Historie modelu BMW R 1150 GS Adventure (2002 až 2005)
Přidal Milos dne 23. January 2007

Modelový rok 2002

V březnu 2002 začíná prodávat BMW R 1150 GS Adventure. Tím rozšiřuje nabídku modelů GS. Adventure disponuje stejně jako R 1150 GS novými brzdami EVO. Má oproti standardní verzi větší kotouč, který se ale také hodí na normální GS a tento model může jím být vybaven jako náhradním dílem.


BMW R 1150 GS Adventure se v roce 2002 vyrábělo v barvách diamant - stříbrná metalíza a noc - čerň. Sedadlo je u stříbrného GS podle volby v černé nebo šedočervené barvě a u černého GS lze vybrat sedadlo černé nebo černožluté.


Modelový rok 2003

V modelovém roce 2003 disponuje GS novým ABS - integrál. Pro zapálení směsi je použité dvojité zapalování. Lze také vybrat blinkr v bílé barvě. Vedle toho buduje BMW ještě s gelovou baterií, která nevyžaduje ošetřování. Všechny 1150ky mají EVO mechanizmus, který nabízí až o 20% více brzdné síly. Tento mechanizmus je avšak na jaře příčinou problémů, kdy může v nejhorším případě úplně blokovat kola.
BMW Motorrad v září 2003 svolává všechny majitele motorek, kteří mají nový systém dvojitého zapalováním. Problém s EVO mechanismem byl v tom, že docházelo k elektrickému rušení cizím signálem zapalovacího impulsu do signálního vedení lambda sondy. Tento bylo způsobeno blízkým vedení kabelů od lambda sondy a kabelu zapalování. V rámci kontroly BMW bylo upraveno uložení těchto kabelů.


Barvy diamant - stříbrná metalíza a noc - čerň zůstaly v Adventure beze změny.
V září 2003 byla sice dominantní produkce motocyklu BMW R 1150 GS, na jaře 2004 se však objevil nový model R 1200 GS, který předchozí základní verzi úplně nahradil. BMW R 1150 GS Adventure ale zůstává ve výrobním programu.


Modelový rok 2004

Od modelového roku 2004 BMW prodává R 1150 GS Adventure a základní model byl nahrazen inovovaným R 1200 GS. Barvy diamant - stříbrná metalíza a noc - čerň zůstaly beze změny.


ABS III integrál, který je zabudovaný v motocyklech BMW R 1150 GS od modelového roku rok 2003 a také v novém modelu R 1200 GS, může určitých okolností dojít k vypadnutí posilovače brzd (BKV). Problém: Plné brzdění na hrbolaté jízdní dráze může vést ke krátkodobému sejmutí a blokování zadního kola a ABS III otevře brzdu předního kola.


Modelový rok 2005

V modelovém roce 2005 zůstává R 1150 GS Adventure naposledy ve výrobním programu. K barvám diamant - stříbrná metalíza a noc – černá, lze vybrat i bílou Alpin barvu u modelu k výročí 25 let fenoménu GS. Produkce je zastavena v létě 2005.