Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Přídavné budíky
Ksadis
#1 
Přidané 12.10.2010 14:21
Avatar člena


Příspěvků: 100
Registrace: 21.05.10
Máte někdo nějaký přídavný budík na baworu. Moje 11ctka mi trochu baští olej 2-3dcl na 1000Km tak mě napadlo šoupnout tam měřič tlaku oleje a tím měřit i snad množství oleje.
 
Milda
#2 
Přídavné budíky
Přidané 12.10.2010 18:22

Příspěvků: 101
Registrace: 06.10.08
Ahoj, tohle jsem kdysi řešil na DR800 Big nejschůdnější řešení bylo, že jsem tam dal čidlo mazání ze škody 100. To čidlo má v sobě malí šroubek kterým se dá seřídit tlak spínání. Měl jsem to nastavené na tlak při max. oleji, jakmile tlak poklesl rozsvítila se kontrolka. Bylo potřeba dolít oil. Na druhou stranu když víš že mizí oil tak bych občas dolil a nic nebastlil. GS je na tohle čitelné na DR to bylo zrádnějšíSad někdy si nečekaně vzal někdy ne.
 
mara
#3 
Přídavné budíky
Přidané 12.10.2010 19:44
Avatar člena


Příspěvků: 3168
Registrace: 05.03.08
Pánové, nechci vám do toho kecat, ale zdravé čerpadlo oleje v motoru vytváří takový tlak, aby nejnamáhanější mazaná místa plavala na olejovém filmu, při ztrátě tlaku se vydírají.
Podle mě, doplnovat olej až když "padne" tlak je pro motor docela nebezpečné. Cool
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure
http://marags.raj...
http://www.youtub...marekondra
 
Ivo Bohuslav
#4 
Přídavné budíky
Přidané 12.10.2010 20:25

Příspěvků: 1437
Registrace: 28.08.07
Čidlo tlaku tam máš , ne? A holt se musíč občas ohnout, no. Cool
 
Ksadis
#5 
Přídavné budíky
Přidané 12.10.2010 20:58
Avatar člena


Příspěvků: 100
Registrace: 21.05.10
Ano čidlo tam sice je, ale ani při ztrátě pul litru oleje se kontrolka nerozsvítí. S kontrolou skrz oko nemám problém. Vetšinou si na to vzpomenu v okamžik, kdy nastartuji a motor nasaje olej.
 
Selver
#6 
Přídavné budíky
Přidané 12.10.2010 21:18
Avatar člena


Příspěvků: 438
Registrace: 10.06.07
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
 
http://selver.rajce.idnes.cz/?sort=createDate
Ivo Bohuslav
#7 
Přídavné budíky
Přidané 12.10.2010 22:51

Příspěvků: 1437
Registrace: 28.08.07
Ta kontrolka se Ti taky rozsvítit nemůže, je to kontrolka tlaku, ne množství. Cool
 
bystricke
#8 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 00:45
Avatar člena


Příspěvků: 3927
Registrace: 04.11.07
v dnešní době má snad každá motorka kontrolku mazání i to naše bmw,aspoň doufámpraytak bych tam nic jinýho nesral,bude to hnus a nic tím nezískáš,čas od času prostě ohni hřbet a nahoď kuken,pokud bude olej v okně není se čeho bát
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
 
www.begr.cz
raptor - neaktivni ucet
#9 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 06:41

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
..a hned vedla domontovaneho budika nezabudni dat druhy na teplotu oleja spolu s blikajucou lekou ktora ti blikne ked budes mat preraditsecret

cim viac budikov tym viac BMWmusic
 
Ksadis
#10 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 09:38
Avatar člena


Příspěvků: 100
Registrace: 21.05.10
Ok přesvědčili jste mě, ale pravě proto jsem to sem psal. Aby mi zkušenější poradili.thumbs up
 
Ksadis
#11 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 09:46
Avatar člena


Příspěvků: 100
Registrace: 21.05.10
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...


Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.
 
servisak
#12 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 09:49
Avatar člena


Příspěvků: 12390
Registrace: 02.01.09
Tomas_K napsal:
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...


Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.


Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Ksadis
#13 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 12:00
Avatar člena


Příspěvků: 100
Registrace: 21.05.10
servisak napsal:
Tomas_K napsal:
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...


Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.


Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!


Dovolím si částečne nesouhlasit. Dle BMW manualu doslova cituji:

Kontrolu hladiny motorového oleje provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
Kontrola hladiny oleje, když byl motor spuštěn jen na krátkou dobu, nebo je jen mírně teplí může vést k nesprávnému výkladu a tedy ke špatnému množství oleje!
Aby nedošlo k poškození motoru Nepřekračujte maximální úroveň! Nedovolte, aby oleje klesnout pod úroveň minimim!
 
stepan
#14 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 12:24
Avatar člena


Příspěvků: 3723
Registrace: 05.06.07
Tomas_K napsal:
servisak napsal:
Tomas_K napsal:
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...


Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.


Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!


Dovolím si částečne nesouhlasit. Dle BMW manualu doslova cituji:

Kontrolu hladiny motorového oleje provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
Kontrola hladiny oleje, když byl motor spuštěn jen na krátkou dobu, nebo je jen mírně teplí může vést k nesprávnému výkladu a tedy ke špatnému množství oleje!
Aby nedošlo k poškození motoru Nepřekračujte maximální úroveň! Nedovolte, aby oleje klesnout pod úroveň minimim!


Manuál není bible. Praxe je občas jiná. V manuálu asi nepíšou o tom, že to kontrolní okénko občas kecá, co?
Věř lidem, co maj s tím zkušenosti. Nejlepší je kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí.

Ono se totiž stává, že zůstane olej v chladiči a nesteče do vany, pak to ukazuje méně.
 
http://kouzelnyzivot.cz
Ksadis
#15 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 13:22
Avatar člena


Příspěvků: 100
Registrace: 21.05.10
stepan napsal:
Tomas_K napsal:
servisak napsal:
Tomas_K napsal:
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...


Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.


Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!


Dovolím si částečne nesouhlasit. Dle BMW manualu doslova cituji:

Kontrolu hladiny motorového oleje provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
Kontrola hladiny oleje, když byl motor spuštěn jen na krátkou dobu, nebo je jen mírně teplí může vést k nesprávnému výkladu a tedy ke špatnému množství oleje!
Aby nedošlo k poškození motoru Nepřekračujte maximální úroveň! Nedovolte, aby oleje klesnout pod úroveň minimim!


Manuál není bible. Praxe je občas jiná. V manuálu asi nepíšou o tom, že to kontrolní okénko občas kecá, co?
Věř lidem, co maj s tím zkušenosti. Nejlepší je kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí.

Ono se totiž stává, že zůstane olej v chladiči a nesteče do vany, pak to ukazuje méně.


Hmmhmm! že by mi nakonec olej nebaštila vůbec? To musím hned vyzkoušet. Každopádně díky na rady.
 
vlk
#16 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 13:42
Avatar člena


Příspěvků: 1560
Registrace: 11.01.10
Zdar,
v tejto teme mam jasno, napriek tomu som si prispevky precital a kazdy laik alebo menej zdatny musi mat chaos z toho ako to tu vsetci udavate ( jo jo vim o tom je forum argue)
z praxe tvrdite ze kontrolovat treba za:
provozni teplota
po jizde par minut pockat
manual hovori:
studeny alebo provozni teplota
+ je tu chaos v info ci ma byt kontrola robena ked je moto na bocaku alebo na hlavnom stojane
Zhrnutie:
Selver pise - na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní
servisak pise - ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
stepan pise - kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí
Tomas_K - odcitoval manual, kontrolu provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.

JA HOVORIM a tak to robim: kontrolovat ked je na hlavnom stojane a teplotu by som zadefinoval: po jazde chvilu pockat tak na nejakych +/- 70 stupnov alebo ze udrzim ruku na motore/valcoch

Je tu niekto kompetentny a viac doveryhodny ako ja, comfort ktory to definitivne uzavrie, alebo budeme o tom nadalej polemyzovat ako sa naforum patri?

Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára
www.rallykopanice.sk
 
stepan
#17 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 14:20
Avatar člena


Příspěvků: 3723
Registrace: 05.06.07

stepan pise - kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí


Ježíši kriste, se omlouvám. Ani na chvíli mne nanapadlo, že by si snad někdo mohl myslet, že tím chci říct, že se má koukat do toho vokýnka, když je moto na bočáku ShockShockShock stressstressstress

Tak tedy doplňuji, že při kontrole moto musí být narovnané.
 
http://kouzelnyzivot.cz
vlk
#18 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 14:24
Avatar člena


Příspěvků: 1560
Registrace: 11.01.10
stepan napsal:

stepan pise - kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí


Ježíši kriste, se omlouvám. Ani na chvíli mne nanapadlo, že by si snad někdo mohl myslet, že tím chci říct, že se má koukat do toho vokýnka, když je moto na bočáku ShockShockShock stressstressstress

Tak tedy doplňuji, že při kontrole moto musí být narovnané.


tiez som si myslel a napadlo ma ze si sa len preklepol, ale myslim aj na laikov ....
hovorte mi dosledny perfekcionalista hmm!
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára
www.rallykopanice.sk
 
stepan
#19 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 14:29
Avatar člena


Příspěvků: 3723
Registrace: 05.06.07

hovorte mi dosledny perfekcionalista hmm!


Tak ještě třeba dodat, že je olej potřeba kontrolovat, když je čisté kontrolní okénko Smile
 
http://kouzelnyzivot.cz
vlk
#20 
Přídavné budíky
Přidané 13.10.2010 14:32
Avatar člena


Příspěvků: 1560
Registrace: 11.01.10
stepan napsal:

hovorte mi dosledny perfekcionalista hmm!


Tak ještě třeba dodat, že je olej potřeba kontrolovat, když je čisté kontrolní okénko Smile


si ma zabil hilarious
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára
www.rallykopanice.sk
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 72
Členové on-line: 1
geofre

Registrováno: 8,720
Nejnovější člen: soucek1977

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.43 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI