Pekny den, je tomu jen par dnu co jsem si koupil toto nove moto. Jedna z veci, ktera me momentalne trochu trapi je hlucnost zahrateho motoru. Po startu je motor podstatne tissi, po zahrati jsou zretlene hlucnejsi ventily resp cely vackovy mechanizmus. Nezda se mi to, abych pri jizde - dojezdy ke krizovatkam - vnimal tento zvuk jako za normalni.. Olej je ve studenem stavu presne v puli risky. (zasroubovana)..
Najeto je pouhych 110km - vnimam to samozrejme od prvnch kilometru...
Diky za pripadne zkusenosti.
Joff
Ja nejaky "extra" hluk po zahrati nepozoruji.... Klape to tak nejak stejne... Pokud si ale nejses jisty, nejlepsi jistotou je, zastavit se v servisu, at si to poslechnou.
Kdyz jsem koupil 800ku taky me desil kazdej novej neznamej zvuk co z toho lezl. Pak jsem si zacal rvat spunty do usi, nebo MP3 a uz je mi to sumak. Dokud to jede a dokud na mne nesviti nejaka kontrolka, neresim nic
JJ, ja si porad rikam, ze to nebudu resit, ale je to furt v hlave, rikam si, ze si to sedne, ze je to jeste syrove, pak si zase rikam, ze kdyz si to sedne, tak budou vule jeste vetsi... Kdyby ten rozdil byl jen o malo mensi neresim to. Ale ted se mi zda ten rozdil fakt velky, takovy zvonivy zvuk jsem necekal. Asi nechci cekat do 1000km a vymenim olej.
jofree napsal:
Pekny den, je tomu jen par dnu co jsem si koupil toto nove moto. Jedna z veci, ktera me momentalne trochu trapi je hlucnost zahrateho motoru. Po startu je motor podstatne tissi, po zahrati jsou zretlene hlucnejsi ventily resp cely vackovy mechanizmus. Nezda se mi to, abych pri jizde - dojezdy ke krizovatkam - vnimal tento zvuk jako za normalni.. Olej je ve studenem stavu presne v puli risky. (zasroubovana)..
Najeto je pouhych 110km - vnimam to samozrejme od prvnch kilometru...
Diky za pripadne zkusenosti.
Joff
nevim.. prijde mi to divne... jestli ses v praze, tak to muzess privezt k nam pred kancl a muzu si to poslechnout...
nicmene mne to vyda divny zvuk pri nahozeni (tusim, nez se napnout napinaky).. tak cca 0,5-1 sec.
teple vubec.
---
oprava -- odvezl bych to na poslech k p. Horskemu do INVELTu... imho uz tam ted moc narvano mit nebudou.
Upravil hicks dne 17.11.2010 23:44
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jak jsem si koupil BMW, tak jsem poznal spoustu nových zvuků a kolikrát jsem si říkal, že se to asi rozsype. Jak píše "petrs" - už to neřeším, dokud to jede a nic nesvítí, je to OK a máš to v záruce.
3X napsal:
jak jsem si koupil BMW, tak jsem poznal spoustu nových zvuků a kolikrát jsem si říkal, že se to asi rozsype. Jak píše "petrs" - už to neřeším, dokud to jede a nic nesvítí, je to OK a máš to v záruce.
nesmysl.
Divny zvuk muze .. a obcas je.. predzvesti pruseru.
Zaruka neresi vse.. nebo tobe je jedno co s motorkou bude? Ty na ni potom budes jezdit.
Vubec si nemyslim, ze by ani osmikilo, ani jine GSo na kterem jsem jel vydavalo nejake divne zvuky.
U tohohle novomajitele je to navic komplikovane nemoznosti srovnat STANDARDNI hladinu zvuku.
---
napr. kdyz mi zadreny vetracek sestrelil lambdu a cidlo oleje, taky se zmenil zvuk. Podle toho jsem to poznal... dalsi.. spatne napnuty/nerovnomerne vytahany retez... projevil se zvukem.
... jak je neco jineho/divneho.. RESIT.
Upravil hicks dne 17.11.2010 23:37
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
3X napsal:
jak jsem si koupil BMW, tak jsem poznal spoustu nových zvuků a kolikrát jsem si říkal, že se to asi rozsype. Jak píše "petrs" - už to neřeším, dokud to jede a nic nesvítí, je to OK a máš to v záruce.
nesmysl.
Divny zvuk muze .. a obcas je.. predzvesti pruseru.
Zaruka neresi vse.. nebo tobe je jedno co s motorkou bude? Ty na ni potom budes jezdit.
Vubec si nemyslim, ze by ani osmikilo, ani jine GSo na kterem jsem jel vydavalo nejake divne zvuky.
U tohohle novomajitele je to navic komplikovane nemoznosti srovnat STANDARDNI hladinu zvuku.
---
napr. kdyz mi zadreny vetracek sestrelil lambdu a cidlo oleje, taky se zmenil zvuk. Podle toho jsem to poznal... dalsi.. spatne napnuty/nerovnomerne vytahany retez... projevil se zvukem.
... jak je neco jineho/divneho.. RESIT.
nesmysl,
když jsem přešel ze sporta na tento kostitřas, ze kterého jsem stále nadšený, byly všechny zvuky motoru, kardanu,... divné, včetně střílení do výfuku. To bych měl GS pořád v servisu a budeš se divit, ale mi je jedno, co s motorkou bude, pokud to řeší záruka a není to mojí chybou. Měnit olej po 100km, jak píše je opravdu blbost, ale je OK, že se zeptal, když ho to děsí.
3X napsal:
jak jsem si koupil BMW, tak jsem poznal spoustu nových zvuků a kolikrát jsem si říkal, že se to asi rozsype. Jak píše "petrs" - už to neřeším, dokud to jede a nic nesvítí, je to OK a máš to v záruce.
nesmysl.
Divny zvuk muze .. a obcas je.. predzvesti pruseru.
Zaruka neresi vse.. nebo tobe je jedno co s motorkou bude? Ty na ni potom budes jezdit.
Vubec si nemyslim, ze by ani osmikilo, ani jine GSo na kterem jsem jel vydavalo nejake divne zvuky.
U tohohle novomajitele je to navic komplikovane nemoznosti srovnat STANDARDNI hladinu zvuku.
---
napr. kdyz mi zadreny vetracek sestrelil lambdu a cidlo oleje, taky se zmenil zvuk. Podle toho jsem to poznal... dalsi.. spatne napnuty/nerovnomerne vytahany retez... projevil se zvukem.
... jak je neco jineho/divneho.. RESIT.
nesmysl,
když jsem přešel ze sporta na tento kostitřas, ze kterého jsem stále nadšený, byly všechny zvuky motoru, kardanu,... divné, včetně střílení do výfuku. To bych měl GS pořád v servisu a budeš se divit, ale mi je jedno, co s motorkou bude, pokud to řeší záruka a není to mojí chybou. Měnit olej po 100km, jak píše je opravdu blbost, ale je OK, že se zeptal, když ho to děsí.
ony jsou zvuky a zvuky.. cokoliv kovoveho, cukaveho atd.. RESIT.
Jinak dobre, kdyz te nezajima co s moto bude.. mne teda jo... tak tu mas porad OHROZENI JEZDCE.
a je celkem bez diskuze, ze jakakoliv vaznejsi porucha nas velmi casto, snadno a rychle ohrozuje na zivote.
takze ano, odlisit zrno od plev ac je to tezke.. porovnat s ostatnimi... a hlavne, sledovat ZMENU v chovani/ozvuceni motorky.
btw: kdyz se ti sekne napr. prevodovka ve vyssi rychlosti, imho tezko uhadas i reklamaci motoru... i kdyz dostal nespis take ranu atd.
Na tu zaruku ani kulanci bych se rozhodne primarne prilis nespolehal.. u niceho... oni nejsou ti, kdo tu moto jezdi.
Upravil hicks dne 18.11.2010 09:53
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Doporučuji jen "pro klid duše" zajet do nejbližšího servisu a pokud bude mechanik svolnej si to poslechnout nic by tě to ani stát nemělo. Jinak jak píšou i ostatní: neřešit jezdit !!!
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Zdravim kolegove, vidim ze diskuze je rozmanita... Co udelat samozrejme vim sam dobre... Za dob jezdeni soutezi jsem spouste veci predesel prave podle zvuku, ktera byla vetsinou predzvesti nejake katastrofy. Ted pochopitelne do nove motorky nepolezu, nejsem ****....
Cili zvuk je velmi dulezity...
Bohuzel mam do servisu relativne daleko.. Nez tam s tim poletim, chtel jsem pouze vedet zda-li nekdo z Vas nepozoruje podobne zmeny.
Moto jsem koupil v Blave, tam jsou bezva hosi, zatim nic konkretniho nerekli, jen si k memu WIN dali do systemu poznamku, aby kdyz se neco vysype, at uz kdykoliv nebo az ve 20k - proste se uz o tom vedelo...
Co se tyce toho oleje, mno na to je jednoducha odpoved, pokud ho vymenim ja, mam 100% jistotu, ze je tam ten co tam ad jedna patri, ad dva tuto pricinu 100% vyloucim. Nechci si nic nalhavat ani byt neduverivy, ale to, ze je neco drazsi urco neznamena, ze se to nemuze pokazit, anebo ze lidskej faktor se na necem takovem nesekl. I kdyz to je dost nepravdepodobne. Dle meho nazoru je olej priliz ridky... (popr. jina viskozita)
Ten olej neni takova darda, je otazkou zdali to muzu udelat, s tim se musim vyrovnat sam. Zkusim se zeptat techniku.
jofree napsal:
Dle meho nazoru je olej priliz ridky... (popr. jina viskozita)
Ten olej neni takova darda, je otazkou zdali to muzu udelat, s tim se musim vyrovnat sam. Zkusim se zeptat techniku.
Dam vedet, zatim diky za info...
Nejsem odborník ale nedává se na prvních 1000km jiný typ (viskozita) oleje právě kvůli záběhu? Pokud to máš nové tak bych (z důvodu záruky) nic nedělal a nechal na autorizovaný servis.
Jinak hlučnost by se nějak zásadně lišit u studeného/teplého na 800GS neměla. Těžko posoudit z psané diskuze, ale asi bych to někomu poslechnout dal. Ale někomu, kdo 800GS zná. Ideálně potkat třeba někoho v okolí s touhle motkou a zkusit poslechnout jeho, abys měl srovnání. A pak servis/pohoda.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
by me zajimalo jak to je se zabehovym olejem..ja tam zabiham normalni polosyntetiku, akorat to nemam honit do otacek..
na zvuky pozor jestli jsi mel predtim 4valec a treba od hondy tak to nejde srovnavat dojed do Carservisu a mas klid..
WILL RACE FOR FOOD
Olej.... ja uz ani ten moc resit nebudu... Po me utopovaci patalii, jsem do motorky nalil jedinej olej, kterej meli. Uz si presne nepamatuju, co to bylo, ale BMW servis mi rikal, at to necham vymenit, v nejblizssim meste, ze to neni to spravne... Nakonec jsem s tim najel 4000 km. Motorka slapala uplne v pohode...
Zabeh motorky? Po koupi jsem ji dal 50km klidek, kdyz jsem jel domu, aby se ohoblovaly nejhorsi spony.... Druhy den jiz plny kopr a tocit co to jde.... Motorka ma nyni najeto necelych 15000 a slape jak hodinky. Je docela zajimave, ze BMW ma v navodu u aut, jak zabihat motor, ale v manualu pro moto nic... Ptal jsem se v servisu, kdyz jsem to kupoval, co mi doporuci... Pry jezdit normalne hned od zacatku a tocit... Ze pry co k nim jezdi motorky na servis, vsechny, ke kterym se majitele hned od zacatku nechovali prilis opatrne, maji vynikajici motory a motorky, kde byly majitele opartni jsou line...
jofree napsal:
Olej je ve studenem stavu presne v puli risky. (zasroubovana)..
Najeto je pouhych 110km - vnimam to samozrejme od prvnch kilometru...
Diky za pripadne zkusenosti.
Joff
Neviem či som Ťa dobre pochopil ale:
Ak si dobre pametám, tak olej sa meria tak, že sa mierka iba vloží a nezašrobováva. Ak teda odrátaš závit, tak máš olej na minime. Prečo ? , tak ho bolo pri kúpe, alebo ubudol. Ak ho ubudlo - možno skoro celý rozsah mierky tak ... Dolej po hornú rysku ale pri zahriatom motore a častejšie pozeraj či nemizne
jofree napsal:
Olej je ve studenem stavu presne v puli risky. (zasroubovana)..
Najeto je pouhych 110km - vnimam to samozrejme od prvnch kilometru...
Diky za pripadne zkusenosti.
Joff
Neviem či som Ťa dobre pochopil ale:
Ak si dobre pametám, tak olej sa meria tak, že sa mierka iba vloží a nezašrobováva. Ak teda odrátaš závit, tak máš olej na minime. Prečo ? , tak ho bolo pri kúpe, alebo ubudol. Ak ho ubudlo - možno skoro celý rozsah mierky tak ... Dolej po hornú rysku ale pri zahriatom motore a častejšie pozeraj či nemizne
merka se ZASROUBOVAVA imho,. nemam ted cas to overit v Riders manualu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to waltr: nebudes verit, ale to bylo prvni co jsem zjistoval, jak se meri olej... a borec co 15let dela technika u BMW mi rek, ze za tepla a ze se ryska musi zasroubovat....
cili nemel jsem duvod pochybovat ze je ho tam malo, notabene kdyby to bylo bez oleje tak by to cvakalo od pocatku...
ano meril jsem za studena, ten rozdil nemuize byt tak markantni, navic za studena je vsechen olej dole i kdyz mi nekdo rikal, ze olej mirne nabude....
dejte mi prosim nekdo z odborniku 100% info jak se meri olej, protoze jestli z vas tady nekdo meri tak jak se pise vyse, tak to budete mit prelite a to nebude ok pro gufera aspol...
Měří se za tepla (až ti sepne ventilátor necháš chvíli postíkat olej) a nešroubuje se. Tečka.
Park the motorcycle upright.
Allow the engine to idle until the fan starts up, then allow it to idle one minute longer.
Wipe the area around the oil filler neck clean.
Remove oil dipstick (1) and wipe it with a clean, dry cloth.
Test
Insert the oil dipstick into the oil filler neck until the head rests on the crankcase, and turn it backward through one full turn to make the level easier to read.
Remove the oil dipstick and check the oil level.
Zde origo z servisního manuálu ,,otočte měrku o jednu otáčku, hladina bude přesnější. (Nebude možné aby jsi to dal ze šikma- si myslím měli na mysli)
A v příručce pro uživatele, pokud ji máš je napsáno vysloveně ,,nešroubujte měrku, pouze přiložte.
Vidíš Jofre, člověk se stále učí.
Olej i když se to nezdá, změní tepelnou roztažností objem celkem dost. Je pravda že se většinou nic neděje, kontrolka by si o olej řekla a jak píšete i hodně může být problém ale přece jen ....
Upravil Waltr dne 19.11.2010 08:00