barákem to beru jako vztyčenej prst. Pak už jenom startér. Občas se stane že se na originálním statoru odlepí magnety a posunou se. Tim pádem jsi v řiti. Jednoduché řešení je stator vyměnit za novej je to práce na chvíli a nový stator už má magnety přilepený ale ještě rozepřený distančníma plechama. Jinak mi na motorce elektricky neodchází nic. Píšeš že si povezež náhradní gumy myslím že když píšeš, že to je na 10tkm tak ti musí jedna sada stačit. Vezl bych jenom duše a lepení.
Pepa BMW R80GS
Zdravím.Mám na 1150gs najeto 77000km a jednou jsem čistil starter jinak nic.
Do Ruska bych nic netahal.Vše tam opraví a seženou.To mam z vlastní zkušenosti.
Jestli povezeš 20 věcí tak se ti posere 21ní.To je zákon.Já vozím jen to co vím že budu potřebovat.Problémy pak kdyžtak řeším operativně.Souhlasím,že 10000km ujedeš na 1ný sadě gum a olej bude taky tak akorát.
Tak si vem foťák,plavky a prachy.To stačí.
ale on se pta na dvouventil!
ja ac na ctyrventilu tak radeji to cerpadlo nahradni vozim s sebou a starter sem si nechal repasnout pro jistotu. na jednech gumach to urco odjedes a olej to taky urco zvladne
Ahoj, já jsem se potkal na své cestě s cestovatelem na R100GS a ten mi říkal, že to trpí celkem na kardan a tuším, že na kříže v kardanu - už jste to řešili???
Co vím - byl jsem s ním potom v kontaktu mailem tak to řešil na svém BáWu celkem 2x a vždy to prý byla hrozná položka, protože si to nechal posílat z němec až do thajska a potom opět z němec, ale do Austrálie.
Kamarád tady od nás má také R100 a potvrzoval mi tento problémek...
Jinak velice chválil na BMW Mitasky E-07 a to mě jako u cizince potěšilo a tvrdil, že na nich najíždí skoro 20tis. km a věřil bych tomu, protože já je tolik neštěřím a těch 10-12 tis. km na nich najedeš úplně v pohodě. Na dvouventilu si myslím, že zcela jistě.
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Ahoj kluci,
jezdím na dvouventilovém GéeSu už 11 let a nikdy jsem s ním neměl takový problém, abych zůstal někde viset (doufám, že jsem to teď nezakřiknul ).
Motor jsem při cca 50.000 km rozebral - předělával jsem osmistovku na litr - a opotřebení na hlavách, válcích i klice bylo naprosto minimální. Startér mám taky původní, jen ho vždycky po pár letech vymontuju, rozhodím, vyčistím a namažu - dostává se do něj bordel od spojky. Je to práce tak na hodinu. O kardanu vůbec nevím, jenom měním olej. V motoru při běžném zatížení olej neubývá, při vyšší zátěži občas trochu doleju.
Můj závěr je, že při slušným zacházení (např. nechat ohřát - netočit za studena!) je ta motorka skoro bezúdržbová a hlavně nezničitelná.
Přeji všem mnoho šťastných kilometrů v sedle dvou i čtyřventilových GS
Ahoj.
S tím kardanem je to pravda - řešil to nějakej Pegos (je od Liberce a teď má Tigera).
Vím jen, že to řešil, když motorku prodal a novému majiteli se hned vysypal,tak jsme o tom kecali. Prej to odchází a vyjde to na krásných skoro 50klacků. Dá se to snad nějak levněji repásnout. Ten kříž kardanu je potřeba vyměnit co 100tis km = pro někoho 1x za život. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Vzhledem k tomu,že mám ten nejpomalejší převod do síly 37/11 ,tak bych ho možná s někým vyměnil,kdo má buď sidecar,nebo
jezdí hodně v terénu.Měl bych zájem o 36/10 a nebo rychlejší.Mám R 80 z roku 1988.Jimak pro představu motorka má s tímhle převodem při 120 km/h 5000 otáček a doporučenou maximální rychlost 170 km/h Pasuje to na všechny dědky s jednou lomenym momoleverem.
Upravil davidp dne 12.04.2008 10:39
davidp
Nazdar chlapi,
po dlouhé době kdy tady ta 2V sekce vypadala docela mrtvě se to tady konečně trochu oživilo a z toho mám radost.
Ale k věci. Taky se chystám na delší cestu na dvouventilu a tak jsem se pustil do hledání informací o slabých místech těchto strojů. Můj seznam je následující:
1. již zminovaný starter. Magnety se skutečně odlepují, ale myslím, že to nebude zas tak krytický. Potvrzuji potřebu občas to rozebrat vyčistit a namazat. Startér si o to doslova "řekne" sám.
2. rotor. Někomu odejde po 20tkm, někomu po 100tkm, někomu drží.
3. diodová deska, nevím jak to přesně nazvat česky, ale je to ta věc nad alternátorem.
4. cívka, starší co se montovala asi do roku 88 odcházela poměrně často, novější by měla být spolehlivější, ale taky žádnej příklad dokonalosti. (v mým případě je cívka to co zrovna řeším)
Z elektriky může odejít ještě pár dalších věcí, ale to už není tak kritický. Je třeba mít na paměti, že tyhle stroje už mají něco za sebou.
FunTomas napsal:
Ahoj kluci,
jezdím na dvouventilovém GéeSu už 11 let a nikdy jsem s ním neměl takový problém, abych zůstal někde viset (doufám, že jsem to teď nezakřiknul ).
Motor jsem při cca 50.000 km rozebral - předělával jsem osmistovku na litr - a opotřebení na hlavách, válcích i klice bylo naprosto minimální. Startér mám taky původní, jen ho vždycky po pár letech vymontuju, rozhodím, vyčistím a namažu - dostává se do něj bordel od spojky. Je to práce tak na hodinu. O kardanu vůbec nevím, jenom měním olej. V motoru při běžném zatížení olej neubývá, při vyšší zátěži občas trochu doleju.
Můj závěr je, že při slušným zacházení (např. nechat ohřát - netočit za studena!) je ta motorka skoro bezúdržbová a hlavně nezničitelná.
Přeji všem mnoho šťastných kilometrů v sedle dvou i čtyřventilových GS
Zdravim,
nemáš na GS HPN nádrž? Zdá se mi jako bysme se už potkali.
Ahoj, nádrž od HPN nemám, ale jinak se mi díly od týhle firmy moc líběj. Myslím, že ti chlapi to vymejšlej fakt dobrý věci. Snad až zase něco našetřím... Investuju průběžně do třech motorek, takže to jde pomalu. Nevím, jestli jsme se už někde potkali, ale co není, to může bejt. Kdepak se běžně vyskytuješ?
FunTomas napsal:
Ahoj, nádrž od HPN nemám, ale jinak se mi díly od týhle firmy moc líběj. Myslím, že ti chlapi to vymejšlej fakt dobrý věci. Snad až zase něco našetřím... Investuju průběžně do třech motorek, takže to jde pomalu. Nevím, jestli jsme se už někde potkali, ale co není, to může bejt. Kdepak se běžně vyskytuješ?
Nazdar,
tak to jsem asi potkal někoho jinýho. V HPN už jsem něco málo utratil, ale zatím spíš jen drobnosti. Ted jsem mimo ČR. V červenci se vrátím domů, tak pak se můžem případně sejít.Ozvu se.
Tak já jsem se taky vrátil z dovolené domu v pohodě,až na ten starter.Prostě na Kavkaze zatočil naposledy,a od té doby jsem to startoval pomocí kámošů a dvojky,Jestě že to chytá na 1.jiskru i studený,jinak nevim.Pak se mi taky tím offroad masakrem zozklepaly přepážky ve výfuku,a on se libovolně uzavíral,tudíž to nejelo.Tak jsem ho strčil do báglu a za zvuku super laďáku jsem dojel až domu v pohodě.Ještě jsem preventivně přehodil tyristorové zapalování,protože při delší jízdě 130km/h mi to občas cuklo,hlavně při předjíždění míjejících se Kamazů,což není nic moc.Ten tyristor stojí asi 800.- a snímač do tý konzervy co je na klikovce stojí 1000.-,rotor alternátoru 3000.-Pak jsem ssebou vezl taky cívku z Malucha s kabelama a fajfkama,co používám na Dněpra.Chodí to na ní normálně a měl jsem jí hlavně doma.
Upravil davidp dne 18.07.2008 17:39
davidp
Me se magnety na 1100 odlepili v Tirane.Ale je to dost beznej starter tak mi tam ten dil v pohode prehodili z nakeho peugeota.Jenom bacha,naky tocej doleva a naky doprava.Ted jsem si stator koupil novej v carservisu za 890kc.Na 100 i 1100 je stejnej.A pozor smer toceni se lisi i mezi ruznymi bmw.Ja to v carservisu trefil az na podruhy.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jo mas pravdu,ze jsem mel na R100.Oni mi samy rikaly,ze nevedej jestli mi davaj spravnej,ze nekdo prohazel krabicky.Tak na poprve jsem mel na krabicce 1100gs a bylo to spatne.Tak na podruhe jsem si vzal krabicku R 100 a byl to on!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
davidp napsal(a):
Tak já jsem se taky vrátil z dovolené domu v pohodě,až na ten starter.Prostě na Kavkaze zatočil naposledy,a od té doby jsem to startoval pomocí kámošů a dvojky,Jestě že to chytá na 1.jiskru i studený,jinak nevim.Pak se mi taky tím offroad masakrem zozklepaly přepážky ve výfuku,a on se libovolně uzavíral,tudíž to nejelo.Tak jsem ho strčil do báglu a za zvuku super laďáku jsem dojel až domu v pohodě.Ještě jsem preventivně přehodil tyristorové zapalování,protože při delší jízdě 130km/h mi to občas cuklo,hlavně při předjíždění míjejících se Kamazů,což není nic moc.Ten tyristor stojí asi 800.- a snímač do tý konzervy co je na klikovce stojí 1000.-,rotor alternátoru 3000.-Pak jsem ssebou vezl taky cívku z Malucha s kabelama a fajfkama,co používám na Dněpra.Chodí to na ní normálně a měl jsem jí hlavně doma.
Tak ja ted na R65GS menil ridici jednotku zapalovani.Myslim tu malou krabicku pod nadrzi,co je pridelana na kovove chladici desticce a zapojuje se do toho vekej konektor.Stalo to 3200 kc.Pak jsme u kamose v garazi nasli pododnej dilek ze stareho peugeota,kterej by tam mozna taky pasoval,ale jestli by to fungovalo nevim?U prispevku vyse me udivila ta cena jednotky zapalovani 800kc.Ale je mozny,ze pokud se to nekupuje od bmw a clovek vi,kde to sehnat jako nahradu,tak hodne usetri.Jinak u Zlabka mi rikali,ze v elektrice nejcasteji odejde ten snimac na klikovce.(Celej dil stoji 10000kc,ale necha se koupit jen ten snimac uvnitr za asi 1500,a musi se to prenejtovat.)Pak obcas odejde to moje zapalovani a mene casto prej odejde civka.Me se zavada projevila tak,ze to za jizdy chciplo,jako kdyz dojde benzin a pri dalsim startovani uz to jiskru proste nehodilo.Muzu rict,ze hledani zavady urychlilo,ze jsem mel moznost prohazovat postupne ty zminovane dily z jine motorky.
Upravil vevis dne 20.04.2013 10:59
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!