Startér BMW
Přidal Milos dne 21. March 2007
Takhle si jednou startuji a poslouchám, že by to mohlo motat trochu lépe. Tak si říkám, že se na pacholka podivám. Ano, startér je lehoučkou slabinou těchto motocyklů. Ono ani ne tak startér, jako spíš jeho umístění. Prostě dostává na frak při průjezdu brodem, po prašných cestách a v neposlední řadě i při opotřebovávání spojky. Jde do něho prach, který se spojí s mazacím tukem a dochází k vysušování a zadírání samomazných ložisek a pastorku. Pak nastává známý problém, kdy po startu nefunguje ABS. Studený motor a přidřená ložiska znamenají větší pokles napětí a tím nedostatečné napájení ostatní elektroniky. Jediná pomoc je startér vyndat, rozebrat a vyčistit. Když už je startér venku, tak je dobré zkontrolovat uhlíky, kotvu, pastorek a setrvačník. Po důkladném vyčištění, proškrábnutí dosedacích ploch uhlíků je potřeba startér namazat. Musí se zvolit mazací tuk jemný a přiměřeně namazat pastorek, ložiska a planetový převod. Kdyby jste použili tuk hustý, tak to bude mít neblahý vliv na starty, které by byly opět obtížné. Po sestavení startéru ho odzkoušejte a namontujte. Rozdíl sami uslyšíte.

Tento startér je klasické automobilní konstrukce a používá se s malými změnami (přední víko a další drobnosti) skoro ve všech maloobsahových benzínových vozech francouské i jiné produkce. Takže, náhradní díly jsou lehce dostupné a někde je mají dokonce i skladem a za rozumné peníze.

No a i já jsem se divil po vyčištění, jak rychle dokáže točit. Takže přeji příjemné startování.


Cycli