Souhlas, olej se měří, jak popisuje Waltr. A kontrolka si o olej řekne, ale to už je na velmi nízké úrovni a při zajíždění to není dobrý nápad. Tedy ani normálně.
Nicméně nevěřím, že pokud to vydává nějaké nepředložené zvuky, je to nízkým stavem oleje.
Upravil jacob dne 19.11.2010 08:10
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Zpět k tomu hluku. Otázka co jsi měl před tím za stroj, jak vnímáš zvuky jako hluk. Ideálně je nechat poslechnout jiného majitele, a i mechanik už by měl mít něco naposloucháno. Olej pro zajíždění měnit jako tady někdo psal za normální je hyenismus I když nechápu jak to jde, když to přijede z fabriky s náplní. Je specifický, nechci kecat, ale tipl bych že má nižšší viskozitu kvůli ,,dobroušení po lapování" nebo co je poslední technika opracování válců.
Samozřejmě je možné že máě nějaký problém, ale to ti musí říci mechanik. Mě se nová 8 zdála celkem tichá a kromě ,,drnčení kolem 4,5 t/ot se nic zvláštního nedělo.
A taky bych doporučoval kopit moto v evropě, fungují tady uživatelské manuály (snad to dorazí jednou i do Austrálie ) a tam je jasně popsán způsob zajíždění. Opravdu bych se toho držel, takové ..toč to co to jde- jsou rady když nevíš co přešně odpovědět. Myslím že ve fabrice budou velice dobře vědět proč to píší.
Waltr napsal:
Měří se za tepla (až ti sepne ventilátor necháš chvíli postíkat olej) a nešroubuje se. Tečka.
Park the motorcycle upright.
Allow the engine to idle until the fan starts up, then allow it to idle one minute longer.
Wipe the area around the oil filler neck clean.
Remove oil dipstick (1) and wipe it with a clean, dry cloth.
Test
Insert the oil dipstick into the oil filler neck until the head rests on the crankcase, and turn it backward through one full turn to make the level easier to read.
Remove the oil dipstick and check the oil level.
Zde origo z servisního manuálu ,,otočte měrku o jednu otáčku, hladina bude přesnější. (Nebude možné aby jsi to dal ze šikma- si myslím měli na mysli)
A v příručce pro uživatele, pokud ji máš je napsáno vysloveně ,,nešroubujte měrku, pouze přiložte.
Vidíš Jofre, člověk se stále učí.
Olej i když se to nezdá, změní tepelnou roztažností objem celkem dost. Je pravda že se většinou nic neděje, kontrolka by si o olej řekla a jak píšete i hodně může být problém ale přece jen ....
...jsem to ale tele .. tohle by mne nejak nenapadlo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mno, vidim to tak, ze se domluvim s Waltrem at prijede jsem z FM, abychom mohli obe motorky poslechnout, ja nikoho ve svem okoli nemam - jinak bych to uz udelal a neresil nic tady. Proto jsem se POUZE odpocatku ptal zdali zmenu zvuku pozoruje i nekdo jiny... CEkal jsem jen male uklidneni...
Jinak..
Jestli to bude nizkym stavem oleje tak su poradne nas*rany,.. nemusel jsem motorku huntovat.... Technik mi jasne rekl, ze merka se zasroubuje na doraz.
Nemel jsem duvod tomu neverit, ano tento Rotax neznam...
A nakonec zase jsem se presvedcil, ze vsechno si clovek musi prekontrolovat sam a mit oci i v p*rdeli. Jak uz jsem se presvedcil nescetnekrat.
No neviem či našťastie, lebo ak to nie je len v Tvojom "veľmi jemnom" sluchu, tak všetky alternatívy budú pravdepodobne horšie. Ten olej je čistý ? na zvuk nemá vplyv stistnutie spojky, zaradená rýchlosť ? Nemožu to byť vibrácie od voľného výfuku alebo od padákov ?/ak ich máš/
2 Waltr: Hele, nic se nema prehanet. Pri dnesni presnosti obrabeni podle mne stejne neni moc co zajizdet. Jiny to asi bude u Cinskejch motoru, ale u moderne vyrobeneho motoru... A s olejem je to zrovna tak... Hlavne ze tam nejakej je.... Podle mne to chrchla musi vydrzet. A kdyz ne, je to srac a sla by z domu. Zatim drzi.
Jeste to dva roky musi vydrzet a pak at si ji nekdo lesti a opecovava...
petrs>to je motor z číny.
Moderně vyrobený motor měl na počátku pár chyb. A způsob zajíždění rozhodně má vliv na další vlastnosti motoru. I když , jak jsi správně podotkl, v dnešní době je ten vliv člověka na tyto vlastnosti značně omezen. Ten motor potřebuje jezdit v různých podmínkách co se týče zatížení a otáček. Pokud budeš zatěžovat příliž jen určitou oblast, dojde k jinému usazení v určitých částech, kdežto jiné budou ,,netknuty" Jistě- nebude to patrně důvod k okamžitému rozpadu a možná ani předčasnému rozpadu. Ale patrně dojde k ,,dobrušování " v době kdy už se ti bude motorem 10t/km jeden olej, motor bude běhat mezi různě adhezními povrchy .....jo trošku jsem to vzal do hororu..
Hele nejsem odborník, ale věřím že lidé co to dotáhli na konstruktéry motoru ano, a tak jim v tomhle budu věřit.
Je jiný, to už jsem říkal kolegovi co přijel s 09 že má jiný zvuk. Ale, moto nestojí ve stejných podmínkách, 10 dělá stěnu 08 atd. Možná bych pohledal něco kolem kovového šusplechu, jestli tam něco nezpůsobuje to bzučení. Ale je fakt že prostě zní jinak, 08 je hluboká.
Nemyslím že budou jíné motorově, spíš svod, výfuk. Něco tam hošani přes zimu ukutili.
No mne na mem 800gs (2008) trapi zvuk taky a cim dal vice...
1) to cvakani (jako na videu u noveho modelu) - podle teploty, vlhkosti atd... nekdy zmizne uplne a nekdy je to uplna hruza.
2) asi rozvodak/ventily? ... jak kdybych dal 10x 1Kc minci do hrnecku a sterchal s nim ... i hlasitosti podobne. Nebo jako hlasite cinkani klicema. Problem je, ze drive to delalo az tak od 6000ot, ale postupne se to snizuje a behem vikendu mi ty otacky pri kterych to zacne klesly z 4300 na 3900... :/
Nemate nekdo poneti co to muze byt?
randolf napsal:
No mne na mem 800gs (2008) trapi zvuk taky a cim dal vice...
1) to cvakani (jako na videu u noveho modelu) - podle teploty, vlhkosti atd... nekdy zmizne uplne a nekdy je to uplna hruza.
2) asi rozvodak/ventily? ... jak kdybych dal 10x 1Kc minci do hrnecku a sterchal s nim ... i hlasitosti podobne. Nebo jako hlasite cinkani klicema. Problem je, ze drive to delalo az tak od 6000ot, ale postupne se to snizuje a behem vikendu mi ty otacky pri kterych to zacne klesly z 4300 na 3900... :/
Nemate nekdo poneti co to muze byt?
hmm... moje ma zase na volnobeh zvuk jak sici stroj...
asi bychom se meli nekde sejit a porovname zvuky...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2