KTM 1190 Adventure vs. BMW R1200GS
Přidal FilipT dne 01. May 2013
Jak dopadnou při vzájemném srovnání dvě nejočekávanější novinky letošní sezony, velká cestovní endura tradičních rivalů KTM a BMW? Oba stroje prodělaly revoluci a oba nabraly zcela nový směr i charakter. Zatímco BMW R1200GS už jsme měli v rukách při trochu extrémním prvním testu a mohli jsme se s ním seznámit, KTM 1190 Adventure pro nás byla velkou neznámou. Pro test jsme dostali variantu R, která se od standardu odlišuje 21“ předním kolem a absencí elektronického podvozku. Na rozdíl od předchozí generace tu je ale ABS a hlavně kontrola trakce. Alfou a omegou KTM je nový vodou chlazený agregát LC8, který vyrostl na 1190 kubíků a cestovní enduro žene dopředu stádem 150 koní. To je o 25 koní více než u vzduchem a kapalinou chlazeného boxeru v BMW, ovšem znamená to také podstatně vyšší otáčky motoru - zatímco BMW dosahuje maxima při 7700 ot/min, KTM se vytáčí až na 9500 ot/min. Každý motor má ale zcela odlišný charakter a špičkový výkon tu nemusí být zcela zásadní. KTM si vás podmaní ostrým sportovním chodem a větším přílivem vibrací oproti BMW, které je hladší a hlavní zátah podává již ve středních otáčkách. Stejně jako u BMW, i u KTM můžete nastavit jízdní režimy na Rain, Offroad, Street a Sport. Ty se týkají nastavení maxima výkonu, průběhu křivky a reakce motoru na plyn. Do několika režimů můžete nastavit i ABS, které lze vypnout, nebo nechat v silničním a terénním režimu.
Novinka

Jak dopadnou při vzájemném srovnání dvě nejočekávanější novinky letošní sezony, velká cestovní endura tradičních rivalů KTM a BMW? Oba stroje prodělaly revoluci a oba nabraly zcela nový směr i charakter. Zatímco BMW R1200GS už jsme měli v rukách při trochu extrémním prvním testu a mohli jsme se s ním seznámit, KTM 1190 Adventure pro nás byla velkou neznámou. Pro test jsme dostali variantu R, která se od standardu odlišuje 21“ předním kolem a absencí elektronického podvozku. Na rozdíl od předchozí generace tu je ale ABS a hlavně kontrola trakce.

Alfou a omegou KTM je nový vodou chlazený agregát LC8, který vyrostl na 1190 kubíků a cestovní enduro žene dopředu stádem 150 koní. To je o 25 koní více než u vzduchem a kapalinou chlazeného boxeru v BMW, ovšem znamená to také podstatně vyšší otáčky motoru - zatímco BMW dosahuje maxima při 7700 ot/min, KTM se vytáčí až na 9500 ot/min. Každý motor má ale zcela odlišný charakter a špičkový výkon tu nemusí být zcela zásadní. KTM si vás podmaní ostrým sportovním chodem a větším přílivem vibrací oproti BMW, které je hladší a hlavní zátah podává již ve středních otáčkách. Stejně jako u BMW, i u KTM můžete nastavit jízdní režimy na Rain, Offroad, Street a Sport. Ty se týkají nastavení maxima výkonu, průběhu křivky a reakce motoru na plyn. Do několika režimů můžete nastavit i ABS, které lze vypnout, nebo nechat v silničním a terénním režimu.

Více v testu http://motodenik.cz/clanek/1197-ktm-1190-adventure-vs-bmw-r120.html.