Jsem mazal retez a koukam, ze BMW pouziva CZ retezy... To jsem netusil.
Jen na okraj dva dotazy... S uspornych duvodu vezu na mazani retezu jen WDcko... Staci to, nebo mam pribalit normalni mazani na retez?
Dotaz dva... Jeste jsem to nikdy nepotreboval, ale vzhledem k zaplavam v Queenslandu asi budu... Co delat pri totalnim zaplaveni motorky? Pokud voda hrkne pres vzduchovy filtr a vyfuck? Svicka ven, to vim... Ale je treba i vylit svody?
čz řetěz je v pohodě,měl sem ho i na DR 750 a držel a ten jednoválec s ním cvičil řádně...
přibal si normální mazání na řetěz wd je jenom olejíček kerý ti hned odstříká...
Při zaplavení motorky musíš vyměnit aji olej,pokud se ti voda s nečistotama dostane výfukem nebo sáním až do hlavy a tam budeš mít otevřeny ventil tak ju máš až v motoru,v lepším případě nebudeš mít bordelu plný motor.Samozřejmě motorku odstrojit a vše musí vyschnůt.Rači ju nekam odvez pokud můžeš...
Kupredu spatki ni krok...
petrs napsal:
hmmm. To nepotesi. Snad zaplavy odezni, nez tam dojedu a nebudu muset brodit moc hluboko...
viz ostatni thready tady...
ja osobne mam CZ retez treti.. posledni mi dali na svolavacce.
ted v rychlosti
WD V ZADNEM PRIPADE.
Motorex + cestovni doplnitelny pidisprej od nej.
Umis se vubec starat o retez?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
na WD zabudni, dolezite je retaz mazat zvnutra nie zvonka
kedysi davno som mal motorky s retazou a strasne vela ludi mazalo tak aby bol povrch mastny co je uplne zle, pretoze sa ti tam zachytava prach strk a bordel ktory ti sekundar krasne vyhadzuje na kryt a skor ci neskor tymto stylom tam vznikne vrstva stareho maziva prachu a kamienkov ktora posobi ako brusna pasta a spolahlivo nici retaz
kup si cistic na retaz a rovnako aj mazaci prostriedok (najlepsie oba rovnakej znacky preto lebo vyrobca najlepsie vie ako odstranit zvysky svojho maziva)
nastriekaj retaz cisticom a poriadne ju z handrou vycisti aby bola leskla z oboch stran, nezabudni dat dole kryt sekundaru a vycistit aj sajtrajt odtial
nasledne si daj cigaretu a pockaj kym sa zvysky cistica neodparia, potom chyt mazaci spray, roztoc zadne koleso a striekaj na retaz zozadu na tesniace kruzky (najprv na jeden potom na druhy rad)
opat nechaj chvilu zaschnut (cigaretka) a nasledne cistou handrou (nie tou ktorou si retaz cistil) prejdi po retazi aby si odstranil prebytocne mazivo z bocnych stran retaze
Ideální je převodovej olej do plastový lahvičky a řetěz si jen chrochtá.Já řetěz čístím jen WDčkem a to jen někdy tak 3x do roka a to jedzím moc velkej humus a nemám problém najet 20 tisíc což mi bohatě stačí přiceně ČZ řetězu.Jinak vapka a mazat nic víc mu nedávam.
zaujímavé niekto WDčkom maže niekto čistí .
BMW asi robí cez zvolávačku na reťaz upratovanie skladov- ja som dostal RK, daľší DID a teraz čítam, že Hicks dokonca znovu CZ.
Ak sa zatopí vodou aj sací box, tak je pravdepodobné, že cez hadicu odvetrania motora natečie voda do oleja a to hrozí vačším problémom, teda ak sa predtým neohne ojnica
raptor napsal:
na WD zabudni, dolezite je retaz mazat zvnutra nie zvonka
kedysi davno som mal motorky s retazou a strasne vela ludi mazalo tak aby bol povrch mastny co je uplne zle, pretoze sa ti tam zachytava prach strk a bordel ktory ti sekundar krasne vyhadzuje na kryt a skor ci neskor tymto stylom tam vznikne vrstva stareho maziva prachu a kamienkov ktora posobi ako brusna pasta a spolahlivo nici retaz
kup si cistic na retaz a rovnako aj mazaci prostriedok (najlepsie oba rovnakej znacky preto lebo vyrobca najlepsie vie ako odstranit zvysky svojho maziva)
nastriekaj retaz cisticom a poriadne ju z handrou vycisti aby bola leskla z oboch stran, nezabudni dat dole kryt sekundaru a vycistit aj sajtrajt odtial
nasledne si daj cigaretu a pockaj kym sa zvysky cistica neodparia, potom chyt mazaci spray, roztoc zadne koleso a striekaj na retaz zozadu na tesniace kruzky (najprv na jeden potom na druhy rad)
opat nechaj chvilu zaschnut (cigaretka) a nasledne cistou handrou (nie tou ktorou si retaz cistil) prejdi po retazi aby si odstranil prebytocne mazivo z bocnych stran retaze
s temi krouzky imho nesmysl...
poslendi informace, co mam...
MUSIS V PRVNI RADE MAZAT MEZERU MEZI STREDNIM VALECKEM A BOKY, ne (tolik) gumove tesneni, kde je natlacena vazelina.
Dalsi dulezite -- OTRIT RETEZ HADREM POTE, CO HO NAMAZU. Radikalne se omezi lepeni prachu (a vznik brusne pasty).
Kazde 3-4 tisice projedu kettenmaxem.
Subjektivne tohle retezu dela vylozene dobre a moto bezi plynuleji.
Zvlaste to cisteni hadrem + obcas kettenmax se mi HODNE osvedcilo. Nikdy jsem to nevydrbal tak, jako Kettenmaxem... je fakt jak novy
ZAROVEN... mam dojem.. ze osmikilu VYLOZENE NESVEDCI povolenej retez.. hodne rychle ho nepravidelne vytaha...
tohle vse ovsem pro ONROAD.
Osvedcil se mne i Morabovi -- Motorex STRONG.
wapku ani omylem.. natlacis vodu tam, kde nema co delat.. ale zase Fanos jezdi vic offroad pocitam...
Upravil hicks dne 15.10.2010 21:29
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak za mě- řetěz mažu většinou až když začne ševelit- což je při offroudech cca 300-500km, při onroad použítí každých cca 1200km používám sprej na řetězy z Fabory(dělají celou řadu spreju pro profesionální použití a jedním z nich je právě mazadlo na řetězy) občas použiji WD nebo vyjetej převodák z jawy- to je dobrý na občasný pročištění. A někdy i dvakrát do roka ho umyju štetcem a benzínem. Sada ČZ kolem 20tiskm RKxring 25tiskm bez známek opotřebení řetězu, a RKxwring má ted kolem 15tis km přičemž sem to mazal velmi málo,řetěz ok ale kolečka nic moc. Jo a mytí řetězu wapkou se rozhodně NEvyhýbám.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
ja uz po cca 400-500km onroad citim, ze to neni UPLNE ono.. lehoulince to skube. A to i natazene.
chce to scottoiler
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
asi pôjdem proti prúdu, ale myslím si, že utieranie reťaze - po nasprejovaní je silne nepodstatné ak si odmyslím vzhľad bočných plôch článkov a ich následné ľahšie čistenie.
Prebytočné mazadlo sa predsa nedá handrou utrieť z miest kde vytvorená brúsna pasta škodí: miesta styku gumených krúžkov s vonkajšou a hlavne vnútornou doštičkou článku a konce púzdier.
Ono mi to pripadá ako keby niekto chcel hlbokú ranu vyčistiť utieraním povrchu sterilným tampónom.
SAmozrejme tým nechcem povedať, že aby si tí čo reťaz poctivo utierajú aby tak nerobili, ale netreba to preceňovať
Tryskac napsal:
asi pôjdem proti prúdu, ale myslím si, že utieranie reťaze - po nasprejovaní je silne nepodstatné ak si odmyslím vzhľad bočných plôch článkov a ich následné ľahšie čistenie.
Prebytočné mazadlo sa predsa nedá handrou utrieť z miest kde vytvorená brúsna pasta škodí: miesta styku gumených krúžkov s vonkajšou a hlavne vnútornou doštičkou článku a konce púzdier.
Ono mi to pripadá ako keby niekto chcel hlbokú ranu vyčistiť utieraním povrchu sterilným tampónom.
SAmozrejme tým nechcem povedať, že aby si tí čo reťaz poctivo utierajú aby tak nerobili, ale netreba to preceňovať
vezmi si stare tricko a PORADNE to rukou vycisti.. vytahnes i dost bordelu, co jsou MEZI clanky.
jako pravidelne doplneni kettenmaxu se mi to DOST osvedcilo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOLI napsal:
Ty mazadla stejně většinou utvoří takovej lepkavej film a ten nejde utřít takže taky neotírám.
jde...
silnejsi tricko, chytis dole, rukou semtam... SILOU. chvili se to drzi, ale pak to dostanes pryc naprosto bez problemu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kettenmax je fakt pecka věcička,ale mě se stím nechce drbat jinak Hicks má vijímečně pravdu s tím tričkem taky to dělám s tričkem BMWa nevěřily by jste jak je to dobrej čistič.
Fanos Rusicka napsal:
Kettenmax je fakt pecka věcička,ale mě se stím nechce drbat jinak Hicks má vijímečně pravdu s tím tričkem taky to dělám s tričkem BMWa nevěřily by jste jak je to dobrej čistič.
to je jasny... kvalitni material... zadna vychodoskoronemecka rychlokvaska
---
jinak kettenmax setri prave ten cas a pakarnu s tim.. vysledek super, namaha minimalni.. ale je vhodny central.
mate na KTM vubec central (ci bocak), nebo to vzdycky musis oprit o nejakou borovici?
Upravil hicks dne 16.10.2010 10:23
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks - mozem otazocku? "MUSIS V PRVNI RADE MAZAT MEZERU MEZI STREDNIM VALECKEM A BOKY" nie je nahodou medzi strednym valcekom a bocnymi clankami nahodou gumove tesnenie chalanko?
tryskac je to vec nazoru - ja si myslim ze mazadlo na bocnych clankoch retaze nema co robit lebo tam nic nemaze a preto ho treba dat odtial dole aby sa na neho nelepil prach a necistoty a nasledne to cele nevyhadzovalo na kryt sekundaru - preto som pisal ze treba skontrolovat a vycistit aj priestor pod krytom sekundaru - ked mas ten priestor cisty a retaz po mazani utries od zbytocneho maziva tak sa ti tam bude spina hromadit podstatne pomalsie
toli lepkavy film od mazadiel utriet samozrejme ze ide - najlepsie je to vsak vyriesit scottoilerom nakolko ten olej nie je lepkavy a spolu aj zo spinou odletuje
Toľko roboty okolo reťaze . ja mám automat mazač reťaze od firmy CLS (najazdených s ním 50tis. km a minutý necelí 1l oleja) je bez starosti. Občas ráno pri zohrievaní motora mrkneš na rozetu, či sa tam vytvorí kvapka pod trubičkou mazania a je to. Reťaz som čistil tento rok 2x, minulí tiež 2x. Najazdil som na nej (DID) 34tis. km, z toho 7tis. mimo spevnených ciest. Mimochodom ja som dostal vrámci zvolávačky reťaz Regina.
Upravil siso dne 16.10.2010 10:41
[quote]raptor napsal: hicks - mozem otazocku? "MUSIS V PRVNI RADE MAZAT MEZERU MEZI STREDNIM VALECKEM A BOKY" nie je nahodou medzi strednym valcekom a bocnymi clankami nahodou gumove tesnenie chalanko?
tryskac je to vec nazoru - ja si myslim ze mazadlo na bocnych clankoch retaze nema co robit lebo tam nic nemaze a preto ho treba dat odtial dole aby sa na neho nelepil prach a necistoty a nasledne to cele nevyhadzovalo na kryt sekundaru - preto som pisal ze treba skontrolovat a vycistit aj priestor pod krytom sekundaru - ked mas ten priestor cisty a retaz po mazani utries od zbytocneho maziva tak sa ti tam bude spina hromadit podstatne pomalsie
Raptor - chalanko zopakuj si trošku názvoslovie a teóriu lebo Hicks aj ked nie je "moto nd predajca" ako Ty, tak má pravdu. http://czchains.c.../informace
Áno mazadlo na vonkajších plochách doštičiek zbytočné a očistená reťaz vyzerá lepšie a ľahšie sa dá na nej zbadať prípadné poškodenie. No či tam je alebo nie funkčosť a životnosť reťaze neovplyní. Skôr pri utieraní reťaze sa môže stať, že nečistoty sa utieraním presunú napr. ku krúžkom čo môže zvýšiť ich opotrebenie. A určite treba čistiť aj zakrytovanie reťaze ako píšeš, aby nedochádzalo ku kontaktu reťaze s bordelom nazbieraným v krytoch. No radšej budem čistiť kryt ako sa trápiť s reťazou