Jak jsem kupoval motorku
Přidal jako dne 16. March 2007
Celá věc se vlastně udála takto:
Může za to skupina, která vloni podnikla cestu do Mongolska. Setkal jsem se s nimi jen náhodou zrovna při odjezdu z čerpačky v Olomouci. Stroje, na kterých cestu abslolvovali jsem ten okamžik ani nevnímal. Spíše mě zaujala ta šílená vzdálenost, kterou se chystali ujet. Tam jsem se dověděl, že existuje klub Boxer Morava. A od tohoto okamžiku to vlastně celé začalo.

Na stránkách klubu jsem byl každý den a hltal všechny informace jak o motorkách, tak také z cest, které jejich majitelé podnikali.,V hlavě se najednou začala jen mlhavě rýsovat myšlenka", co kdybych si to GéeSo taky koupil". Prožíval jsem muka. V té době jsem vlastnil Aprilii Pegaso i.e.. Pro mne jako pro začátečníka, člověka který do té doby seděl pouze na kole a potom taky na Pionýru 21, byla aprilka úžasnej stroj. Najezdil jsem na ni za loňský rok 13 000 km. Vadilo mi, že byla bouraná, což jsem zjistil až v klidu doma, když byl čas a prostor motorku pořádně prostudovat. Vadili mě i jiné věci, jen jsem o nich ještě nevěděl, protože jsem neměl porovnání. Takže myšlenka uzrála a chtěl jsem něco jiného. Co je zřejmé z předchozích řádků. Ale jak to udělat. Na stránkách klubu jsem našel dokonce parádní návod jak si mašinu koupit přímo v Mnichově u výrobce. Přišel den Dé, já vzal prachy, dodávku a navíc tlumočníka a vyrazil jsem do Mnichova. Najít V Mnichově Frankfurtenring 29 nebyl problém. Vybrat motorku také ne. Je jich tam opravdu spousta a kdo chce, vybere si. Jen mě zaskočila pověstná důkladnost němců, kteří když jsem motorku kupoval na firmu si začali ověřovat u našich úřadů, zda-li takováto firma vůbec existuje. Chybu jsem udělal v adrese, kterou nemám shodnou na živnostenském listě s adresou podnikání. Opatrným bavorům trvalo asi 4 hodiny než mě proklepli. Pak už to šlo ráz naráz. Faktura, peníze, kafíčko tak jak uváděl "návod". Mezitím nechali ještě mašinu prohlídnout, vyměnit olej a bůhví co ještě a pak byla konečně moje.

Jenže pak se "návod" značně rozchází s realitou. Po příjezdu do česka je nutno absolvovat evidenční a technickou prohlídku - cena 1.000,- Kč. Já jsem měl tu smůlu, že jsem měl v německým techničáku napsaný jiný váhy na nápravu, než uváděl návod k obsluze. Asi chtěl mimořádnou odměnu nebo co. Takže žádost na DEKRU o vyjádření - 1.900,- Kč. Po týdnu jsem obdržel odpověď a hned jsem šel na úřad pro český techničák. Najivka jsem si myslel, že úředník již dvakrát prověřené údaje zaznamená na český tiskopis velkého techničáku a já si půjdu pro značku. Omyl. Úředník říká za týden a ještě chtěl - 1.500,- Kč. Na omluvu úředníka nutno přiznat že již druhý den měl hotovo a já šel pro evidenční číslo. Po vystátí fronty, zaplacení hav. pojistky 2.400,- Kč jsem málem byl vítězem nad birokracií, to když mi úředník podával okýnkem značku a malý techničák. Ovšem v okamžiku kdy jsem se dotkl těchto pro jízdu prakticky úplně zbytečných věcí se úředník zasekl jak vidle do hnoje a vyštěkl: A máte fakturu! A já na něho, že samosebou mám a ukazoval jsem tu od bavoráků. Jenže tuto úředník už viděl a chtěl vidět tu o zaplacení DPH u finančního úřadu. Takže na finančák zaplatit DPH. Tam se přiznali, že takových jako já moc není. To mě docela překvapilo. Pak už vše proběhlo v pohodě. Jenom jeden den v prdeli. Vynahradil jsem si to krátkou projížďkou a najednou jsem měl jasno co mi na Aprilii vadilo. Snad tento návod bude přínosem pro další zájemce a vybaví je tolik potřebnou trpělivostí s českýmí úřady a jejich alibismem. Samotná prohlídka motorky se odehrála pouze na STK a trvala cca 5 minut. Především jde v první řadě jenom o peníze.


JaKo