„Výprava do Sýrie aneb ve stopách Paroubkových“ : )
Přidal Milos dne 15. April 2008
Jak známo, arabští obchodníci vykupují v ČR staré tahače a různé druhy návěsů. Staré proto, že nové předávkované elektronikou, by na syrských komunikacích a za tamního servisu asi dlouho nejezdily. Zvlášť poté, kdy z hadic místních čerpacích stanic se line spíš mazut nežli nafta. Obchodníci potom najímají řidiče, kteří jim do rodné země náklad dovezou. A tady jsme se objevili zrovna my – motorkáři a Defenderisté, kteří vládnou řidičským oprávněním třídy E.

Účastníci výpravy:
* Martin Pouba – KTM 950 Adventure
* Roman Florián – BMW 1150 GS
* Roman Šťastný – KTM 990 Adventure
* Standa Tikal – BMW 1200 GS
* Jirka Holub a Kuba Jablonský – Land Rover Defender 110 Tdi

Odjezd byl stanoven na datum 11.4.2008.

Více o expedici a SMSky z výpravy najdete na http://www.x-treme.cz/, část EXPEDICE.
Novinka
Jak známo, arabští obchodníci vykupují v ČR staré tahače a různé druhy návěsů. Staré proto, že nové předávkované elektronikou, by na syrských komunikacích a za tamního servisu asi dlouho nejezdily. Zvlášť poté, kdy z hadic místních čerpacích stanic se line spíš mazut nežli nafta. Obchodníci potom najímají řidiče, kteří jim do rodné země náklad dovezou. A tady jsme se objevili zrovna my – motorkáři a Defenderisté, kteří vládnou řidičským oprávněním třídy E.

Účastníci výpravy:
* Martin Pouba – KTM 950 Adventure
* Roman Florián – BMW 1150 GS
* Roman Šťastný – KTM 990 Adventure
* Standa Tikal – BMW 1200 GS
* Jirka Holub a Kuba Jablonský – Land Rover Defender 110 Tdi

Odjezd byl stanoven na datum 11.4.2008.

Převážet budeme celkem šest kamionů. Na pěti z nich budou naložené další tahače, šestým je thermo návěs. A právě v jeho útrobách se jako náhodou ocitne Defender a 4 motocykly. Tři kamiony budou řídit profíci a zbývající auta členové naší výpravy. Tímto přesunem, který jistě bude náročný zejména na hranicích, se doufejme zdárně ocitneme před územím Sýrie. Tady se rozloučíme s kamiony, které si přeberou místní piloti a my konečně usedneme za řídítka. Dopadne-li vše podle našich předpokladů, ušetříme za náklady spojené s jízdou po ose a navíc dostaneme po příjezdu „mrzkou“ výplatu. V Sýrii, kde litr benzínu stojí asi 6 Kč pobudeme asi 8 dnů a hodláme ji objet téměř dokola. Navštívíme města Aleppo, Hama, Tartus, Hims, Damascus, Palmyra a přes území bývalé Mezopotámie snad dojedeme k hranici mezi Sýrií a Írákem, kterou tvoří řeka Tigris. Odtud se podél severní hranice budeme vracet zpět na západ. Trasa přes Turecko bude rovněž velmi zajímavá. Je naplánovaná po uzoučkých silničkách, místy stezkách a v několika místech dokonce cesta na mapě ani není vyznačená. Vrcholy vysoké přes 3000 m v jihovýchodní části se pro nás rovněž stávají jistou výzvou. Pro přechod do Evropy tentokrát zvolíme loď z Kanakale. Most přes úžinu Bospor si přece užijeme z pohodlí kabiny kamionu. V Turecku strávíme na cestách rovněž asi týden a tak na průjezd Řeckem, Bulharskem, Makedonií, Srbskem, Černou horou, Bosnou a Hercegovinou, Chorvatskem, Slovinskem a Rakouskem nám musí stačit posledních 8 dnů.

Doufám že i tato výprava bude stejně jako mnoho předešlých úspěšná a že všichni její členové se po 23 dnech a po ujetí cca 7 500 km vrátí ve zdraví ke svým blízkým.

Za členy výpravy
Martin Pouba

Více o expedici a SMSky z výpravy najdete na http://www.x-treme.cz/, část EXPEDICE.