Tunisko 2009
Přidal Cycli dne 24. March 2009
24. března vyjedou Miloš, Rendas a Vitman na poznávací cestu Tuniska. Měly by navštívit významné památky a zajímavá místa, kterých je v Tunisku přehršel. Zároveň v okolí Douz vyzkouší Baworáky na Sahaře. Rendas a Vitman jednou na BMW R 1200 GS Adventure a Miloš na BMW R 1150 GS Adventure. Návrat je naplánovaný na 12.4. Dopřejme jim tedy krásné zážitky a šťastný návrat.

Fotoreport z Tuniska najdete zde: forum/viewthread.php ...

Zprávy z cesty najdete zde: news.php?readmore=312.
Novinka

Fotoreport z Tuniska najdete zde: forum/viewthread.php ...

Zprávy z cesty:
24.3.2009 - V Rakousku nám foukalo a v Alpách byla kosa. V Itálii pak nádherné počasí, dokonce nám bylo i horko. Zasněžené italske Alpy v slunci byly vzpruhou po studené cestě. Asi 40 km před Padovem Víťa nenastartoval z ničeho nic motorku. Díky pomoci Marka (Marek321), který nám koupil novou baterku a ihned nám ji dovezl, jsme splnili dnešní cíl, tedy Padovo. Zítra se nalodíme v Janově na trajekt.

24.3.2009 - 17.49.03 Jsme na dálnici 40 km před Padovou, Vítovi klekla baterka, Mara jel koupit novou.

24.3.2009 - 21.24.14 Odpoledne jsem neodpovídal, protože jsme byli opravdu hodně promrzlí. Jinak jsme u Marka, něco jsem napsal na stránky (viz nahoře). Vše už je v pořádku.

25.3.2009 - 15.54.19 Pravě čekáme v přístavu na nalodění. Cesta proběhla bez komplikací. (až na baterku - pozn. redaktora). Počasí jsme si snad ani nemohli přát lepší.

26.32009 - 21.30.49 Po uspěšném překonání tuniských formalit jsme splynuli s dopravou a kempujeme kousek od hlavního města. Navázali jsme družbu s přáteli z NDR a získali rady z pouště.

27.3.2009 - 19.11.59 Dnes 500 km. Viděli jsme amfiteátr v El-Jem a nenašli jsme žádný otevřený kemp, tak jsme v divočině za Sfaxem. Jinak vše bez sebemenších problémů.

28.3.2009-18.08.35 Dnes jsme vjeli do samotneho srdce pouště, bylo 34°C. Písek máme i v zubech. Už jsem se stačil i zahrabat. Jinak je vše ok. Zakotvili jsme v Ksar Ghilane. Dušan ze Slovenska na 1100 GS si včera vykloubil rameno, tak se večer opijeme a to by bylo abychom s tím něco neudělali. S klukama jsme se spřátelili už na trajektu.

29.3.2009 - 16.17.59 Tak jsme si dali dnes malý offroudík, jednou jsem se zahrabal a každý máme po jednom pádu, ale bez škod. Dušan si raději rameno vrátil sám, celkem je ok, zítra uvidíme.

30.3.2009 - 21.24.26 Dnes jsme zvládli trasu Ksar Ghiar - Douz, 56 km v dunách, zbytek písek a šotolina. Jsme utahaní, ale moc jsme si to celé užili a nic vážnějšího nás nepotkalo. Super.

31.3.2009 - 18.33.38 Dnes jsme měli po včerejšku volnější den, blbli jsme v dunách kolem kempu. Žezlo v počtu zahrabání v písku převzal Vitman, já jsem vyšel s čistým štítem, Renda 1x.

1.4.2009 - 18.53.59 Dnes jsme vyrazili po šotolinách směr Tatouine, kde jsme každý snědli půlku kuřete a vzali Dušanovi do kempu 3 pizzy. Nazpět zase offroad z 250 km asi 90% byl terén.

1.4.2009 - 19.50.59
Rendas: Zdar a sílu, už jsme prošli křtem dunami, byly pády i vyhrabávání, po šotolině už to mastíme přes nafoukaný písek jak staří harcovníci i 80km/h sice se sevřenými půlkami. Počasí super, stroje šlapou jak hodinky, domorodci přátelští. Je to pecka!!!
Miloš: Opravdu si to užíváme každý den a každý den je úplně jiný. Nedá se to ani popsat, to se musí zažít na vlastní kůži. Teploty jsou hodně ideální pro naše dovádění. Zdravíme všechny příznivce fóra.

2.4.2009 - 19.56.07
Dopoledne jsme naposledy řádili v dunách za oázou a pak jsme se všichni přesunuli přes solné jezero do Tozeuru. Oběd byl Douz. Vše proběhlo bez problémů.

3.4.2009 - 20.24.33 Dnes byl offroudík 100 km kolem solného jezera, celkem nářez. Nazpět už jsme to vzdali a jeli 150 km po silnici, ale na trasu Ksar Ghilane - Douz to nemělo, to byl největší zápřah.

Kolem půl desáté, když jsem seděl v hospodě u škopku, tak jsem si rýpnul ať Miloš dorazí na jedno, když si můžou jezdit pro pizzu, tak snad zvládne i jedno od cesty u nás. A taky jsem se ptal v kolik hodin se v Africe stmívá, bo mě to zajímá.
Odpověď:

3.4.2009 - 21.49.02 Vědět to dřív, tak bych na pár piv určitě skočil, s alkoholem je zde problém, ještě že bratia zo SK mají zásoby z domu. Tma je po osmé, počasí a vůbec vše je super.

4.4.2009 - 18.54.21 Dnes najeto 244 km , z toho polovina offroad. Nejprve směr Redeyef - Romelovým průsmykem, kde po úzkých cestičkách max pro moto, jsme se kochali horami. Zase podařený den.

5.4.2009 - 18.53.50 Ráno nás opustil Petr a Dušan. :-( Je nám po nich smutno. Museli už na trajekt. My jsme po dlouhé době nasadili kufry a vyrazili přes hory na sever. Je zima a kempujeme poblíž města Sbeitla.

6.4.2009. - 20.01.20
Rano v 6 hodin tady byly 4 stupně. Do Maktharu jsme si dali malý offroad i s brodem, kde Víta testoval kufry jako padáky, vše ok. Kempy v Tunisu asi zkrachovali, tak spíme v lese.

7.4.2009 - 19.55.27 Dnes jsme zdolali Jogurthovou horu a pak jsme zamířili k moři. Během cesty na poprvé 3x policajti, ale i když viděli přestupky, tak nikdy nepokutovali a byli milí.

8.4.2009 - 18.13.57 V noci hodně foukalo a čekali jsme, kdy odletí stany, nakonec jsme se vzbudili na stejném místě :) Pojezdili jsme severní pobřeží a zakempovali poblíž Bizerte.

9.4.2009 - 18.23.01
Celou noc a celé dopoledne mohutně pršelo. Navštívili jsme Cartago a ted čekáme na trajekt. No a zase prší. Předpokládaný příjezd domů je v sobotu odpoledne.

11.4.2009
Trajekt měl 2 hodiny zpoždění, z Janova jsme vyrazili po půlnoci. Příjezd domů dnes po 14 hod. Jsme plni zážitků a nadšeni z Tuniska. Mise dokončena.